Hallo, Ik heb een vraagje over inbakeren. Zelf doe ik dit niet. Maar Tijn is behoorlijk onrustig en kan moeilijk als hij wakker is in zijn bedje in slaap komen. Het lukt vaak wel op de arm en dan slaapt hij lekker verder in zijn bedje.. maar ja dat is natuurlijk ook niet altijd goed. Vooral smiddags lukt het hem niet om te slapen, het zijn hazeslaapjes... Nu heb ik vanmiddag eens bij hem gelegen, hij ook in ons bed op het aankleedkussen... Ik merk dus dat hij absoluut niet gaat slapen. Als ik hem in zijn bedje leg ga ik weer weg en hoor ik hem een half uur of uur niet. Blijkt denk ik dat hij dan ook helemaal niet slaapt. Hij zit heftig met zn armpjes te bewegen en kijkt om zich heen, dan is hij vijf minuten stil, maar zijn oogjes helemaal open klaarwakker dus.. Na een half uurtje is hij het zat... en zet het op een gillen... Op een gegeven moment heb ik zijn dekentje strak om hem heen gedaan en toen werd hij heel rustig... Hup speen in zn mondje en wat over zn bolletje aaien. Zn oogjes gingen heel langzaam dicht... maar het had effect en hij viel in slaap. Nu heb ik op een site gelezen over de ´bakerzak´ zie www.bakerzak.nlWie heeft hier ervaring mee? Ik wil natuurlijk het veiligste... wie gebruikt dit ook. Het lijkt me namelijk heel goed... groetjes mirjam
Thomas slaapt sinds hij 5 weken is ook in een bakerzak. Inbakeren wilde ik (nog) niet. Hij is nl. alleen onrustig als hij in slaap probeert te komen of tijdens het slapen even wakker wordt. Bij Thomas helpt het heel goed. Hij slaapt na iedere fles heerlijk. Eventjes hoor ik hem. Hij heeft nl. nog steeds een paar minuutjes nodig om in slaap te komen, maar dan slaapt hij ook heel goed. Ik heb afgelopen maandag even geprobeerd of hij in slaap wilde komen zonder bakerzak, maar dan is hij na een half uur weer wakker en kan zelf (door onrustig te zwaaien met zijn armen) niet weer in slaap komen. Ik ben er dus heel tevreden over. In het begin vond ik hem zo zielig liggen in de bakerzak, maar inmiddels ben ook IK er helemaal aangewend.
anne heeft ook vanaf week 6 geslapen in de bakerzak het beviel me heel goed na elke fles ging ze naar bed en na 3 dagen sliep ze goed nu. heb ik hem niet meer nodig en slaapt ze in een slaapzakje ik heb het helemaal niet bhoeven afbouwen oid het is mij heel goed bevallen
o wat goed zeg, maar gerdien, hoe bedoel je afbouwen? Is het zo dat ze er zo erg aan wennen dat ze eigenlijk straks over een aantal maanden niet meer zonder bakerzak kunnen slapen? Ben er heel benieuwd naar!
Als je hem ook makkelijk in slaap kunt krijgen met een speentje een aai over zijn bol, zou ik niet gaan inbakeren. We hebben het bij Hugo ook gedaan (zonder effect overigens, maar dat terzijde) en het afbouwen was een drama. Zonder inbakeren wilde meneer toen helemaal niet meer slapen. Inbakeren is een hulpmiddel, maar als het niet nodig is, zou ik hem gewoon lekker strak instoppen, want dat heeft bijna hetzelfde effect.
Ik denk dat je met een bakerzak niet veel moeite hebt om het af te bouwen. Je kindje ligt nl. niet strak ingepakt. Je kunt het zien als een soort slaapzakje waar de armen niet uit kunnen. Je kindje heeft in het zakje dus nog wel genoeg ruimte om de armpjes en beentjes te bewegen. Thomas vindt het aandoen van de bakerzak niet altijd leuk - wil wel graag zijn armpjes blijven bewegen. Maar zodra hij erin ligt wordt hij snel rustig en valt gauw in slaap. Ik heb bij Thomas ook eerst geprobeerd hem strak in te stoppen, maar meneertje kreeg zijn armpjes altijd boven de deken. En dan begon het onrustig bewegen met zijn armpjes weer.
