Om 13.15 heb ik me dochter op bedje gelegd. Nu roept ze dus al dik 40 min mama. Mijn grens is nu tot 14.00 dan haal ik er der uit. Hoe lang wachten jullie met het er uit halen? Want hoor gewoon aan haar stemmetje dat ze gewoon geen zin heeft om haar middag dutje te doen terwijl ze het nog wel nodig heeft. ? Snappen jullie de vraag.? Aanvulling ze kon haar favoriete slaapzak niet aan die ligt nu in de droger. De reserve heeft ze aan en daar was ze het niet zo mee eens Een echte peuterpuber dus
Ik laat onze dochter altijd 1 uur in haar bed liggen in de middag, of ze nou slaapt of niet.... Tenzij ze het echt op een huilen (krijsen) zet dan haal ik haar er gelijk uit. En als ze dan tussen de middag niet slaapt ligt ze er 's avonds vaak om 18:00-18:30 al in ipv 19:00.
10mn niet slapen dan is middagslaapje voorbij. hij mag dan op de bank liggen bij me in de woonkamer,vaak slaapt hij dan wel.40mn mama roepen of huilen lijkt me veel te lang.
Als het aan mn zoontje lag dan ging hij ook niet meer naar bed tussen de middag, maar ik zie aan hem dat hij het nog hard nodig heeft. Ik blijf er dus eventjes bij, en dan is hij binnen 10minuten naar dromenland en dat duurt minstens 2uurtjes of weleens 3.
Hier gaat ze zo ie zo een uur naar bed, slapen of niet tenzij ze heel erg aan het roepen is, maar vaak is ze hele verhalen tegen haar knuffels aan het vertellen.