Spugen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Bella, Mar 16, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bella

Bella Actief lid

Jan 31, 2006
    367
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje, mijn zoontje is nu 5 weken en spuugt veel, tenminste ik denk dat het veel is. Ik geef fles voeding Nutrilon en we zijn nu overgestapt op Nutrilon Omneo tegen spugen en darmkrampjes. Op zich slaapt onze kleine wel goed, maar als ik hem eten heb gegeven dan laat ik hem zeker nog 15 a 20 minuten boeren, maar als ik hem dan terug in bedje leg dan begint ie te spugen, met als gevolg dat ie klaar wakker is. Als ie soms wakker wordt na 2 a 3 uur dan spuugt ie ook weer wat. De ene keer is het waterig en de andere keer dik en plakkerig. Heeft iemand tips, want door het spugen houd ie zichzelf wakker.

Grt Bella

2. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    nutriton door de fles doen (johannesbroodpitmeel) maakt de voeding dikker en anders kun je wat onder het hoofdeind van het bedje doen zodat het hoofd wat hoger ligt.

3. Bella

Bella Actief lid

Jan 31, 2006
    367
    0
    0
    dankje wel kissie voor je antwoord, we hebben al boeken onder zijn bedje gelegd, maar het helpt niet veel. Nutriton? waar kan je dat halen en werkt het goed?

4. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    gewoon bij de etos of zo. Ik heb het ook een tijdje geprobeerd, maar Esmee is die nacht 3 keer wakker geworden en ik dacht dat ze er krampjes van kreeg. Maar op zich krijgen ze er geen krampjes van. Hoe lang doet je kleine over de fles?

5. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Mss overstappen naar een ander merk voeding? Nutrilon staat erom bekend dat het slechter verteerd dan bijvoorbeeld Friso. Als je kindje dan al gevoelig is op zijn maagje, dan maakt de Nutrilon het er niet beter op. Mijn zoontje spoog ook de hele boel onder met Nutrilon en ik ben toen overgestapt op Friso Comfort, wat een verademing. Af en toe een klein mondje terug, maar het echte spugen wat helemaal over....

6. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Ik gaf eerst ook omneo wat juist tegen spugen is, Esmee spuuge toen nog na elke voeding, niet echt veel maar ik bleef wel aan het wassen met die hydrofiel luiers uit het bedje... Nu heb ik forte voor hongerige baby's en ze heeft sindsdien de luiers in het bedje bijna nooit meer nat terwijl ze nu 200 ml in de fles krijgt!

7. Bella

Bella Actief lid

Jan 31, 2006
    367
    0
    0
    Ik gebruikte eerst Nutrilon standaart maar ben sinds 2 dagen overgestapt naar de Omneo. Moet lukas nog wennen aan de nieuwe voeding of "werkt" het gelijk bij de eerste fles die je geeft? En mag je meteen overstappen op een ander merk? Bij het CB vonden ze het geen goed plan ivm het wennen van de darmpjes...

8. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Het duurt wel even voor de nieuwe voeding aanslaat. Ik mengde de voeding meestal eerst met de oude, maar dat mag niet met elke voeding. Omneo mag niet met forte dus ik ben meteen overgegaan en ik denk ook niet dat omneo met friso kan. Je kunt altijd de servicelijn bellen staat op het nutrilonpak. Ik merkte met de forte na een paar dagen pas verschil dat Esmee minder hongerig was.

Share This Page