Niet willen eten

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Simone79, 2 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Is dit herkenbaar, onze dochter van 3 wil niet eten.
    Zowel overdag als savonds niet.
    Overdag gaat soms nog maar savonds is echt een regelrechte ramp.

Vanavond ook, wij eten maar samen want manlief is er niet...
    hadden we bami, wilde ze niet. ze wilde een croissantje eten.
    Maar wat ik ook doe, ze eet gewoon niet.
    Ze zeggen weleens niet dwingen maar dit is toch ook niet gezond?!

Heb nu dr snoep allemaal in een zak gedaan, net of ik t weg gooi zeg maar.
    is dat verstandig of juist niet?!

Ik hoop dat iemand tips heeft voor me!

2. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Moeilijk hoor, want het ene kind reageer beter op een bepaalde aanpak dan het andere kind.
    Björn heeft deze periode ook gehad, wat ik ook deed..hij eette gewoonweg niet! Op een gegeven moment ben ik echt heel consequent geworden hierin, eten kom op tafel, we beginnen met eten, is iedereen klaar met eten, borden weer van tafel. Meestal begon hij dan een kwartier later dat hij een boterham wilde, ons standaard antwoord was dan: helaas, je heb net de tijd gehad om te eten, morgenochtend krijg je weer een kans. En dat met alle maaltijden, op een gegeven moment kreeg hij honger en begon zonder te sputteren mee te eten..

3. tnx voor de tip, mss helpt dat idd.

4. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Op die leeftijd gaan ze lekker puberen, en proberen ze alles uit om jou tot wanhoop te drijven. Aan het begin zat ik mij ook op te vreten aan tafel hoor, en had ik soms de neiging om het eten in zijn mond te proppen. Maar dat helpt gewoon niet, want dat maakt het van kwaad naar erger. Gewoon even geen speling geven, en strak houden..meestal zwichten ze ook een gegeven moment vanzelf.

5. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey

snoept hij veel tussen de maaltijden? of drinkt hij veel? dan is dat mss de oorzaak. en zoals ze hier al eerder zeggen, consequent zijn en na ongeveer 20 min zijn bord wegnemen gegeten of niet. en wees maar gerust hij laat zichzelf heus niet verhongeren

6. ZIJ ;) krijgt geen snoepjes als ze ook niet eet
    dus nee veel snoepen doet ze niet.
    en drinken krijgt ze een uur voor t eten niet savonds.
    En overdag drinkt ze bij dr boterham.

Maar moet zeggen, de laatste 2 dagen gaat t al weer beter...mss toch fases....

7. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Hoi Simone,

Heel herkenbaar hoor.
    Ik doe hetzelfde als Patricia.
    Ze krijgen de kans om te eten tot dat wij klaar zijn en daarna gaat de wekker op 10 minuten.
    Is het daarna niet op dan hebben ze pech en wordt er afgeruimd.
    Ze weten inmiddels dat ze dan ook geen toetje krijgen.
    Komen ze een kwartier later van ik heb honger dan hebben ze pech.
    Hadden ze hun bord maar leeg moeten eten.
    Ik vertel er dan ook bij dat ze de volgende ochtend weer brood kunnen krijgen.

Er is mij verteld dat een kind van 3 kan leven op 1 boterham per dag en als ze echthonger hebben wel gaan eten. Het is vaak meer de lekkere trek en daar proberen ze ons op uit.
    Want reken maar als ze niet willen eten en je vraagt even later wil een koek of snoepje dat ze dat wel lusten.

Proberen de boel strak te houden en consequent te blijven.
    Dan weet je dochter waar ze aan toe is en jullie geeft het ook wat meer rust. Want ik weet uit ervaring dat je je helemaal gek kunt laten maken van binnen door je kind dat niet wil eten.

8. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    wilde precies hetzelfde vragen, hier namelijk ook een driejarige die van de een op andere dag niks meer wil eten :s
    altijd alles gelust, nu stopt ze om ons plezier te doen een hap in der mond om dan te gaan kokhalzen heel vreemd
    maar ze klaagt niet van honger, is de derde dag achtereen zonder eten naar bed. (aanpak van hierboven) en ze dult het gewoon grrrr

9. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Hoi Steffie,

Is ze ook veel verkouden?
    Zo ja hou het dan even in de gaten want bij ons bleek het een tijdje aan de amandelen te liggen. Die waten zo opgezet dat ze moeilijk kon slikken en daardoor ging kokhalzen.
    En anders is het gewoon een smaak verandering en zullen ze opnieuw de smaak moeten ontdekken. En nogmaals, als ze echt honger hebben dan eten ze heus wel.

