Niet willen eten?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Mamasab, 2 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamasab

Mamasab Actief lid

17 jul 2009
    183
    0
    16
    TBM en Postbode
    Utrecht
    Mijn zoontje is nu een jaar oud. Maar wilt alleen maar PAP en melkfles en soms nog wel is wat diksap of een andere sapje te drinken. Maar eten wilt hij niet. Als hij een potje met groente of frui met stukjes krijgt gaat ie meteen kotsen. Brood wilt ie ook niet. Heel soms wilt ie een biscuit maar gaat dan meer naar de hond dan in zijn mond. Geef je hem een potje zonder stukjes dan wilt ie het soms wel is eten als ie een goede bui en honger heeft.

Ook lukt het eten alleen maar als hij nog wat te doen heeft .. gewoon in de stoel en eten geven is er niet bij. Hij moet wat te doen hebben. Is ook erg snel afgeleid. Ik ben ten einde raad, de CB kan ook niks raars vinden want hij brabbelt wel goed.

Wat kan ik doen?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Ik weet niet of het werkt, maar ik heb wel een paar algemene tips:

Een klein schepje laten proberen, helpt kinderen te wennen aan allerlei smaken.
    Lust je kind iets niet meteen, probeer het dan een andere keer nog eens en herhaal dat zonodig: uiteindelijk gaat het er vaak wel in en moet het kind vooral wennen aan het nieuwe product.
    Dwing je kindje niet tot eten, maar geef het ook niet wat anders.
    Schep maar hele kleine beetjes op. Als je kind meer wil, vraagt het er wel om.
    Soms helpt het om iets eerder te eten, sommige kindjes kunnen ook te moe zijn tijdens het eten.
    Groenten kun je ook verstoppen in sauzen en soepen.

Groeten eveline

Deel Deze Pagina