Hallo allemaal, Even het volgende mijn zoontje van bijna 3 heeft zins afgelopen vrijdag een bril. Hij loenste constant met 1 oog en zat er constant mee te knijpen dus zijn we naar de huisarts gegaan en die kon niets raars vinden dus door naar de oog arts en na een aantal testen kwamen ze erachter dat mijn zoontje aan allebei zijn ogen +7 heeft dus moest hij een bril. Afgelopen vrijdag hebben we zijn bril opgehaald en dat gaat helemaal goed, hij houd zijn bril prima op en lijkt echt te werken. Alleen is nu naar de peuterspeel zaal gaan een rampje geworden, als ik weg ga brult hij de hele speel zaal bij elkaar. Hij klempt zich vast aan mij en wil niet meer los laten. De juffen moeten hem echt van me af trekken en dan brult hij echt alles bij elkaar, alleen het stomme is dat hij hier alleen last van heeft gehad dat hij baby was en daarna helemaal niet meer. Voor heen als hij naar de peuter speel zaal ging rende hij naar binnen en duwde me bijna naar huis maar zins hij die bril heeft is het dus brullen. Weet eigenlijk niet zo goed wat ik er mee moet doen. Zijn er hier ook ouders met kindjes met een bril die hier ook last van hadden en hebben jullie misschien tips met wat ik zou kunnen doen als ik hem weer heen moet brengen? Dit vindt ik echt een hel voor hem maar ook voor mij. Iemand tips? groetjes mama miranda
misschien komt het, omdat hij ineens goed kan zien en komt er een hoop op hem af????? (al die kindjes speelgoed e.d) Voor hem is het natuurlijk wennen, dat hij goed kan zien
Mijn dochter kreeg met drie jaar een bril met plus 6 en plus 7 en heeft dat ook een paar weken gehad!! Ze werd panisch als iemand haar aan keek was bang voor ogen zei ze!! Het is ook wennen normaal zagen ze dat niet goed dat iedereen kijkt als je binnen komt. Het was hier met een paar weken weer over dus geef de moed niet op maar zielig is het zeker!!
Ik heb zelf -8 en als ik bij mezelf na ga is mijn wereld erg klein als ik zonder lensen of bril zit. Pas heel dichtbij worden mensen en dingen duidelijk van veraf is het dikke prut. De wereld is dus letterlijk voor je kleine opengegaan nu hij goed kan zien (daarom houdt hij zijn bril ook netjes op ) maar ik kan me voorstellen dat het ook heel beangstigend is want zelfs de vertrouwde dingen (vormen) blijken er heel anders uit te zien. Groetjes Anita
mijn dochter was 18 maanden toen ze een bril kreeg, had ook +7 en +6.5 maar heeft er geen last van verlatings angst, misschien kwam dat ook wel omdat ze vrij jong was. maar ja je weet niet of het door de bril komt, misschien had hij het ook wel gehad zonder bril, dat blijft toch altijd de vraag.