De titel zegt het al.. Voor de crash was er een topic dat over redressiehelmpjes ging.. Ik vond het een erg fijn topic, mijn vragen kon ik er in kwijt en er werden ervaringen gedeeld.. Mijn zoontje krijgt volgende week donderdag zijn helmpje.. Er komt toch best veel op me af.. hoe zal het gaan, hoe zal hij het vinden, zal het nog goedkomen, hoevaak moeten we terug naar het zh, hoe ga ik er straks mee om als ik geen kusje of aaitje over zijn bolletje kan geven.. en ook al zeg ik nu heel sterk dat ik me er niks van aan zal trekken, maar wat gaat het met me doen als er mensen raar kijken op straat.. want laten we eerlijk zijn die zijn er genoeg! vaak kun je het hebben, maar wat als ik even niet goed in mijn vel zit.. hoe gaan de nachten.. Zelf ben ik bang dat hij het te warm krijgt snachts.. hij heeft het nu al heel snel heel warm.. hij heeft ook nog steeds een verkorte nekspier (van kiss syndroom naar dwangstand) wordt zijn hoofdje niet nog zwaarder waardoor hij zijn hoofd nog schever gaat houden.. pff allemaal vragen vragen vragen.. heel veel vragen die mij dus bezighouden naarmate het dichterbij komt.. eerst dacht ik nog, dat doen we gewoon.. ik herken me zelf ook niet hierin, meestal laar ik iets op me afkomen, maar nu gaat het om mijn mannetje en voelt het toch anders.. Dus als je je ervaringen wilt delen of tips hebt.. graag!
He meid, Ik snap je gevoelens helemaal... Ik heb me ook zo druk gemaakt en wat traantjes laten rollen maar het valt me 100% mee. Schrijf je vragen in ieder geval op en neem ze mee als je de helm gaat passen en ophalen. Zoals eerder geschreven slaapt me zoontje met helm niet goed dus gaat hij voor de nacht af. Luister altijd naar je gevoel wat betreft de helm en dan gaat het helemaal goed komen. Laat je snel een foto zien van jouw mooie mannetje met helm? Klets hier in dit nieuwe topic maar lekker van je af hoor!!! Er is ook een redressiehelm hyves. Heb je daar al gekeken?
maak je geen zorgen. ik had ook heel veel zorgen, maar het ging best wel makkelijk...babies wennen heel snel aan zo n helmpje. mijn zoontje valt in slaap vaak spelend met t slotje van t ding. je trooost hem dan door wangen te aaien.en t werkt echt.
Weet je toen iemand tegen mij zei dat een luier ook niet om zit in de buik kreeg ik er een beter gevoel bij En ik betrap mezelf erop dat ik kusjes op de helm geef
oh dat klinkt wel lief.. kusjes op de helm en aaien over zijn wangen.. Ik stel het me een beetje voor als iemand die op de motor weggaat en de helm al op heeft.. zo afstandelijk.. maar dat viel jullie dus reuze mee? hoevaak moesten jullie in het begin terug naar het zh? we moeten best een eindje rijden, zijn ongeveer een uur onderweg naar het zh.. en een uur terug.. dat zal dus ook een hele opgave worden.. natuurlijk doe ik het allemaal graag voor mijn mannetje maar het is toch een behoorlijke tijd die we dan van huis zouden zijn mochten we vaker terug moeten.. waar slapen jullie kindjes in snachts? nu ligt hij in een rompertje met lange mouwen, pyjame, dikke slaapzak met armpjes en nog eens een dekentje.. dat kan natuurlijk niet meer met helmpje.. hoe warm hebben jullie kindjes het? Natuurlijk zet ik hier meteen een foto neer.. in het vorige topic had ik ook al foto's van zijn afplatting geplaatst.. Het is zo mooi om te zien het verschil van voor en na daar doen we het voor he! ik heb inderdaad op hyves gekeken daar staan veel foto's op ik was er nog niet aantoe om me aan te melden.. dat zal vast wel komen.. hadden jullie dat ook dat je in het begin nog een beetje ontkent?
