stoppen met inbakeren, tips?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sjaantje, Jul 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

Jul 25, 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Kiara sliep heerlijk als ze ingebakerd werd maar nu kan ze op haar buik draaien en moeten we stoppen.

We hebben al een slaap ritueeltje maar als ze niet ingebakerd is maar in een slaapzak moet gaat ze gewoon niet slapen!

Iemand tips?

2. AnneMica

AnneMica Bekend lid

Jul 11, 2007
    731
    1
    0
    Even doorzetten? Een lakentje strak instoppen, met evt. opgerolde handdoeken tussen het bedje en het matras?

3. Eef79

Eef79 Actief lid

Jun 4, 2008
    216
    0
    0
    Begeleider VG / GGZ
    Flevoland
    Tja, wij zijn gewoon cold turkey gestopt, was even doorbijten maar met heeel strak instoppen ging het al snel prima!

Succes

4. Meerkat

Meerkat Actief lid

Jun 1, 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Slaapzakje met lange mouwen en dan de armpjes strak onder een lakentje instoppen. Je kunt de armpjes even vast houden tot ze in slaap valt als ze echt onrustig is.

5. Roze78

Roze78 Actief lid

Jul 5, 2006
    352
    0
    0
    Bij mijn dochter was het ook een kwestie van volhouden. Ik heb, om haar in slaap te helpen, steeds een arm op haar armpjes en beentjes gelegd, en ondertussen aaide ik over haar gezichtje. Daar werd ze rustig van en daardoor sliep ze makkelijker in. Alhoewel het wel een gedoe is, je wil dan echt dat je vier armen hebt ofzo. Maar het heeft wel geholpen. Ze werd ook weer vroeger wakker 's nachts, maar dat was een kwestie van volhouden. Gewoon een aai over haar bolletje geven, speentje erin, en vooral niet gaan voeden, want dan is dat ritme ook in de war. Ze wordt niet wakker van de honger, maar door haar armpjes werd mij door het cb verteld. Probeer de tijd te rekken. Je moet wel even steeds heen en weer naar haar bedje, maar dat is maar tijdelijk moet je maar zo denken. Na een week ging het al stukken beter en sliep ze weer netjes tot 7 uur door.
    Succes!

6. Roze78

Roze78 Actief lid

Jul 5, 2006
    352
    0
    0
    O ja, ik heb ook speciaal een slaapzak met lange mouwen gekocht. Van ikkelief.nl, zijn ideale dingen.

7. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Sanne lag ook ingebakerd, wij hadden een van puckababy. Nu hebben we de puckabag, de opvolger, ideaal. Het is een slaapzak met mouwen. Bij Sanne ging het in een keer goed.

8. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Wij hebben Lize niet lang ingebakerd, maar wel geleidelijk afgebouwd.
    Ze sliep toen nog na elke fles. Wat we deden was elke week 1 slaapje minder ingebakerd. De eerste week lieten we bijvoorbeeld het slaapje vallen waarin ze het best sliep (vanaf 1900 uur, als ik het me nog goed herinner). Een week later nog een slaapje meer on-ingebakerd. En zo lag ze uiteindelijk bij elk slaapje niet meer ingebakerd. Het heeft heel goed gewerkt! Overigens is de slaapzak wel een hele fijne vervanging.

succes!
    Amber

9. Soraya

Soraya Bekend lid

Dec 30, 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Hier is het bij toeval in één keer gelukt. In elk geval zo lijkt het, het is pas sinds dinsdag. Ik was vergeten haar inbakerdoek mee te geven naar de oppas, dus toen ik belde om hem te komen brengen zei ze dat ze haar in een slaapzakje had gedaan en dat ze heerlijk lag te slapen. Die middag kreeg ze haar prikken, dus mocht ze sowieso niet ingebakerd worden. Ze slaapt dus sinds dinsdagochtend in een slaapzakje en het gaat prima. Ze is wat eerder wakker in de ochtend, maar dat is eigenlijk alles. Wij zijn er erg blij mee, ik zag zo op tegen het afbouwen!

Ik denk in jouw geval dat het doorzetten is. Uiteraard had ik me al verdiept in het afbouwen, omdat het er volgende maand aan zat te komen. Veel goede ervaringen gelezen over slaapzakken met lange mouwen. Dat was hier ook het plan, tot het gelukkig zo ook goed ging.

Succes en sterkte!

Edit: We spannen wel strak een lakentje om haar heen, soms lukt het om haar armpjes eronder te spannen, soms wurmt ze die erboven uit.

10. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

Feb 21, 2008
    590
    0
    0
    Ik had hiervoor ook een slaapzakje van Ikkelief en de deken in de breedte over het bed. Dan heel strak instoppen en soms als ze erg onrustig was bleef ik erbij om haar armjes vast te houden tot ze sliep.

Share This Page