babyzwemmen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lautje1980, 4 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lautje1980

lautje1980 Actief lid

2 mei 2011
    485
    0
    0
    begeleidster zintuigelijk + verstandelijk gehandic
    hoorn
    naar aanleiding van een ander topic waarin ts vroeg om welke tijd te gaan zwemmen wil ik graag weten,
    hoe oud was jullie kleintje toen je voor t eerst ging zwemmen?
    en hoe ging het?

en als je nog moet gaan, wanneer gaan jullie voor het eerst?

ik lees en hoor namelijk zoveel verschillende verhalen over de leeftijd.hier in t zwembad mag t vanaf twee maanden.maar hoor veel negatieve verhalen dat ze onstoken oortjes gaan krijgen dan.

2. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Wij zijn voor het eerst geweest toen ze 3 maanden was.

Het ging heel goed. We zijn denk ik 10 tot 15 minuten in het water geweest. Waren dus langer bezig met het aan en uit kleden haha ;)
    Maar ze vond het allemaal goed. Lag er heerlijk bij in het water.

Daarna zijn we nog 2x geweest en 2x in een vakantiepark. En ze vindt het steeds leuker worden.

Ik ben niet naar babyzwemmen gegaan omdat het erg vroeg is s'ochtends :p Maar het had me wel leuk geleken.

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Wij zijn voor het eerst geweest toen ze 3 maanden was, hier in het zwembad mag het ook pas vanaf 3 maanden.
    Helaas na de 1e keer oorontsteking en zijn we niet meer geweest en gaan we vrijdag weer proberen.

Ze heeft het heel de les van een half uur volgehouden en daarna in de auto als een blok in slaap gevallen :)

Nu hopen dat ze na deze keer niet weer oorontsteking krijgt....

4. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier voor het eerst gegaan met 4 maanden. En sindsdien elke week, tenzij ze ziek is (is niet vaak gelukkig :)). Nooit oorontsteking gehad, vanaf het begin af aan vindt ze het fantastisch!

5. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Timo was ongeveer 3 maanden voordat we gingen zwemmen en hij vond het geweldig!!!! (nog steeds) we doen dan mee aan een babyzwemles dan is het water wat warmer zodat ze er langer in kunnen blijven ;) een les duurt ongeveer een half uurtje a drie kwartier en hij hield het ook altijd goed vol :) Hij heeft er nooit iets aan over gehouden....

6. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ruben was een maand of 6 denk ik. We hebben wat langer gewacht vanwege mogelijk gevoelige oortjes door zijn schisis. Grootste lol in het water gehad.

7. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    Ons mannetje was bijna 3 maanden toen we gingen babyzwemmen. Meteen een half uur in het water en het ging super. En nog steeds liggen we elke week in het zwembad, hij vindt het geweldig! Hij heeft nog nooit ergens last van gehad!

8. joxa

joxa Actief lid

22 nov 2011
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Emma was 3 maanden, de eerste keer was op vakantie, en man wat vond ze het heeerlijk, samen met papa en mama zwemmen, na een half uurtje ws de spanningsboog wel over. De tweede keer was het helemaal niet leuk, dat was in de buurt waar ik woon ik was 5 min te laat, en een beetje onwenning ( ik was alleen ), en welja en er waren mensen die niet echt mijn type waren ( koude kak ) ... Ze zette het ook op een brullen, ben nadoen nog eens gaan zwemmen weer met ons 3 en wedreom vond ze het heerlijk. Ik denk dat ze het gewoon niet heb voorzien om in een grote groep verplicht een nummertje op te moeten voeren :D

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    beiden met 10 weken.. bij de oudste bleek dit te vroeg: Na 10 minuten had ze het te koud.
    Voor de jongste was het prima, die hield het gelijk een half uurtje vol.

De oudste is nog steeds een koukleum en de jongste eigenlijk nog steeds niet ;)

Waar moet je naar kijken: Temperatuur van het water en natuurlijk de reactie van je kindje. Als ze zeggen dat je vanaf 2 maanden mag komen, dan zal het water ook wat warmer zijn, want een zwembad wil ook geen onderkoelde baby'tjes... hoewel het dus altijd wat afwachten is.