Wij moeten ongeveer 1 keer in de 3 a 4 weken terug voor controle maar als er iets niet goed is moet je er wel naar toe om de helm te laten aanpassen. Alle papieren en reiskosten info goed bewaren trouwens wellicht kun je het via de belasting terug krijgen. Ik sprak er met veel mensen over om ze een beetje voor te bereiden. Soms heb ik nog wel eens als ik een bekende zie en die kijkt in de buggy dat ik me een klein beetje schaam voor de helm Veel mensen vragen er naar en andere kijken.. Gekste opmerking die ik heb gehad.. 'stoot hij veel met zijn hoofdje omdat hij een helm op heeft?' valt mee toch Anderen zeggen goh wat sneu of heeft hij epilepsie? Slapen, toen hij in de nacht nog een helm op had hetzelfde als nu eigenlijk. Ik denk dat je misschien op het begin de mouwen van de slaapzak af kan halen. Ik heb zijn foto's gezien idd. Voor dat hij 1 jaar is heeft hij een prachtig bijna rond bolletje Je had gekozen voor de spijkerstof geloof ik he?
mijn peetkindje heeft bijna 6 maanden een helm gehad en zelf had ze er totaal geen last van en heeft nu een mooi bolletje en dat is toch wel het belangrijkste he. Hopelijk gaat het bij jullie ook helemaal goed komen
Emma krijgt hem vrijdag.. Ik probeer er nog niet over na te denken hoe het zal gaan, dan word ik gek. Ik zie het vrijdag en de dagen erna wel. Ik geef haar ook 1000000 kusjes op haar hoofdje op een dag (onbewust) en dat gaat straks niet meer en dat ga ik missen. Dus ga er enorm van genieten als ze haar helmpje af heeft. En ze heeft zo'n mooi haar.. Zo zonde... Maar ja het is maar een half jaartje. En nu kap ik met erover na denken anders word ik gek.. Als ze hem heeft zal ik de ervaringen laten weten.
happynienja, heel veel succes vrijdag.. ik sluit me er ook vaak voor af.. terwijl ik toch merk dat er ergens in mijn hoofd het helmpje blijft spoken.. Met zoveel goede ervaringen moet het goed komen! Wat een lieve reacties allemaal.. het stelt me wel gerust.. en precies wat je zegt.. de opmerkingen of het kijken van mensen kan veel doen.. We krijgen inderdaad de spijkerstof kleur Vond ik het meest bij hem passen Neem je ook vaker zijn temp op nu je niet meer zo goed aan zijn hoofdje kan voelen of hij koorts heeft? zoveel vragen he.. Luna was jij dat die naar een paar weken al heel goed resultaat zag? Hoelang moet je schatje nog de helm op?
Wij hebben de hartjes print, zitten meerdere kleurtjes in dus matcht goed met de kleding denk ik. En idd de blikken ben ik ook bang voor, maar verder lacht ze veel en is ze lekker vrolijk naar iedereen dus dat zal wel schelen. Hier in de omgeving zie je het ook amper en is het heel onbekend dus ben benieuwd. Ik moet ook echt met mezelf afspreken dat ik gewoon m'n dingen blijf doen met haar zoals boodschappen doen enz. Hoe zit dat eigenlijk met nat haar? Want Emma heeft een lekkere bos haar en als ze in bad of onder de douche is geweest blijft het een tijdje nat,mag ze dan wel de helm weer op? En we zwemmen iedere dinsdagavond,dus dan zal haar haar ook nat zijn.
Elegance, dat was oa ik. Er waren er volgens mij meer die zo snel resultaat zagen. We hebben afgelopen week een meting gedaan via de fysio en de score was super in 2 maanden tijd. Van ruim 100% (platheid aan de achterkant) is zeer slecht naar 91,9% bij 85% is het hoofdje mooi rond heb ik mij laten vertellen. Happynienja, die hartjes print is super leuk! Goeie keuze. Over de haartjes. In het begin zweten ze heel erg veel dus zullen de haartjes constant nat zijn als het goed is wordt dat na 2 weken minder. Helmpje afdrogen en wachten tot de haartjes droog ziijn en dan pas weer op. Wellicht zullen ze je adviseren om de haartjes iets korter te maken maar dat zou ik echt pas doen als het zweten blijft. Liever dan de sokjes uit in huis ofzo. Ik temperatuur eigenlijk nooit maar zie aan het zweten of hij het te warm heeft en dan gaat de helm af. J. Zweet ontzettend veel maar dat komt omdat hij constant moet wennen aan de helm omdat we hem maar per dag ongeveer 12 uur op hebben Oh en het scheelt ontEttend veel blauwe plekken en huilen want het is echt een valhelm. Met achterover vallen heeft hij nergens last van en kruipt zo weer verder, ideaal!
