mijn dochter van net 2 jaar die is al een paar dagen ontzettend bezig met niet willen eten.. vooral het avond eten is een ramp.. na 2 happen is het NEE en blijft het nee.. savonds met naar bed gaan drama want mevrouw heeft dan natuurlijk honger:S.. en vraagt dan gewoon om een pap fles.. ik baal hier ontzettend van want mevrouw krijg al bijna 6mnd geen fles voor het slapen gaan.. hoe ze hier nu in eens weer aan komt ik zou het niet weten.. maar ja wat moet ik nu..? NIET toegeven met als gevolg een zwaar oversture dreumes die niet wil slapen en het hele huis wakker schreeuwt.. waardoor k dus een krijsende baby heb de hele avond .. Of TOE geven en dan waarschijnlijk iedere avond weer een pap fles mee naar bed moet geven.. ik weet het even niet meer HELPPPPPPP
Hey Lindy, ik zou ff mn poot stijf houden nu en bijv. een flesje water mee naar bed geven maar zeker geen papfles (ook niet zo goed voor de tandjes) En het niet willen eten is uitproberen. Niels heeft er ook last van en als hij niet wil eten heeft hij gewoon pech. We belonen het als het goed gaat met een uitbundig applaus en als het nee is en hij gaat stunten met zn eten dan zetten we het bord weg. En of ze echt honger heeft... als ze duidelijk door krijgt dat de tijd om te eten nu voorbij is, kiest ze misschien sneller eieren voor haar geld. Wel lastig natuurlijk dat Robin er zo overstuur van is, is er een mogelijkheid dat je die beneden laat slapen zolang zij zo krijst? Ik zou denk ik steeds terug gaan naar Demy (bijv. elke 10 minuten) en geruststellen en zeggen dat ze geen fles meer krijgt odmat het eten voorbij is. Zeg ook dat je begrijpt dat ze er boos om is maar dat het gewoon zo is. Het helpt bij Niels echt als ik zn gevoel benoem: ik zie dat jij nu heel boos bent, maar... Zij heeft er nu echt baat bij dat jij je poot stijf houdt. Echt. een heel verhaal. Ik hoop echt dat het je lukt. Ik bedoel het allemaal niet betweterig hoor, ik zou het bij Niels zo proberen.
Het is maar wat je wilt. Als je vindt dat ze wel een fles mag dan gewoon geven. Wel daarna nog tandenpoetsen natuurlijk. Als je vindt dat ze gewoon aan tafel moet eten en anders maar niet, dan gewoon niet geven en consequent blijven. Zeg gewoon nee aan tafel eet je en een fles krijg je niet meer. Ze zal een of 2 avonden een scene schoppen maar dan al heel snel weer stoppen omdat het geen zin heeft. Geef je 1x toe dan blijft ze natuurlijk bezig. Mijn dochter eet ook vaak niets tot weinig en heeft daarna honger. Dan gaat ze maar met een lege buik slapen.
Voet bij sruk houden...als je de fles gaat geven blijft dit een probleem natuurlijk. Ik zou de baby dan beneden leggen.
Hoe lang zit er tussen het avondeten en het naar bed gaan? Ons jochie drinkt altijd nog thee met ons rond half 8- 8 uur. (slaapt korte nachten, nu om mooie tijd wakker).. Dus als hij om 6 uur niet wil eten, dan geven we meestal een appel of banaan bij de thee. Omdat hij ook weleens een koekje erbij krijgt is het niet echt een bijzonderheid voor hem, maar het helpt wel voor de nacht.
demy gaat hier om half 8 naar bed we eten rond half 6 6 uur,, vanavond bijna niks gegeten.. maar ze is nu wel in 1x gaan slapen JOepiej gister voet bij stuk gehouden en mevr sliep pas om half 11.. werd vannacht wakker huilend heb k haar een beetje water gegeven en ze is meteen weer gaan slapen
Vervelend is dat he.. Hier de laatste tijd ook af en toe, 2 happen eten en dan klaar! Het probleem is hier, dat hij wel gewoon gaat slapen, maar dan midden in de nacht wakker wordt van de honger En dan slaapt hij de hele nacht amper! Dus ik wil toch echt wel dat hij gewoon wat eet, ook al is het dan maar een wat groter bakje yoghurt of wat fruit. tja.. het eten kun je toch niet dwingen of het is iedergeval toch geen goed idee om dat te doen.. Maar ik zit er ook niet op te wachten om de hele nacht een huilend mannetje te hebben en ik vind het ook zielig dat hij dan honger heeft. Het blijft lastig! Succes ermee!
Inderdaad voet bij stuk houden en zo te zien heeft het al effect gehad . Ik dnek dat het te maken heeft met dat ze een broertje heeft gekregen die natuurlijk wle lekker een flesje op schoot krijgt. Volhouden en je zal zien...ze gata vanzelf 's avonds wel weer eten.
Ze eet nog steeds bijna niets savonds en vraagt nog steeds om de pap fles maar ik ga er niet meer op in .. en het heeft wel effect goed hee bedankt meiden
Krijgt ze misschien dr laatste kiesjes? Heeft mn dochtertje op het moment nogal last van. Wat voorheen een kleine bouwvakker was als het eten op tafel kwam.. eet ze nu amper nog wat.. Misschien dat het verband met elkaar houdt!?