Ik wil vanaf vanavond mijn kleine man (4 maanden) een papfles gaan geven in de hoop dat hij de nacht dan iets beter door zal pakken. Nu is mijn vraag, geef ik de papfles om 19.00 of om 23.00u? Ik dacht misschien is om 23.00 te zwaar op de maag. En hoe vaak geef je je kleintje normaal gesproken een papfles? Ook in de ochtend bijvoorbeeld
Papfles = niet verplicht. Het MOET niet. Heel veel kindjes komen prima de nacht door zonder papfles. Van pap kunnen kindjes onrustig worden. Het ligt vrij zwaar op de maag, ik ga ook niet graag met een volle maag slapen. Als jij graag door wilt slapen is het te proberen maar ja.. of het garantie geeft...... daar zijn de meningen over verdeeld! Kwestie van proberen........
Inderdaad kwestie van proberen. Meestal wordt pap gegeven in de eerste fles van de ochtend aangezien ze dan het meeste honger hebben. Pap voor het slapengaan kan soms te zwaar op de maag liggen en is geen garantie voor doorslapen. Wij hebben echter hier geprobeerd hoe ons zoontje slaapt zonder papfles voor het slapengaan en hij slaapt dan dus niet meer door. Dus hier krijgt hij in zijn laatste fles (om 19.30 uur) wat pap.