Groetjes Sen.

p.s. Leuk plaatsje woon je, kom er graag voor het circuit.

10. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    hey,
    nee ze is zelden ziek gelukkig, had daar ook al aan gedacht aangezien ik ditzelf toen ik klein was ook had en inderdaad nog maar een rietgaatje om mee te slikken

maar dat is het niet, denk echt een fase, ze wordt niet magerder en een boterhammetje door de dag en een stukje kaas lukt gewoon wel. ze is geen snoepert dus daar kan ze der maag niet mee vullen. fruit lust ze van baby af aan niet, maar fruitdranken wel dus die geven we ipv fruit

als ik alles optel komt ze niks tekort eet :
    ochtend: 2 sneetjes bruin brood met smeerkaas en beker melk
    middag: 3 sneetjes bruin brood met eender wat smeerpastei, vlees, kaas, soms chocopasta en een fruitdrank
    tussendoor: stukje kaas, stukje worst, liga, ze drinkt heel graag water :)
    en avond eten : helemaal niks!
    voor ze gaat slapen nog een beker melk

ja is hier trouwens wel mooi, best veel te doen voor de kinderen ook. Maar staat niet zo goed bekend eigenlijk in de omstreken. toch valt het wel mee, domein bovy het circuit, speeltuinen dichtbij bijv gratis speeltuin van bokrijk (echt een aanrader) zijn wel erg leuk

11. Ik dnek idd dat je meisje dan nix te kort komt hoor, ze eet overdag toch voldoende.
    Hier moet ik blij zijn als er overdag 2 boterhammen en een stukje fruit in gaan.

savonds gaat de ene dag goed, de andere dag weer niet.... heel wisselend.
    maar we doen nu idd, als wij klar zijn krijgt e nog 10 min en dan is dr tijd vorbij en zeg ik: dan morgen ochtend weer een boterham.

12. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    En geeft het al een beetje rust voor jezelf dat er geen strijd meer is op deze manier?

13. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Mijn dochter eet ook niet echt veel, krijg er met moeite een half boterhammetje in, avondeten gaat een stuk beter en dat eet ze wel, ze krijgt weinig tot geen snoep.
    Ik geef haar om toch aan de vitamines te komen nog extra frisomelk 3.

14. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Mijn dochter zit nu ook in die periode van niet willen eten, vooral het avond eten is een drama.
    Ik weet ook niet echt wat ik ermee moet doen maar soms probeer ik toch wel wat hapjes naar binnen te krijgen zodat ze in ieder geval iets eet.
    Het hoort er allemaal bij maar echt leuk is het niet.
    Ik ben nu van plan haar overdag het warme eten te geven want overdag eet ze wel alles.

15. Herkenbaar hoor. Onze dochter at tot haar 2e alles en ook best veel. Daarna begon het af en toe een drama te worden.
    Ik ben er heel makkelijk in, niet willen eten nou jammer dan niet.
    Regels zijn heel duidelijk: wel aan tafel zitten als wij eten, niet spelen met eten en zeer zeker niks anders eten. Snoep ben ik sowieso heel erg zuinig mee! Drinken doet ze wel erg goed en over het algemeen vind ik dat ze 's morgens en 's middags genoeg eet. Het is zo ongeveer 3x per week met avondeten dat ze erg weinig eet.

16. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn dochter eet al zeker een jaar amper... ze leeft nogsteeds hoor.

Blijf het gewoon aanbieden, doe er verder ook niet moeilijk over. Probeer er altijd 4 hapjes in te krijgen en meestal lukt dat wel. Daarna een toetje. Tussendoortjes geef ik weinig... meestal dan iets gezonds als rozijntjes, stukjes komkommer-tomaat enz.

Over het algemeen eet ze in totaal op een dag 1 boterham, plakje kaas, 2 stuks fruit en 4 hapjes avondeten... meestal komt er dan als tussendoortje nog een soepstengel oid bij.

Tis niet dat ze het niet lukt hoor want heeeeel soms eet ze gewoon goed en dan gaan er ook dingen als olijven, tapas en spruitjes in... zal ooit wel beter worden en anders is ze gewoon een goedkope kostganger.

17. lief649

lief649 Actief lid

3 okt 2007
    449
    0
    0
    ow meiden wat ben ik blij met deze topic !
    Mijn dochter is ruim 3 jaar en eet gewoon ook echt niet, heb net weer 1 1/2 uur gefrustreerd aan tafel gezeten om er een broodje in te krijgen, dat in combinatie met mijn hormonen, drama dus.
    Ik ga jullie aanpak ook maar eens proberen, hoop dat het werkt !

Deel Deze Pagina