Onze dochter heeft sinds woensdagavond medicijnen (Losec) tegen Reflux. Dit zorgt voor hele harde ontlasting, het lijkt wel klei. We zetten door, want de Reflux is uiteindelijk veel vervelender en schadelijker, maar het is zielig...ze heeft er veel last van. Tips en tricks tegen harde ontlasting? Alvast bedankt!
beetje extra water in de fles, bijv tien cc extra. of een keer per dag een paar druppels olijfolie in de fles doen, niet schadelijk en werkt goed!
onze dochter heeft ook last van harde ontlasting, ik geef kindicol van vsm (1 keer per dag is hier voldoende nu) en extra water bij de fles of extra drinken..
Een klein klontje roomboter in de fles helpt ook goed en anders johannes broodmeel pap een eetlepel kan je kopen bij de drogist.
Ik heb druppeltjes van vsm weet alleen ff niet hoe t heet (potje staat op zijn kamertje en hij slaapt) en die werken perfect!!!Binnen een dag weer normale / zachte ontlasting! Mijn zoontje(7,5 maand) heeft al heel wat maandjes losex (2 x per dag) voor zijn Verborgen reflux en heeft ook vaak harde ontlasting!
Kindicol, extra water hielp heel goed bij ons. En toen ze wat ouder werd deed ik door het fruit scheutje pruimensiroop voor die kleintjes. Helpt ook erg goed.
@meijke, wij hebben ook extra water gegeven om de ontlasting makkelijker te maken maar dit werd door de ka weer afgeraden ivm reflux. Dan wordt de maag nog meer gevuld en dus nog meer geirriteerd. Als je merkt dat je kindje er echt last van heeft dan zou ik even overleggen met de ka. Wij hebben nu Importal voorgeschreven gekregen. Van Lactulose kreeg ze nog meer last van windjes. Liefs Siepie