Keano word vanaf vandaag ook ingebakerd i.v.m. onrustige armpjes tijdens het in slaap komen en slapen, vaak als we hem op bed legden was het een kwartiertje stil en dan ging hij weer huilen omdat zijn handje lag te wiebelen, ons bevalt het inbakeren zeer positief, anders was hij soms van half 6 's ochtends tot half 8 's avonds wakker en dat voor zo een klein mannetje is natuurlijk niet goed. Dus ons bevalt het super! liefs, misspuma
Mir waarom probeer je anders eerst geen slaapzakje? Ik gebruik die sinds 3 weken en dat bevalt goed. Ikzelf heb inbakeren nog niet geprobeerd maar Seán wil nog weleens wat melk spugen in zijn slaap en dan vind ik inbakeren toch een beetje eng. Babies hebben een zogenaamd moro reflex en met inbakeren houd je dat tegen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat slecht is maar ikzelf vind het geen prettig idee vooral omdat ie weleens melk spuugt. Ik ben wel benieuwd als je gaat inbakeren of het bevalt dus laat het me ajb weten. kira.
Ik heb op het cb ook gevraag dvoor in te gaan bakeren omdat onze kleine uk niet wilde slapen in zijn eigen bedje. Ze raadde mij dat sterk af aangezien je de kans van wiegendood ermee zou versterken. Ik heb het boekje Regelmaat brengt rust van Ria Blom geleend en dat heeft ons hier heel erg geholpen. Wij gebruiken ook een slaapzakje om Silvester in te leggen en daarna lekker strak instoppen, vind ie heerlijk en hij slaapt er ook heel erg goed door.
huhh.. nou je leest dus echt veel verschillende dingen. Want uit onderzoek is juist weer gebleken dat het wel heel goed was dat inbakeren... : brr.... nou ja kweet het ook niet hoor... Trouwens die inbakerzak die ik besteld heb is niet zo heel erg strak, hij kan zn beentjes en armpjes nog wel bewegen alleen zit het wel ingepakt en is zn bewegingsvrijheid een stuk beperkter... Is dat dan ook slecht..? xxx
Hoi Mir, ik denk niet dat het een kwestie van goed of slecht is hoor maar meer van wat is het fijnste voor mijn baby. Elke baby is weer anders en jij als moeder voelt denk ik het best aan wat goed voor jullie beiden is. Toch? Succes ermee in ieder geval. kira.
Mijn dochter heeft ivm met maaiende armpjes ook een hele tijd in een bakerzak geslapen. Ze werd dan ook eerst even boos omdat ze wilde bewegen maar daarna ging ze lekker slapen en sliep ze ook langer door. Omdat ze ook reflux had heeft ze in de bakerzak ook altijd in een safe T sleep geslapen, dat zijn een soort rollen waardoor kindjes veilig op hun zij kunnen blijven slapen. ik ben altijd erg tevreden geweest over de bakerzak en heb ook niet hoeven afbouwen.
hai, we hebben jasper ook ingebakerd en het werkt super!van niet slapen ging hij vanaf de eerste keer inbakeren naar supergoed slapen. Wij hebben het gedaan naar de methode van Ria blom. als iemand interesse heeft, wij hebben 2 sets doeken, ze zijn nl best prijzig!
Iman wordt ook ingebakerd. Af en toe probeer ik wel eens zonder doek, maar dan lukt het haar niet om in slaap te vallen, ze slaat zo hard met haar armen om haar heen! CB zei lekker blijven bakeren zolang Iman er behoefte aan heeft! Iman ging ook van niet/superslecht slapen naar geweldig slapen!