niet willen slapen en huilen :?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SheDevil, 8 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    daar heeft mijn dochtertje de laatste tijd last van, en ik dus ook :(
    nou weegt ik dat ze rond deze leeftijd door hebben wat afstanden en weglopen betekend dus daar zou het eventueel wel te maken mee kunnen hebben, maar pfff wat word ik er soms geschiffelt van!
    Vooral 's avonds, dan ben ik heel de dag in de weer geweest en met haar bezig, alles draait om haar en logisch ook, ik doe alles voor mn meisje hoor.
    Maar als ik dan 's avonds eindelijk na de laatste voeding wat tijd voor mezelf wil, dan wil mevrouw ineens niet slapen.
    Brullen geen gebrek, en dan haal ik haar eruit, voedt haar nog een keer, liedjes zingen en weer terug in bed.
    Begint het weer van voor af aan!
    van de week heb ik haar er 4x uit moeten halen!
    Dan raak ik gewoon geirriteert, en laat ik haar wel es liggen.
    Overdag drinkt ze ook heeel slecht de laatste 2/3 weken.
    Ze is veel te druk met omrollen en kruipen enzo.
    Soms wordt het me gewoon even teveel als ze zo doet...
    Ben ik nou zo'n slechte moeder?? want dat voel ik me wel 's als ik haar laat huilen.
    Ik weet af en toe gewoon niet meer wat ze wil als ze zo doet.
    Ja op schoot en heel de avond hangen :(
    Nog meer moeders die dit herkennen?

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Nee hoor, je bent geen slechte moeder! Denk dat alsjeblieft niet! Ik herken je gevoel want ik heb het zelf ook gehad, op een gegeven moment komt het stoom uit je oren, zeg maar... :) Heel normaal, maar dat heb ik ook van verschillende mensen moeten horen voor ik het wilde geloven...

Je schrijft al dat ze overdag slecht drinkt, en dat ze druk bezig is met andere dingen. Ze is dan waarschijnlijk 's avonds gewoon een beetje overprikkeld. En ze zal dan ook in willen halen wat ze overdag mist aan voeding. Wat ik zou proberen in jouw geval is haar op een rustige plek voeden dat ze zo min mogelijk afleiding heeft. Geef je bv of fv? Bij Bv zou je haar wat vaker aan kunnen leggen zodat ze wat meer binnen krijgt, en voeden op jouw verzoek bijv er niet meer dan 3 uur tussen laten zitten. Bij fv eventueel kleinere flessen en dan wat vaker geven.

Ik weet ook niet of het zal werken, ik denk even mee... Overigens hebben ze met 6 maanden ook een sprongetje en daar kunnen ze ook flink last van hebben... Succes!

3. fluffy

fluffy Actief lid

6 mrt 2008
    197
    0
    0
    verzorgende B
    zaandam
    ik, denk dat dit de 6 maanden sprong is bij je dochter.
    yuri mijn zoontje heeft hier ook erg last van gehad en ik liethem echt gewoon liggen hoor en dat viel hij van zelf in slaap. ik keek wel af en toe om het hoekje of er nix aan de hand was natuurlijk maar ik haalde hem er nooit uit.

en wat jij nu zegt heeft elke moeder echt wel een keer hoor ook de gene die zeggen er nooit last van te hebben.

groetjes sabrina

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik kan je het boekje van Elisabeth Pantley aanraden 'lekker slapen zonder huilen' heeft hier fantastisch gewerkt! Ze legt je uit hoe het slapen in zijn werk gaat en hoe je op een ontspannen en leuke manier je kindje kan leren slapen, zonder ze te laten huilen dus. Oh en als je borstvoeding geeft (maar dit geldt mi ook voor flesvoeding), doe je dit nooit op jouw verzoek maar altijd op het verzoek van je kindje he. Anders is de frustratie van je kindje te begrijpen. Sterkte ermee en hopelijk gaat het snel beter.

5. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    hoi, bedankt voor jullie reactie's!
    ik geef bv (zie mijn banner;)) en dat doe ik normaal gesproken op 'schema'.
    dwz ongeveer 3uur ertussen, dan komt ze zelf en soms komt ze iets later,
    dus ja mss kan ja ook wel zeggen dat ik op haar verzoek voedt hahah.
    ik ga alleen soms ook wel es naar de winkels en dan laat ik haar even bij oma,
    dan weet ik dat ik na 3 uur wel weer terug moet zijn.

maar nu ze zo druk is met andere dingen en dus slecht drinkt, probeer ik haar wat vaker aan te leggen en eigenlijk altijd wel met succes, maar het zijn meer muizen slokjes dan echt goed leegdrinken. ze stopt soms tijdens de TSR al met drinken :| en gaat ze er weer vandoor! ik dwing haar niet om te drinken hoor, al probeer ik wel de afleidingen te minimaliseren zodat ze niet steeds om wil draaien, gebeurd dat wel leg ik haar weer terug.
    maargoed, baby's wil is wet in deze, want wil ze niet drinken gebeurd dat ook niet!

wat betreft de 6 maanden sprong die heeft ze denk ik al wel gehad, ze wordt volgende week alweer 8 maanden.
    dan zou ik eerder denken de 36 weken sprong (ze is nu 33,5 week en 1,5 week te laat geboren).

heb haar vanavond een kwartier laten brullen, nadat ik haar er al 2x uit had gehaald.
    soms is het echt beter om maar niet naar haar toe te gaan want als idd 'het stoom uit mn oren komt' reageer ik alleen maar geirriteert en dus niet goed.
    vooral als ik haar rustig heb neergelegd, alles goed wen wel,
    ik stop haar lkkr in, dekentjes vast en ze trapt alles met geweld weer los!! AAHHH :evil:
    ik heb dr net wel geluisterd of het huilen niet erger werd maar het zwakte al af toen ik naar haar kamertje liep om haar er uit te halen.
    vind het wel heel zielig hoor, maar weet anders ook niet wat te doen.

wat betreft het slapen zonder huilen, ik ken dat boekje niet persoonlijk,
    maar heb het dan ook nooit nodig gehad.
    ze jengelde wel eens als ze ging slapen maar dat was na 5 minuten weer over en dan sliep ze gewoon.
    en eigenlijk was dat alleen in de eerste 3 maanden, vanaf toen als ze moest slapen legde ik haar weg, en ze draaide zich om en ze sliep!
    de laatste tijd als ze moet slapen (savonds) gaan we eerst nog even alle figuurtjes op haar winnie the pooh poster 'aaien' en weltrusten zeggen, en daarna zing ik liedjes en wieg ik haar in mn armen.
    dan is ze al een btje aan het wegzakken en dan leg ik haar in bed, 50/50 met succes...
    afgelopen 3 avonden wordt ze ook om het uur ongeveer wakker en dan voedt ik haar gewoon.
    als ik haar niet uit bed zou nemen dan gaat ze alleen maar harder huilen en raakt ze buiten zichzelf.
    nou ja, we weten allemaal wel hoe ons kindje huilt en wanneer het een slaaphuiltje is en wanneer niet.
    aan het huiltje hoor ik dan ook gewoon, ze gaat niet in slaap vallen, naar haar toe gan en haar niet uit bed halen maar bijvoorbeel een aai over haar bolletje werkt helemaal averechts hahah.
    dus of het nou goed of slecht is om een kindje even te laten hulen vind ik zelf van niet, ik laat haar gewoonlijk niet langer huilen dan 5 a 10 minuten..
    behalve dan op momenten zoals vanavond... :oops:

6. Marijeee

Marijeee Bekend lid

17 mei 2008
    698
    0
    0
    Middenmeer
    Je bent zeker geen slechte moeder!

Ik heb momenteel hetzelfde.
    Mijn zoontje slaapt al weken slecht en de afgelopen 2 nachten moeten we wel 5x per uur naar m toe.
    Nu heeft ie last van tandjes of hij is ziek, we kunnen het moeilijk inschatten.
    Mijn vriend is nu zelfs met m naar de huisartsenpost toe, ik ben oververmoeid en niet meegegaan.
    Wat mij ook een slecht gevoel geeft, eigenlijk wil ik er zijn om mn zoontje te troosten.
    Ik kan het niet, niet meer.
    Overdag huilt ie ook veel, terwijl het de laatste tijd zo'n vrolijk ventje was.. Maar nu...
    Pff... en daar komt nog es bij dat ik een vrij zwaar kindje heb (10 kilo) en zelf ernstige pijn heb in mn armen/nek (hevige RSI waarschijnlijk)
    en als ik m dus wil troosten doet dat zo'n pijn...
    Maar laten huilen, nou dan stikt ie zowat.. Helemaal over zn toeren.. Erg hé..
    Konden ze maar praten en vertellen wat er is!

