Spugen/Huilen...Krampjes?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door typje, 22 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Hallo,

Mijn vraag luid als volgt:
    Mijn zoontje van nu 2,3 weken krijgt flesvoeding,
    om de 3/3,5 uur 90ml Hypo.al van Nutricia.

Dit gaat overdag prima, en slaapt vrijwel direct na z'n voeding.
    Maar als wij op bed willen en zijn laatste voeding geven ( rond 23.00 uur) En hem in zijn bedje leggen. Begint het Huilen, en spuugt hij.
    Dit gebeurt gelukkig niet met een boog. Maar wel iedere keer naar het naar bed brengen.

Wat kan dat toch zijn, het is erg frustrerend.
    En weten niet wat het kan zijn. We geven hem dan wel eens een speen. Maar deze spuugt hij er vrij snel weer uit,waardoor hij weer begint met huilen. Hij groeit verder goed, en heeft voldoende plasluiers en bijna iedere dag een flinke poepluier.

Nou las ik veel over evt. krampjes...En dat je je kindje dan op z'n zij/rug kunt leggen.Maar is dit niet gevaarlijk?

Hopelijk kunnen jullie ons hierbij helpen.

M.Vr.gr

Typje

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Typje,

Vervelend dat je zoontje zo huilt rond bedtijd. Heb je het idee dat het krampjes zijn? Meestal heeft hij dan veel last van zijn buikje en overstrekt hij zich ook. Je zoontje op zijn zij of rug in bedje leggen raden we af. Maar je kunt wel met hem gaan lopen en hem op zijn buikje op je arm leggen. Ook kan je een warm kruikje op zijn buikje leggen en gaan fietsen met zijn beentjes. Vaak helpt dat.

Qua voeding kan je letten op zijn drinktempo. Als het drinken te snel gaat, kan je zoontje daar wat meer krampen van krijgen en spugen kan ook verergeren. Een goed drinktempo is ongeveer 15-20 minuten. Als het sneller gaat, kan je een kleiner speentje proberen, of eventueel de voeding een beetje indikken met johannesbroodpitmeel. Succes en hopelijk gaat het snel beter en heeft Milan minder last van krampjes!

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina