Onze jongste is ook een slechte ontbijter, vooral met brood. Crackers of rijstwafels gaan vaak wat beter, zijn ook wat kleiner natuurlijk.
haha inderdaad, maar ons ochtendspits is al überhaupt heel druk, dus dit kan er nog wel bij Maar omdat ik zelf altijd crousli eet s ochtends, en manlief boterhammen of crackers, is het eigenlijk maar 1 extra ontbijt (bord pap).
Ik laat mijn dochter zelf kiezen 's ochtends. Kan ze heel goed zelf nu. Ze mag kiezen tussen: pap met honing (brinta), Cornflakes, Honey Loops of een boterham. Ze vindt brood niks. Tussen de middag eet ze wel een boterham, maar niet van harte. Meestal eet ze Honey Loops of Brinta. Op deze manier heeft ze toch ook zelf een beetje (beperkte) controle over haar ontbijt en ik merk dat dit zo minder strijd oplevert.
Onze dochter eet ´s morgens ook niet zo fantastisch. Het enige wat ze wou was haar melk drinken. Ze wil gewoon zo vroeg niet eten. Maar omdat alleen melk in de maag en dan een autorit naar de dagouder daaruit altijd een kotspartij in de auto volgde, vond ik het welletjes en moest ze eens iets "vast" gaan eten. Bij de dagouder krijgt ze om 9u een goed ontbijt (dan lukt het wel om te eten) en om het kotsen in de auto tegen te gaan, eet ze bij haar melk een paar droge cornflakes.
Misschien een gekke vraag, maar wat voor pap eten jullie kindjes dan op die leeftijd (rond de 4 jaar)? Ik wil ook eens gaan proberen of dat iets is voor zoonlief, alleen geen idee wat voor pap ik dan moet nemen..
En dat maak je met warme melk neem ik aan? Doe je daar nog iets doorheen van suiker of banaan ofzo? En wat is trouwens een wat gezondere variant van suiker? Rietsuiker/zoetjes of ik las hier net iets over stevia of hoe je t schreef? Ook voor mezelf, aangezien ik nog wel es een kopje thee drink met suiker..
Melk opwarmen, dan de pap erdoorheen roeren. Wij kregen er vroeger een schepje suiker over, maar fruit zal ook zeker kunnen. Ik zou niet voor zoetjes gaan voor je kindje(s).
Nee zoonlief krijgt sowieso weinig tot geen zoetstoffen, ik let daar heel erg op aangezien hij daarop reageert met diarree.. Dan geef ik nog liever iets waar klein beetje suiker in zit, want al die verpakkingen met 0% suiker geloof ik nooit want dan zit er altijd wel weer iets van een zoetstof in verwerkt.
Het zou idd best kunnen dat ze te snel na het opstaan moet eten, wij zijn niet zo goed met vroeg opstaan. Ik heb pap geprobeerd de afgelopen dagen, maar dat was vandaag ook weer geen succes. Morgen maar eens crackers kopen.
Nee in het weekend gaat brood hier ook veeel beter. Dan heeft hij pas trek rond half 9/9 uur. Maarja doordeweeks als hij naar school moet gaat dat niet. Dan moeten we hier uiterlijk 8.10 uur de deur uit dus daarvoor moet hij echt wat gegeten hebben.
hier is ze wel maar 15 maand dus als ik zou gaan zeggen die boterham moet op, sja dan zitten we hier morgen nog he ik geef hier gewoon een pudding of petit gervais. iets anders wil ze niet end rinken doet ze ook niks. geen melk, geen chocomelk, zelfs geen melk van plop en samson... geen fruitsap niks. dus hier gewoon petit gervais en dan zo naar kdv en daar krijgt ze dan nog een petit gervais, want anders red ze het natuurlijk niet tot het middag eten. ook daar wil ze geen brood , geen sandwiche dus ja.... 17 u geef ik haar wel brood maar ook daar wil ze niks van, ze smijt het meestal weg. succes
Moest even opzoeken wat een petit gervais is, maar dat is dus gewoon een danoontje! En dan twee per ochtend? Snap wel dat ze nu écht niks anders meer wil eten dan dat... Als mijn dochter dat iedere ochtend twee keer kreeg hoefde ik ook niet meer met een boterham aan te komen! Als ze dan toch geen brood eet, waarom dan niet voor de iets gezondere variant kiezen? Bijvoorbeeld volle Franse kwark met wat diksap er door of zo? Lijkt me nog altijd 'gezonder' dan een danoontje als ontbijt én tussendoortje... Denk toch dat je op een gegeven moment een keer goed moet volhouden wat betreft het eten, hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt en het zal nu al niet gemakkelijk zijn! Maar het blijft natuurlijk je eigen verantwoordelijkheid om je kindje een gezond en gevarieerd eetpatroon aan te leren... On topic:TS: Er zijn natuurlijk al een hoop (bruikbare) tips gegeven. Hier wel een goede broodeter in de ochtend, maar kan me ook heel goed voorstellen dat sommige mensen het lukt om een boterham te eten in de ochtend... Kun je niet hele 'slappe' pap maken dat ze hem gewoon kan drinken uit een beker? Misschien nog met een beetje diksap er door? Heeft ze toch haar granen en voedingsstoffen binnen en wordt het niet zo'n geknoei!
wat noemen jullie eig diksap??? ze is al ene moeilijek eter van dag 1 lukte zelfs de artsen niet om haar melk te doen drinken. dus ja op zich ben ik al blij dat ze dat wilt. is niet zo dat ze alleen lekkere dingen wil het middag eten wil ze wel, fruit dan weer niet. bv koeken taart al die dingen wil ze niet, zelfs geen stuk op haar eerste verjaardag, pannekoeken ook niet.... dus het is niet zo dat ze alleen zoete dingen wil eten hoor. probleem is dat ze hier al om 6 u moet eten en ja dan krijg ik er eig bijna niks in zelfs niet echt petit gervais paar hapjes ja en dan heb je het gehad. en wat is kwark?? dat zeggen we in ieder geval in belgie zo niet?? en wat ik nog wou vragen havermoutpap lijkt me wel iets maar mag je dat de avond op voorrand al maken en dan in frigo bewaren en dag erna geven??? want om dan al voor 6 u te gaan maken. ik wil haar zeker een evenwichtige voeding geven maar heb maanden volgehouden met het brood en ze wou het echt niet en ja heb toch graag dat ze iets op heeft voor ze naar KDV gaat want waar dat ze nu gaat geven ze haar vaak niets meer tot 11u15. ook al geef ik iets mee. vanaf nog gaat ze wel naar ander en daar willen ze haar wel nog iets geven rond 7u30. gr
Diksap: geconcentreerd vruchtensap zonder toegevoegde suikers. Zoek maar eens op google, dan zie je allerlei voorbeelden. Weet niet in welke 'vorm' dit in België voorkomt, maar kan me niet voorstellen dat ze dat daar niet hebben. Hier staat het in ieder geval gewoon bij de babyproducten (potjes etc). Kwark: (ook even opgezocht) is in België platte kaas (?). Is steviger dan yoghurt en met een scheutje diksap is het net een gezondere versie van een danoontje (vind ik dan!).... Havermoutpap: zou ik persoonlijk niet al een avond van tevoren maken, wordt het niet lekkerder op namelijk! Is echt niet veel werk op dat 's morgens te doen hoor... Zet het desnoods op het vuur voordat je je kindje uit bed haalt, dan is het klaar als ze aangekleed is? Ik gebruik hier nog wel eens de pap van Bambix 8 granen vanaf 12mnd. Gewoon melk opwarmen in de magnetron, 6-7 scheppen pap erbij en desnoods nog een scheutje diksap voor de zoetere smaak als ze het dan beter drinkt. Je kunt het in een fles doen, in een beker of in een bordje. De hoeveelheid scheppen granen hangt er een beetje vanaf hoe dik je het wel hebben (is het om te drinken of om met een lepel te voeren). Is een volwaardig ontbijt en gaat er snel in! KDV: dat vind ik écht lang, als ze vanaf 6u tot 11.15u niks krijgen! Ook al zou je kindje goed eten, dan is het nog een lange tijd vind ik... maar begrijp dat ze nu naar een ander kdv gaat. Groeit ze wel goed als ze weinig eet? Tja, en wat er niet in gaat dat krijg je er niet in, zeker op die leeftijd!
