niet willen eten bij 4 ,5 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rilana, 7 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rilana

Rilana Actief lid

6 feb 2006
    188
    0
    0
    hoe gaan jullie er mee om als je kindje van 4 a 5 maanden haast niet wil eten .
    bij de fles is het kauwen huilen dreinen enz
    bij de hapjes is het lepel wegslaan ,hoofd weg draaien , krijsen , niet wilen slikken .
    dit is nu al 3 weken aan de gang en de huisarts evenals cb doet er niets aan maar ik loop op mn laaste benen van de zenuwen en weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen .

2. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Ik kan me voorstellen dat het vervelend is, maar je kunt ze niet dwingen om te eten.
    Wat zeggen je HA en het CB dan?
    Geef je je kleintje al vast eten dan? Ik weet nog dat mijn dochtertje nog alleen de fles kreeg bij 4 / 5 maanden. We gaven bij 5 maanden alleen een paar hapjes fruit om te proeven.
    Heeft ze altijd weinig gegeten of is dit ineens? Wil ze misschien meer eetmomenten en met wat minder voeding?

Het kan ook best een groeisprong zijn hoor, dan wordt hier ook minder gegeten. Misschien gewoon de normale eetmomenten aanhouden, aanbieden, kijken wat erin gaat, niet eten? ok.. dan niet, straks weer proberen.
    Waarschijnlijk komt het dan na een tijdje vanzelf weer goed.
    Hier wordt ook het ene moment het bord schoon leeggegeten en het andere moment (sprongetje of verkoudheid) heeft ze na 3 happen genoeg.

3. Rilana

Rilana Actief lid

6 feb 2006
    188
    0
    0
    ze moest van ziekenhuis voor haar ontlasting al op 3,5 mdn op groente en fruit .
    het cb heeft er geen verklaring voor.
    en de huisarts schuift de schuld op mij dat het door mij komt dat ze niet wil eten maar steun of advies ho maar

4. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Hoezo is het jou schuld dat ze niet wilt eten? Dat is echt een rare reactie van de HA! Daar ben je toch niet mee geholpen. Kun je anders niet op het ziekenhuis navragen hoe je dit het beste kunt aanpakken?

5. Rilana

Rilana Actief lid

6 feb 2006
    188
    0
    0
    toen ik daar heen ging vanwege haar ontlasting deed ze al moeilijk met haar eten toen heb ik dat aangekaard en hij reageerde er niet eens op hij zei dat het in het karakter zat en dat ik door moet duwen maar steeds als ik dat doe dan zit ik met een kind dat krijst en over de toeren is en dan voel ik me schuldig

6. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Het niet willen eten kan heel goed een teken zijn van komende tandjes. Hier was dat wel zo. Niks geen poepluiers of schrale billen, maar niet willen eten en drinken.

Het ging over, vooral toen wij de stress erover loslieten. Kijk naar je meisje en probeer vast te stellen dat ze het prima heeft. Een paar weekjes minder eten kan geen kwaad, als jij maar rustig blijft. Complimenteer haar met ieder hapje en slokje. Geef waterrijk voedsel, zodat áls ze eet, daar ook vocht bij zit.

Die HA van jou, daar moet je niet naar luisteren. Wat een hork!

Maar goed, kijk eens naar het tandvlees. Als daar bobbels in komen, dan kunnen het dus tandjes zijn. De druk op de kaken veroorzaakt een pijn die heviger wordt bij het slikken. Wellicht eens een paracetamol gebruiken, een half uur voor de fles?

Bespreek dit ook eens met iemand die je wel vertrouwt. Je HA zal er misschien niet voor open staan...

7. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    idd ook een goede verklaring. Verder zou ik het eten toch niet teveel opdringen, dan maar wat meer kleine beetjes over de dag heen proberen. Blijf er zo relaxt mogelijk over, want binnen de kortste keren eet ze waarschijnlijk weer gewoon.

8. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Ons ukkie is wat kleiner en krijgt nog volledige borstvoeding, maar drinkt ook te weinig. Zie ik nu ik werk en ze dus ook gekolfde melk krijgt. Misschien sprongetje? En ze ontwikkelt zich zo razendsnel momenteel, leert ineens een eigen willetje te hebben. Misschien is ze dat aan het uit proberen. Het lijkt wel of ze zich nu overal bewuster van is en zich daardoor ook tegen dingen kan verzetten, terwijl ze daarvoor een willoos hoopje was wat alles overkwam. Maar nu wordt ze boos als iets niet lukt of als ze te moe is.

9. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

mijn zoon kreeg rond die tijd nog volledige borstvoeding maar had exact hetzelfde. ik heb me laten vertellen dat enr rond die tijd een heftige sprong zit, wat zich blijkbaar kan uitten in niet eten en drinken. Dat was ook de periode dat mijn voeding teriugliep omdat Dano niet genoeg at. Is vanzelf over gegaan. pushen zou ik sowieso niet doen, ik zou vaker kleinere porties proberen.

10. Rilana

Rilana Actief lid

6 feb 2006
    188
    0
    0
    gisteren had ze ineens een vreselijkse eetbui de gehele dag
    ze bleef maar vragen om de fles
    ik heb het gelukkig kunnen beperken door tussendoor water en diksap te geven zodat ze niet over het maximale van de dag kwam
    ik stond er echt van te kijken want normaal wil ze helemaal geen water of sap maar ja het nadeel was dat ze over de hele dag maar 1,5 geslapen had en zelfs s avonds nog klaar wakker was .
    toen mijn man en ik naar bed gingen on 22.30 lag ze nog te praten in haar bed dus hoe het vandaag gaat aflopen ?

Deel Deze Pagina