Houd er rekening mee dat het water minimaal 32/ 32,5 graden moet zijn. Maar als ze zo jong al mogen, liefst warmer... In sommige baden is het met baby zwemmen 36 graden dus bijna net zo warm als het badje thuis en dan kan het prima vanaf zo jong (vanaf 6 weken, dan werkt het 'thermostaatje' van je baby ook afdoende)

10. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.700
    2.511
    113
    Wij doen peuterzwemmen met onze oudste, maar daarvoor zit de babygroep. Ik heb altijd het idee dat je beter af en toe kunt vrij zwemmen dan elke week les.

11. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik ben met Collin pas met 6 of 7 maanden gegaan. meestal blijven we na het kwartiertje les nog wel even een minuut of 20 gok ik.

12. lautje1980

lautje1980 Actief lid

2 mei 2011
    485
    0
    0
    begeleidster zintuigelijk + verstandelijk gehandic
    hoorn
    ok de meeste van jullie zijn dus met 3 maanden gegaan.

vrij zwemmen, ja is ook leuk. mischien kan ik straks eerst een keer vrij zwemmen proberen en daarna als t goed gaat een andere keer babyzwemmen.
    ik denk dat ik nog wel even wacht tot kleine in ieder geval 3 maanden is.
    ik denk dat 10 weken voor hem ook iets te vroeg nog is.
    t badje vond hij al helemaal niks is net gister er weer een keer in gegaan ipv tummy tub. vond dit 5 min leuk toen had ie t gehad en was t brullen.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    onze dochter vond het badje ook niets (de jongste) maar zwemmen wel prima en relaxt :) .

Vrij zwemmen kan natuurlijk altijd, maar in sommige baden zijn er aparte zwembaden, waar ze met de baby's (en/of ouderen) zwemmen en die zijn dan extra verwarmd. Of op bepaalde tijden is het water lekkerder.

Ons recreatiebad is 30 graden ons doelgroepen bad 32,5... In 30 graden zou ik niet gaan zwemmen met zo'n kleintje (hoewel er natuurlijk altijd mensen zijn die het wel doen en waar het goed gaat, maar 32,5 is gewoon lekkerder voor je uk en voor jezelf ook, omdat je natuurlijk vrij passief bezig bent.

Verder krijg je bij de babyzwemles vaak wel wat handreikingen over hoe je kindje vast te houden en wat je allemaal met je kindje in het water kan doen, dus wat dat betreft zou ik juist eerst een les babyzwemmen doen en daarna vrijzwemmen...

14. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Ben met mijn zoontje voor het eerst gegaan toen hij drie maanden was, hij vond het verschrikkelijk en heeft het hele zwembad bij elkaar gebruld...;)

Zal het volgende week nog eens een keertje proberen. Hopenlijk vind hij het dan wat fijner en anders is het jammer, dan ga ik over een maandje nog wel eens proberen.

15. Vagans

Vagans Niet meer actief

Yara was 7 maanden.

Ze vond het super leuk! Lekker dobberen in zon zwemband.
    Gewoon in het recreatie bad, temperatuur was goed te doen.

Ze is daarna niet verkouden geweest of wat dan ook, kwestie van goed in pakken!

16. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Wij gingen toen mijn zoon 4 maanden was. Hij heeft wel een keer oorontsteking gehad maar dat was voor het zwemmen. Hij vindt het heerlijk!!

17. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier mocht het bij het ene zwembad pas vanaf 3-4 maanden, en waar ik nu zwem al na de eerste prikjes. ( extra warm water)

Ik heb van week 8 tot 12 gezwommen, en hij is een echte watterrat. Nog geen ontstoken ogen/oren etc gehad.

Van week 13 tot 18 gestopt, omdat ik moest gaan werken , en er op de andere zwemgroep geen plek was. Vandaag weer voor het eerst geweest ivm vrijgekomen plek. Hij oest weer even 10 min wennen, en vond het daarna weer heerlijk.

Ik oet er wel bij zeggen dat jasper een lekkere hollandse knul is, met wat baby vetjes :p Als je een tenger kindje hebt, zou ik niet met 8 weken al gaan, maar met een week of 12 of zo pas.

Deel Deze Pagina