wel ben blij binnekort veranderd ze van KDV daar mag ik onbijt meegeven plus krijgen ze rond 9u30 1 a 2 tassen soep en dat lust ze wel. nu die petit gervais of pudding gaat er smorgens ook niet met plezier in hoor. deze morgen bv en was pas om 8 u en in de week MOET ze dus om 6 u eten he: de boterham heeft ze in kleine stukjes getrokken en dan de grond op ( ik denk dat ze denkt dat we kippen in huis hebben de pudding wou ze ook niet. melk wil ze al even niet meer smorgens ( probeer het wel ) dus ik denk eig dat ze smorgens eig gewoon niks wil eten. of tot op heden toch nog niet gevonden wat ze dan wel wil. zal hier is in de winkels gaan kijken wat ik nog kan proberen. zou gewoon willen dat ze om 6 u iets binnen heeft. KDV waar ze nu gaat beweerd dat ze geen honger heeft tot dan, nu ik kan u zeggen dat ze hier soms om 10 u al krijst omdat ze honger heeft , dus kan dat moeilijk geloven. eind deze maand moet ik weer naar KA voor de laatste spuitjes. op zich volgt ze gewoon haar curve , ze ligt zowel voor lengte als gewicht op p30. en die volgt ze al van bij haar geboorte, ze heeft er bij gewicht wel al onder gezeten maar dna had ze bv net de waterpokken gehad, ook in haar mondje. ik vind die strijd van eten ook niet fijn en heb die eerlijk gezegd opgegeven toen ze 1 jaar werd. was eig blij dat die melk dan zo niet meer moet, ok het is beter dat ze die drinkt maar soit. je wil niet weten wat de KA al gebropeerd hebben bv soort van snoep aan de speen van de fles zodat ze beetje melk nam toen was ze 12 w oud. dat heb ik dan wel afgebouwd toen we weer thuis waren , want vond dat niet echt de oplossing. maar KA zei toen ook ' je kan het er niet ingieten als ze niet begint te eten leggen we haar aan infuus, maar dan leert ze nog niet eten en drinken he' ooit hoop ik op de dag dat ze gewoon denkt van ' oh ik ga eten' hoop dat het nieuwe KDV gaat helpen. daar eten ze echt al aan een tafeltje alle kindjes samen. het eten zag er beter uit. de dag dat ik ben gaan kijken - tomatensoep - zalm met puree en broccoli en bloemkool - dessert rijstpap ziet er ni bepaald slecht uit he in ieder geval bedankt voor je opzoekingen maar het woord diksap zegt me niet direct iets mij doet dat denken aan fruitsap maar dat zal het wel niet zijn. de drank die hier staat bij babyvoeding zijn drankjes van olvarit en olvarit korreltjes enzo waar je water moet bijdoen gr
Eten ze op het kdv waar ze nu zit niet aan tafel?? Dat zal zeker wel schelen denk ik... hier in ieder geval wel! Als ze de andere kindjes wel ziet eten. (athans dat hoop ik voor jou) Diksap is vergelijkbaar met roosvicee (weet niet of ze dat hebben in België). Om te drinken: beetje in beker en water erbij. TS: sorry voor 'vervuiling' van je topic!