Ze kan niks binnenhouden. Tips?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by lizab, Mar 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hallo allemaal,

Fenna heeft een virus oid te pakken. Sinds vanochtend kan ze niks meer binnenhouden. Echt alles komt eruit.

We zijn bij de dokter geweest, maar die kon verder ook niks doen. Goed in de gaten houden of ze niet gaat uitdrogen en verder even aankijken.

Maarja, dat was vanochtend om half 11. Sindsdien heeft ze niks! binnengehouden. Ben al begonnen met ORS, maar ook dat komt er weer uit. En ondertussen is ze ook aan de diarree. En ze heeft sinds 5 uur geen plasluier meer gehad.

Zijn er nog tips? Want behalve de ORS weet ik het niet zo goed.
    En hoe kan ik zien dat ze begint met uitdrogen? (behalve voelen aan haar tandvlees)

2. kat

kat Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,402
    2
    0
    De apothekers assistente zei tegen mij dat ik zout stengels kon proberen, om die naast de ORS te geven.

Je kunt ook bijv. bij haar buikje de huid bij elkaar 'knijpen', als de elasticiteit uit de huid verdwijnt merk je het ook meteen.

hopelijk is ze er snel weer vanaf
    Beterschap

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Er zijn ook zetpillen tegen de misselijkheid.
    Ik zou zeker wel haar goed in de gaten houden,

Ook even een droge luier wegen en de luier wegen die ze om heeft gehad, want soms lijkt het dat ze niet meer geplast hebben, maar zit er toch nog wat in de luier.

goed de oogjes in de gaten houde, als ze huilt dat ze met tranen huilt
    Mondje moet vochtig zijn.

Is dit niet het geval direct de huisartsen post bellen!

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    En ze mag best meer slapen, en wat moe zijn. Maar ze mag niet (te) suf worden.
    Als je het niet vertrouwd vanavond/vannacht, dan zou ik gewoon de huisartspost bellen.

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Pjew, zo zaten wij precies een week geleden met onze Jesse.
    Die had vanaf woensdag ook koorts, diarree en overgeven, dus driedubbel. Gelukkig wilde hij wel steeds drinken. Wij gaven elk kwartier een paar slokjes, ranja en dubbelfrisss, dat was het enige wat hij wilde, en dat bleef er toen gelukkig vanaf de vrijdag in.
    Dus wie weet helpt dat ook bij jullie ziekertje.
    Sneu is dat altijd he, als ze ziek zijn.
    Sterkte ermee hoor!

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    ja idd vergeten te melden
    Ook erg belangrijk

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Hoe gaat het nu?

8. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Wat een nacht.

ze is een paar keer huilend wakker geworden. Om 3 uur moest ze weer vreselijk spugen nadat ik haar wat ORS had gegeven, Melvin is met haar gaan douchen, terwijl ik de huisartsenpost heb gebeld.
    We mochten meteen komen, en we kregen dezelfde huisarts als 's ochtends.

Die vond vervolgens dat ze er beter uitzag dan de ochtend ervoor. Ja natuurlijk. 's ochtends heeft ze bij de dokter overgegeven, en 's nachts was het al bijna een uur na het overgeven dat hij haar zag.
    Het gebruik van ORS vond hij niet nodig, want hij gaf aan dat er vast wel iets van wat wij haar gaven binnen bleef. Ik werd hier een beetje boos over, want steeds als we haar wat gaven, moest ze net zo lang overgeven tot er niks anders meer dan gal naar boven kwam. Lijkt mij dat er dan echt niks meer in zit. maargoed.
    We moesten het weer aankijken, en verder niks doen. En als ze weer achteruit gaat mogen we vanmiddag weer naar hem toe. (onze eigen huisarts heeft nascholing)

Ondertussen heeft ze nog steeds koorts (ruim 39), diarree, spugen en ze heeft de afgelopen 3 uur niks anders gedaan dan tegen mij aanhangen. Ik heb een schat van een dochter, maar bij mij op schoot zitten, dat wil ze anders nooit. :) Het is echt een slap vaatdoekje. Waar ik me vooral zo'n zorgen om maak is dat slappe, hangerige. Fenna is regelmatig ziek (oorontsteking/luchtweginfectie etc.) maar ze is wat je noemt een "happy wheezer", dus zelfs met 40 graden koorts kruipt ze gewoon vrolijk door de kamer.

Ze heeft ondertussen wel bijna 250 cc roosevicee gedronken (steeds kleine beetjes) en dat zit er voor het grootste gedeelte nog in.

In ieder geval ontzettend bedankt voor de tips. Wij kijken het nog even aan, en anders trek ik gewoon weer aan de bel. Baal er gewoon een beetje van dat die arts ons niet serieus neemt. Ken mijn eigen meisje toch beter, dan dat de dokter (niet eens eigen huisarts)haar kent.

9. toet

toet Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,802
    0
    0
    Wat vervelend zeg voor je kleine...hier hadden wij het van de week ook,heel veel spugen....als er een slokje inging kwam er bija een liter uit...ik ben toen domperidon zetpillen gaan geven en dat hielp...nu gaat het weer redelijk met haar.
    Heel veel beterschap!

10. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Hopelijk gaat het snel beter met jullie meisje!

Wij hadden een paar weken geleden ook zoiets, ons meisje was ook steeds aan het overgeven en wij zagen gewoon aan haar dat ze zich echt niet goed voelde, de huisarts vond het allemaal wel mee vallen en we moesten maar weer naar huis gaan.

Nou we waren zo boos, want we wisten gewoon dat het niet goed zat. We zijn meteen door gereden naar het ziekenhuis en bij de ehbo werden we tenminste wel serieus genomen en daar zagen ze wel dat ze echt ziek was, ze moest dan ook meteen een infuus en blijven.

Ik zou echt goed naar je gevoel luisteren, jij kent je dochter als geen ander dus laat je niet vertellen dat er niets is terwijl jij weet dat er wel iets is!

Heel veel sterkte met en voor jullie kleine meisje!

11. Sokje

Sokje Actief lid

Sep 9, 2008
    217
    0
    0
    Fijn dat er weer wat in lijkt te blijven... Proberen steeds een beetje drinken aan te blijven bieden. En mocht je het niet vertrouwen... gewoon weer bellen hoor.

12. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Ons meisje is een aantal weken geleden ook heel erg ziek geweest. Alles wat erin ging kwam er ook weer uit. Dr poepluiers leken wel bruine plasluiers, zo dun was de ontlasting. Op een gegeven moment spuugde ze zoveel dat haar luier niet meer nat werd. Er was geen vocht meer om plas mee te maken.
    Ze bleek het Rota virus te hebben. En dit kan wel een week aanhouden. Er zit niks anders op dan kleine beetjes drinken te blijven geven en veel wasmachines te draaien.
    Ik ben niet zo van de pillen en drankjes dus die heb ik niet gegeven.

13. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Hier ook ervaring opgadaan met het Rota-virus. In een weekend 3x bij HAP geweest, laatste keer doorgestuurd naar kinderarts en die besloot dat het beste zou zijn om mijn zoontje op te nemen en via sonde ORS te geven, aangezien hij niks binnenkreeg. Hij is 7,5 maand.

Na 2 dagen wisten we dat het het Rota-virus was. Hij is er echt heel ziek en slapjes van geweest en ging na een week pas weer een beetje goed drinken.
    Erg vervelend om je kindje zo ziek te zien.

Share This Page