hehe dat klinkt goed, want meneer staat al en loopt in de loopstoel al door de hele kamer.. hij is best snel, maar daarom kan hij zich totaal nog niet opvangen en heeft hij geen benul van wat er allemaal mis kan gaan.. dan is zo'n helm idd ideaal : jullie mannetje slaapt niet goed met de helm he? vanaf het begin al niet? wij zijn ook heel benieuwd hoe hij dat gaat doen.. hij is vanaf het begin echt een goede slaper snachts geweest.. het zou zo zonde zijn als hij dat kwijtraakt.. nou mijn man en ik zitten ook te denken of we wel met het helmpje naar buiten zullen gaan.. we zijn toch voornamelijk thuis.. in bed zal hij het altijd op moeten.. omdat hij echt altijd op zijn afplatting ligt en het anders ook niet veranderd.. en als we naar buiten gaan is het een kleine wandeling, boodschappen doen of op visite gaan.. als we al eens een dagje weggaan is dat op zaterdag of in vakanties.. Dan vragen wij ons af, waarom zo moeilijk doen, mensen zich laten afvragen wat en hoe, terwijl we onszelf dat gezeur, sorry dat ik het zo noem,, kunnen besparen.. of vinden jullie dat echt heel stom? Natuurlijk zouden we ook kunnen denken, wat maakt het mij uit wat anderen denken.. maar zo zit ik gewoon niet in elkaar.. ik vind wel nml dat als mijn mannetje er last van zou hebben en ik zijn pijn bv zou verlichten door het helmpje ik hier zeker niet over na hoefde te denken.. snappen jullie het nog wat leg ik het volgens mij moeilijk uit eigenlijk zouden we vandaag naar livit moeten voor de helm, maar ze hadden vorige week afgebeld.. dan hadden we vandaag al kunnen beginnen
De eerste weken ging het gelukkig wel heel goed maar ineens was het in combinatie met een sprongetje afgelopen. Hij werd zeker 5 keer wakker per nacht en dat ging ons allemaal erg opbreken. Zachtjes uitgedrukt dus nu lekker zonder helm maar alleen doordat hij op zijn buikje slaapt hoor. Als we zien dat hij op zijn afplatting gaat liggen dan gaat de helm gewoon weer op. Wij zetten hem ook soms af hoor als we ergen naar toe moeten. Maar laatst ging iknaar de ah en toen heb ik de helm opgelaten en J. In het winkelkarretje gezet en ik heb me geen seconde geschaamd. Maar dat was de eerste weken wel anders hoor. Ga mijn schatje even op bed leggen
Oh jammer he dat hij het niet meer op wilde snachts.. al is het al heel goed dat hij op zijn buikje slaapt.. Over het schaamte gevoel heen groeien had jij dus ook.. Het geluk heb ik wel dat het nu winter is en hij niet in die hitte het helmpje op hoeft.. nu valt het ook minder op.. hoe maak jij eigenlijk het helmpje schoon? dat gaat toch gigantisch stinken lijkt me.. en moet je zijn hoofdje nog met iets insmeren?
Het gaat ontzettend stinken idd bah!! Misschien ook wel omdat mijn zoontje veel zweet. Ik maak het schoon met pure alcohol en een doek. Zijn hoofdje doe ik soms ook daar mee. Ik heb zwitsal lotion in een spuitflesje gedaan en die neem ik overal mee naar toe om zijn haartje in te sprayen als de helm af gaat. En ik heb ook wel eens doekjes van dettol gebruikt voor zijn hoofdje. En elke douchebeurt goed zijn haartjes wassen. Ik denk niet dat je zijn hoofdje hoeft in te smeren volgens mij alleen als hij een drukplekje (alleen bij rode plek) even insmeren met sudocreme. Ik vervloek af en toe wel de helm... Alle kleertjes staan gewoon leuker zonder helm en hij stinkt.. Maar als ik dan zie wat een mooi resultaat het geeft
hehe ja psies.. wel super dat je zo eerlijk bent hierin ik zie die taferelen ook voor me dat ik hier nog een topic open "mijn zoontje stinkt!" hahaha.. mijn mannetje mag zowieso geen zwitsal, toch doe ik in zijn donshaar af en toe lotion en wat ik ook doe is zijn kleertjes inspuiten met zwitsal parfum! dan ruikt hij toch naar een zwitsal baby! welke dettol doekjes en alcohol gebruik je precies? dan haal ik ze met boodschappen doen al in huis wij balen idd ook dat de kleerjtes altijd minder leuk staan.. daarom hebben we maar voor een spijkerstof kleur gekozen.. hij heeft ook spijkerstof schoentjes er zaten ook andere leuke motiefjes bij, maar ook weer zo moeilijk te combineren hoelang moet je zoontje de helm nog? heb je pas nog een foto gemaakt van toen en nu? altijd leuk om te zien hoe snel en mooi dat het wordt!
