Niet willen slapen, 17 maanden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ryanne, Dec 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hallo,
    Ik zie het op dit moment even niet meer zitten en weet niet wat ik moet doen.
    Zal bij het begin beginnen.
    F. is 17 maanden en vanaf het begin af aan was slapen een drama.
    Elke keer als het goed leek te gaan gebeurde er iets waardoor het hele schema in de war werd geschopt.
    Met 16 weken sliep ze door van 20.00 - 08.00
    Daarna begonnen de problemen en toen bleek dat ze al geruime tijd last had van oorontsteking had. Met 6 maanden kreeg ze buisjes.
    Daarna ging het gelukkig weer de goede kant op. Op het moment dat ze weer lekker sliep bleek dat de buisjes eruit waren. Weer begon
    het gesukkel opnieuw.

Met 11 maanden kreeg ze opnieuw buisjes en toen ging het weer goed. In september is ze ziek geweest en ook toen was doorslapen niet meer aan de orde.
    ze werd 20x wakker, lag te huilen in bed. In oktober werd ze weer ziek, zelfs zo erg dat ze een weekje in het ziekenhuis heeft doorgebracht.
    Hierna is het drama weer begonnen en niet meer opgehouden.
    Elke keer nadat ze weer beter is leggen we haar in bed, als ze dan snachts wakker was laten we haar huilen en meestal slaapt ze binnen een paar nachtjes weer door..
    Maar in dit geval dus niet meer...
    Het is een pittige tante die boos wordt als iets niet lukt of als ze haar zin niet krijgt of als iets moet gebeuren wat ze niet wil.
    Twee weken geleden was ze ons weer heel erg aan het uittesten en hebben we haar in bedje laten liggen. dde dag erna ging ik haar halen toen ze wakker werd zat alles helemaal onder het bloed.
    Nu bleek dat ze met haar voetjes over elkaar wrijft en dit heeft ze net zo lang gedaan tot het helemaal open was.
    Elke nacht die ze daarna kwam gingen we haar halen en lag ze bij ons in bed.
    Uiteraard niet goed want zo kreeg ze toch wat ze hebben wilden maar we konden niet anders want dan waren de voetjes weer open.
    Met als gevolg dat ze ruim een week geen sokken en schoenen aan kon. We hebben dit goed verzorgt en eindelijk waren alle wondjes weer dicht.

Gisternacht zouden we weer beginnen met vol te houden zodat ze weer lekker doorslaapt maar helaas toen we gingen kijken waren de voetjes weer helemaal open. Alles weer vol en uiteindelijk na een uur spektakel is ze bij ons in slaap gevallen.
    Ik weet dat we in een vicueuze cirkel zitten maar ik weet op het moment echt niet wat we eraan kunnen doen om deze te doorbreken.

Iemand ideeen, suggesties of tips?
    Ow ja we hebben vanalles geprobeerd, pyama, sokken en slaapzak. Maillot, Haar in slaap wrijven als ze wakker werd maar niets heeft tot nu toe geholpen.

2. oeps is een heel verhaal geworden..

3. helemaal niemand?

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Vervelend zeg. Weet wel dat ze rond die leeftijd zo'n fase hebben dat ze niet willen slapen. Vooral niet aan toegeven met uit bed halen want dan blijven ze het doen. Met dat voetje wrijven heb ik geen ervaring. Misschien eens voorleggen op het cb ?

5. Marlous

Marlous Fanatiek lid

Nov 19, 2010
    2,066
    0
    36
    Je schrijft dat je al van alles hebt geprobeerd, zoals sokjes aan, maillot, slaapzak. Ik weet niet hoe groot de wondjes op de voetjes zijn, maar is het een idee om die plekjes met een zachte tape af te plakken? (van die tape die je bij een gaasje hebt, niet van die dikke leukoplast...!) Zodat het schuren niets kapot kan maken?
    Al is dat natuurlijk niet het oplossen van het probleem, maar het gevolg...

Share This Page