Peuterbed of gewoon bed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Balou, 18 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Over een tijdje willen we onze dochter een ander kamertje geven. Maar ik zit nu te twijfelen tussen een peuterbedje of een gewoon bed van 2 meter lang.
    Wat is jullie ervaring en ot welke leeftijd liggen ze ongeveer in een peuterbedje?

2. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Wij gaan voor ons zoontje meteen over op een eenpersoonsbed. We kopen er nog een rekje bij zodat hij er niet uit valt. Ik vind het zonde om een tussenmaat bed te kopen, want je moet dan ook een klein matras aanschaffen en apart beddengoed. Ik vind dat zelf zonde van het geld en vandaar dat ik voor een eenpersoonsbed kies.

Ik snap de voordelen van een peuterbedje ook wel, maar ik denk dat mijn zoontje zich ook best in een iets langer bedje kan redden. Voordeel is dan ook dat je niet nog eens op een bed uit hoeft.

3. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Zo denk ik er ook wel over, je moet apart beddengoed aanschaffen, apart matras enz. En als ze er weer uit zien moet je weer alles opnieuw aanschaffen.
    Maar ik blijf twijfelen.......

4. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ik heb een peuterbedje van ikea en die is tevens tot 2m uit te schuiven hoef tegen die tijd alleen een ander matras en dekbed te kopen

5. misa

misa Niet meer actief

Ik zou ook voor een groot bed (1 persoons) gaan. En dan met zo'n rekje eraan vast.

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik wilde in eerste instantie ook voor een gewoon bed gaan, maar ik kan nu voor een paar euro het peuterbed van mijn nichtje overnemen. Zij is nu bijna 6 dus als Jelle het ook zolang volhoud vind ik het dat geld wel waard. Het enig wat ik nieuw moet kopen zijn dekbedovertrekken want die zijn allemaal roze... :D Dat vind Jelle (zo klein als hij is) een meisjeskleur... Maar goed, die bewaar ik voor Jitte, dan hoef ik die niet te kopen als Jitte in het peuterbed gaat...

Als ik het bedje niet over had kunnen nemen was ik ook voor een gewoon bed gegaan, trouwens. Ik vind het ook een beetje zonde van het geld om alles 2x te moeten kopen.

7. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Wij hebben een peuterbedje gekocht. Via marktplaats, het kostte bijna niks en van m'n schoonzusje konden we beddengoed overnemen.
    Ik moet alleen nog een leuk dekbedovertrek vinden.

Ik vond een 1 persoons bed nog zo groot voor d'r, ze verzuipt erin.
    Maar anders was ik waarschijnlijk voor een meegroeibedje gegaan, alleen die van de ikea schijnt op den duur in het midden door te buigen heb ik gehoord :(.

8. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik ga voor een peuterbed omdat mijn zoontje echt een heel klein kamertje heeft. Vooral heel smal en een tweepersoonsbed kan niet in de breedte staan dus dan hou je helemaal geen ruimte meer over. Als hij een grotere kamer had gehad had hij meteen een twijfelaar gekregen. De heb ik nog (staat bij mijn ouders) en daar ligt een heel goede nog hartstikke nieuwe matras op.

9. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Sanne verzuipt nu ook nog in een groot bed, maar om alles straks nog een keer te moeten aanschaffen........:(. Heb trouwens een leuke bedbank gezien :)

10. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Wij weten dat we een tweede willen.

en daar door hebben wij besloten wel voor een peuterbedje te gaan.
    nou hebben wij al bedden goed want dat gebruik in in haar ledikant ook al.

Deel Deze Pagina