Van dettol kun je alles gebruiken. De spray of doekjes ook kun je de gewone fles gebruiken en dan een sopje maken. Alcohol had ik eerst nog over uit het kraampakket en laatst weer een fles gehaald bij de apotheek. Pure alcohol. Van die watten in zak aan een stuk zijn ook handig, haha snap je hem?? Ik zal morgen even een foto makenals het lukt. Helaas wil hij niet meer stil zitten. Hoe vinden je naaste mensen het dat je zoontje een helm krijgt? Oh wat leuk schoentjes met spijkerstof. Waar heb je die vandaan? Als ik straks even bij de Comp. Kan dan zal ik wel ff een foto spammen wanneer moeten jullie nou precies voor de helm?
Wat fijn om ervaringen te lezen. Nog 12 uur en dan gaan we bijna op stap naar de livit.. Ik zie er tegenop.. Ik zal jullie laten weten hoe het was. En idd foto's maken is ook een goeie, alleen heeft ze veel haar dus zie je de afplatting niet zo goed, behalve als ze nat haar heeft.
Spannend happynienja! Veel suc6 morgen. Ben benieuwd of je tijdens de terug reis een slapend meisje hebt
Happynienja, heel veel succes vandaag! ik ben ook heel benieuwd hoe ze het zal vinden om haar helmpje op te krijgen. Ik hoop dat het allemaal zal meevallen vandaag! Ik ben ook erg benieuwd naar je ervaringen van vandaag en als je het leuk vind, ben ik ook heel benieuwd naar een eventuele foto met helmpje wij gaan volgende week woensdag het helmpje ophalen, hebben de grote klus ook nog voor de boeg de mensen om ons heen reageren verschillend.. souders hebben we echt gevraagd het een beetje stil te houden.. zij komen overal, zitten in verschillende verenigingen en overal vertelden ze het.. en wij hebben julst meer zoiets van.. we vertellen het onze naasten en de rest ziet het wel.. of merkt het wel als we ze zien.. en zoals het er nu naar uitziet gaan we het helmpje alleen thuis opzetten.. mijn ouders maken zich eerder zorgen of het wel goed komt, die zorgen voel ik ook.. het is namelijk niet zo zeer zijn afplatting.. maar hij heeft ook de bult nog steeds van de bevalling... alsof zijn botten links bovenop zijn hoofd al vergroeid zijn, in een bolling staan eg maar.. daarnaast heeft hij door de bevalling het kiss syndroom opgelopen en is dit een dwangstand geworden.. zijn linkernekspier is verkort en we zijn met alle hulp die we kunnen krijgen aan het proberen om die spier mee te laten groeien.. dat gaat nu de goede kant op maar nu is mijn mannetje gewend om zijn hoofd scheef te houden.. en dat zie je ook heel goed.. en we weten niet wat we daar nu weer tegen moeten gaan doen.. met oefeningen kan ik hem niet recht laten kijken.. gelukkig moeten we volgende week ook naar het zh, in gesprek met de neuroloog en kinderarts ivm zijn scheefgroei... al hebben deze me heel erg teleurgesteld.. de laatste keer zeiden ze dat hij geen helmpje nodig had.. en een paar dagen later deed de fysio een meting en toen kwm er een percentage van meer dan 110 % uit.. wat betekent dat het op de natuurljke wijze niet meer goed kan komen.. en als we dus hadden gewacht met het helmpje.. hebben ze bij livit al laten weten dat we dan te laat zouden zijn geweest... dus dan had hij geen helmpje meer gekregen.. maar goed.. daarom ben ik er ook een beetje gespannen voor denk ik.. Het is niet alleen zijn afplatting het gaat om zijn hele groei.. en zolang hij dus scheef op die afplatting blijft liggen ligt zijn nek ook scheef en kunnen we oefeningen doen tot sint juttemus nou het wordt nog een heel verhaal.. het belangrijkste is dat hij er geen pijn meer aan heeft.. in het begin heeft zijn nek alleen maar pijn gedaan.. nu nog kun je geen vinger leggen op zijn schoudertje onder zijn oor.. dan verkrampt hij helemaal en slaat meteen alarm hahaha... ah en ik moet zijn flesje gaan geven, ik hoor hem brabbelen in bed happynienja succes!