Spelen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mama van 2 meiden, 12 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ervaring en tips gevraagd....

Het valt me op dat Iris de laatste tijd zo vluchtig met dingen speelt. Ze heeft zich altijd erg goed bezig kunnen houden en was altijd erg geconcetreerd met iets bezig.
    Het kan aan de warmte liggen en aan t feit dat Evi is geboren, maar toch.

Ik zoek wat ervaringen en tips; waar spelen jullie kids graag mee en wat voor activiteiten zijn leuk?
    Even ter info;Iris is nu 26 mnd, maar loopt qua taal / intelligentie ong een jaar voor.

2. manny82

manny82 Bekend lid

11 sep 2007
    531
    0
    0
    Mijn dochter 19 maand en heeft laatst ook een periode gehad dat ze overal snel klaar mee was. En dan lag de kamer binnen no time vol met van alles en nog wat.

Ik ruim de speelgoed bak iedere maand op en verander dan wat speelgoed zo blijft het leuk en nieuw.

Heb de serie mapjes met doe en lees dingen wat je na je bevalling kon kopen. Kan even niet meer op de naam komen maar ze vind het super en wil graag een mapje pakken.

Ze helpt mee met eten koken, schoonmaken (op haar manier) ze vind het erg mooi mij te helpen.

En de hond is haar favoriete speelkameraad.

Verder gaan we wel eens naar de dierentuin een middagje, speeltuin of gewoon een eindje fietsen allemaal even leuk.

je moet ze toch bezig houden denk ik.

succes

3. Tamio

Tamio Niet meer actief

Dat heeft mijn dochter voor haar tweede verjaardag ook even gehad. Alles was maar een paar minuten interessant. Dan was ik in de keuken aan het koken, kwam ik de kamer weer in, lag werkelijk al haar speelgoed door de kamer :(. Voor haar verjaardag had ik een doos met zes legpuzzels van 20 stukjes gekocht. En dat was een hit. Ik heb nog van 35 en 48 stukjes bijgekocht. Toen kon ik gaan koken en hoorde ik af en toe 'mama klaar!' en dan moest de volgende puzzel weer op tafel. Ze kon gerust 10 puzzels achter elkaar maken. Dat heeft ze 3 weken volgehouden en toen was de lol eraf. En sindsdien kan ze wel weer lang ergens mee spelen. Ze speelt nu veel met haar keukentje en met duplo (heeft ze twee bakken vol van).
    Dus komt vanzelf wel weer!

Deel Deze Pagina