Hoeveel drinken op een dag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door muisje14, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Hoeveel ml drinkt jullie kindje op een dag?

Ik vind dat Bas erg weinig drinkt. Hij krijgt 's morgens zijn pap (van 200 ml melk) en overdag heeft hij zijn tuitbeker (daar zit 300 ml in totaal aan aanmaaksap in) Soms mag ik blij zijn met 30 ml en soms drinkt hij 200 ml hiervan. 's avonds krijgt hij nog een flesje melk van 200 ml.

Ik vind dat Bas dus overdag erg weinig drinkt al heeft hij wel genoeg plasluiers. Het is ook niet dat hij de kans niet heeft om te drinken. Zijn beker staat binnen handbereik en wanneer ik het hem maar aanbied dan slaat hij het vaak weg dus dan heeft hij gewoon ook geen dorst.

2. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Hier precies hetzelfde.

Heel soms, met erg warm weer, drinkt ze 2 tuitbekers tussendoor leeg. Verder ook haar 2 flessen melk van 200ml en dus een extra bekertje nog. Hier plast ze ook nog elke luier goed vol dus ik maak me er niet te druk over, komt vanzelf wel. Ze weet ook goed aan te geven wat ze wil hebben mocht ze dorst hebben gelukkig:)

3. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

mijn dochtertje is 1 en drinkt op een dag 3 a 4 volle flessen met melk, thee, fruitsap of roosvicee.

wel iets meer inderdaad, heb je al eens met het CB overlegd? als hij voldoende plasluiers heeft en er geen last van lijkt te hebben zou ik me niet teveel zorgen maken, heeft hij altijd weinig gedronken of is het iets van de laatste tijd? het kan dan ook een fase zijn.

4. muisje14

Bas heeft altijd weinig gedronken. Wel altijd zijn flesjes melk, maar zodra hij het zelf moet doen dan drinkt hij alleen wanneer hij echt dorst heeft

5. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ja komt misschien omdat hij het dan te druk heeft met spelen enzo, mijn dochtertje drinkt nog niet zelf, houdt ook haar fles nog niet vast dus in principe beslis ik het nog voor haar, wie weet gaat ze ook een stuk minder drinken als ze het zelf gaat doen.

6. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja misschien eens iets anders te drinken aanbieden?
    want dat helpt hier wel

7. muisje14

Het is niet dat hij het drinken niet lust. Maar ik denk inderdaad dat het ermee te maken heeft dat hij te weinig tijd ervoor heeft. Hij wil gewoon graag spelen. Hi wil ook altijd eerst eten en dan pas drinken. Tussendoor slaat hij zijn beker gewoon weg (gelukkig zit er een anti-lek tuit op)

8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ons CB houdt een minimum van 500cc aan dus daar zou hij dan net op of onder zitten. Ik denk dat je gezien zn plasluiers geen zorgen hoeft te maken. Maar alsm het warm is of hij heeft diaree dan zit je wel krap aan.
    M isschien helpt t om het drinken in een ander soort beker aan te bieden zodat het interessanter wordt? Of echt een vast drinkmomnet (bijv bij de maaltijden en tussendoortjes). Als de beker de hele dag op tafel staat dan wordt t misschien ook makkelijk over het hoofd gezien?

9. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    HIer nog eentje die niet zo extreem veel drinkt, maar wel 4 bomvolle plasluiers heeft en 1a2 lichtere luiers per 24 uur.
    s'morgens krijgt ze iets van 150 ml pap (en nu met een kiezenperiode ook 150 ml pap s'middags).
    Daarnaast drinkt ze over de hele dag 2x200 ml sap/water.
    Dus hier krijgt ze iets van 550/600 ml aan vocht binnen (middagpap niet meegerekend want die komt dadelijk weer te vervallen).

Maar ze halen ook vocht uit bijv: fruit, avondeten, toetje. Ik weet niet hoeveel hij daarvan krijgt per dag.

Onze meid hoeft bijna geen tussendoortjes en is voldaan met de 3 maaltijden per dag. Maar ik denk dat ze in totaal uitkomt met vocht rond de 700 ml.

Zolang hij verder gezond is en genoeg plasluiers heeft zou ik me geen zorgen maken, want ik lees dat het altijd al een slechte drinker is geweest (onze meid ook trouwens).

10. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Hier ook al zo weinig... maak me er ook een beetje zorgen om, ook al heeft ze volle plasluiers.
    Vandaag: 200 ml opvolgmelk met bambix
    50 ml melk bij brood
    100 ml water/ diksap/ sap verdeeld over de dag
    170 ml opvolgmelk voor het slapen gaan.
    Bij elkaar vandaag dus maar 520 ml :$

Morgen maar wat meer "opdringen". Al slaat ze hier ook de (tuit)beker uit mijn handen.

11. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Hier 240 ml. pap, en nog 3 a 4 bekers drinken... Dus hij drinkt tussen de 800 en 1000 ml. per dag.

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

hier drinkt emma ook niet veel, nooit gedaan.
    Als je je zorgen maakt zou ik even langss de ha gaan. Beter een keer teveel als te weinig toch?
    Gelukkig heeft je kindje genoeg plasluiers. Misschien heeft hij wel niet zoveel behoefte aan drinken. Gaat eten er wel in?
    Uit fruit en groente halen ze ook vocht he!

13. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier wordt erg veel gedronken... Ik denk tussen de 1000 en 1500 ml per dag..
    Hiervan +/- 400ml melk

14. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hier eentje die juist erg veel drinkt! het flesje moet en zal leeg terug gegeven (eerder gesmeten) worden. maar dat verpest zn eetlust dus ik probeer het nu een beetje te minderen.
    mischien idd iets anders proberen aan te bieden.
    diksap bijv. gaat er bij maddox echt niet in. mischien roosvicee een ideetje?
    maddi drinkt een heleboel ook soyamelk vind hij heerlijk bij zn broodje.appelsap, perensap, 1000 vruchtensap. (ik doe het wel altijd met wat water aanlengen)

Deel Deze Pagina