Laten huilen, nee dat past niet bij mij.. 5 minuutjes en dan hoor je vaak vanzelf wel of ie toegeeft of niet.

Sterkte in ieder geval!! Snap je frustraties! Maar een slechte moeder, nee.. Zeker niet hoor!

7. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Marije, dankjewel voor je lieve woorden ;)
    ik hoop niet dat je ventje ziek is, dat zou helemaal zo zielig zijn he :(
    en wat rot van de pijn in je nek en armen, dat lijkt me idd heel moeilijk en vooral frustrerend op den duur met zulke pijn.
    ikheb zelf een zwakke rug en vertil me elke keer een ongeluk met uit bed/box tillen en gewoon dragen doet ook erg pijn, alsof mn spieren in mn rug hevig verzuren :(
    mijn dochtertje is dan geen 10 kg net 8 kg denk ik..
    ik begrijp ook helemaal wat je bedoelt met dat je je zo slecht voelt nu je niet bent mee gegaan!
    het is begrijpelijk vind ik, als je het even niet meer ziet zitten omdat je alles al hebt ge[probeerd dat je dan de zorg even uit handen geeft, ook al voelt het verkeerd, ikdenk dat dat gewoon moedereigen is ofzo.
    ik heb dan geen partner die de zorg even over kan nemen, maar gelukkig wel een lieve moeder die soms even een uurtje op past.
    en gelukkig maar, want soms komen de muren echt op je af en moet je gewoon even je handen vrij hebben he.

maar idd, konden ze maar praten.
    probeer me altijd zo goed mogelijk in haar te verplaatsen , waarom ze huilt ofzo.
    en als ik haar dan niet kan troosten of niet weet wat ze wil dan voel ik me zo'n mislukkeling.
    dan denk ik altijd dat andere moeders het vast beter gedaan zouden hebben.
    ik ben denk ik ook wel bang om te falen naar haar toe, mss heeft dat te maken met een opmerking die mn ex (en 'vrienden' van hem) heeft gemaakt.
    het slaat nergens op maar ben daardoor best wel onzeker merk ik af en toe.

8. Vlinder84

Nog even een tip wat betreft het tillen van je kind en een zwakke rug ;) ik zelf heb reuma en er zitten dagen tussen dat ik mijn bed niet eens uit kan komen, erg frustrerend. Maar zelfs in een goede draagdoek kan ik mijn zoontje van 9 kilo dragen. Dat doe ik liever dan hem op de arm te nemen, want dan ga ik scheef lopen. Hopelijk heb je er iets aan.

9. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Hoi vlinder, ook 'n rot situatie voor jou zeg. Tis erg frustrerent als je je bed niet eens uit kan komen vd pijn. Wel fijn dat je je kindje wel kan dragen met zo'n doek! Dus bedankt voor de tip. Wat voor draag doek gebruik jij? Mini monkey of...?

10. Vlinder84

Een mini monkey gebruik ik niet, daar heb ik slechte verhalen over gehoord (net als van de baby bjorn, chicco, baby bag en dat soort dragers, daar krijg jij het van in je rug en de baby wordt niet goed ondersteund in rug en heupjes omdat ze hangen ipv goed ondersteund zitten tegen mama aan). Ik gebruik alleen geweven draagdoeken of een ergonomische draagzak zoals een manduca, patapum, ergo carrier. Hier kun je meer lezen en kun je een test doen om te kijken welke doek voor jou het meest geschikt is. Zelf ben ik groot fan van didymos draagdoeken, maar ook van girasol, hoppediz, neobulle... Ja, ben draagdoekverslaafd :D

11. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    lol nou bedankt voor de link ik zal eens gaan kijken als ik strax weer thuis ben :D
    ik heb eens een chicco draagzak gekocht maar toen ik m uitpakte en omdeed met mn dochtertje erin zakte die zover omlaag dat ik bijna moest bukken om haar er weer uit te tillen, dus heb hem maar meteen weer terug gebracht hahah ;)
    dit was overigens met van die standaard rugbanden,waar absoluut geen steun aan zit.
    ik denk dat je dan nog eerder de baby bjorn active kan nemen met die lende steun.
    maar mijn dochtertje is bijna 8 maanden, tot hoe oud kan je ze in zo'n draagdoek dragen?
    Oh wacht, ik zag al iets staan bij die test over gewicht, ik kijk vanavond wel even op mijn gemak hihih :D

Deel Deze Pagina