Dit is toch niet normaal meer of wel dan? Ik doe dit eigenlijk niet met Bas hoor omdat het niet goed is voor zijn ruggetje. Ik wilde er alleen even een foto van maken zodat iedereen kan zien dat het ook echt waar is. Hij blijft denk ik een 15 seconden zo staan (wel met steun hoor) Zijn hier nog meer kindjes die dit al zo vroeg kunnen?
Wauw wat goed zeg, ik zou er trots op zijn. Ik denk niet dat je het vaak op een dag moet doen maar knap hoor. En trouwens mijn zus kon met 8 maanden al lopen dus alles kan!
Is gewoon een hele simpele van de hema haha (zo'n lekkere zachte) Het ziet er allemaal heel leuk uit dat staan maar tegelijkertijd ook zo baby-af zeg maar.
Trekt hij zich zelf op tot staan? Als hij het niet zelf doet ,zou ik hem echt niet zo neerzetten met 4 1/2 maand.
mijn zoontje kan dat ook al en hij is 3,5 maand . als hij ligt en ik geef hem links en rechts een vinger van mij dan trekt hij zich op tot zitten en wanneer hij steun heeft met zijn voetjes ergens tegen aan dan gaat ie ook staan .
Ik stond met 5 maanden in de box. Zolang ze het zelf doen is het niet erg maar ik zou het niet stimuleren. Alles op z'n tijd...
hier nog 1 van 4 mnd, als je haar oprekt om te gaan zitten duwt ze zich zelf tot staant, ze zet razend sneld e voetjes eronder en hup staan en lachen daarna, ik doe het zelf liever niet, maar kan haar ook moeilijk tegen houden net als zitten ze wil het liefst de hele dsag door zitten, het is een eigenwijs ding. in de tummie tub krijg ik haar niet meer zittend, ze weet dat ze door tegen de achterwand aan te drukken kan staan, ik heb de pogingen om haar zittend daarin te krijgen opgegeven. maar voorderest laat ik haar toch zoveel mogelijk liggen
Ik heb hier in Duitsland geleerd dat baby's alles zelf gaan doen vanuit de buikligging. Dus ook het zitten, optrekken tot staan etc. Ik zal er dus nog maar even mee wachten. Zeker ook omdat je al veel hebt meegemaakt. Je wil toch niet hebben dat z'n spiertjes het niet aankunnen of wel? Laat baby's baby's blijven. Staan en zitten kunnen ze hun hele leven nog genoeg.
Mijn dochtertje deed dat met net 5 maanden. Volgens het CB erg slecht voor hun knietjes, dus ik heb het bij een paar keer gelaten. Pas toen ze uit zichzelf ging staan (met net 9 maanden) en wat door haar knieen wippen was het goed. Overigens ging mijn dochtertje echt los lopen met 16 maanden, dus het zegt niet zoveel .
Jayden begon ook bij 3 maanden al met de benen eronder. Wou altijd staan. Met als gevolg dat hij met 7 maandjes rond de tafel liep en met 9 a 10 los. Echt zo leuk.
en wat als je kindje niet op de buik wil, die van mij wil absoluut niet op haar buik, die blijft net zolang schreeuwen en janken tot ik haar op haar rug leg of tot ze inslaap valt(dus gerust een half uur) hier ligt ze dus eigenlijk niet meer op haar rug, met masseren ligt ze wel even op haar rug en met imseren, maar in de box nooit.
Mijn kindje doet dat ook vanaf 4 maanden, staat het liefst de hele tijd.. en als hij er genoeg van heeft gaat hij heel relaxt zitten.. ik stimuleer het ook niet maar als hij zijn beentjes zo aanspant dat hij staat.. tsja.. laat ik hem dat gewoon doen! hij vind het geweldig.. ik en mijn vriend liepen beide al voor het eerste jaar.. mijn kindje probeert ook al bijna 2 maanden te kruipen, en komt nu steeds verder!
Mijn zoontje ging met 2,5 maand al staan met steun (niet dat ik het echt stimuleerde, want echt een voorstander ben ik er niet van). Vanaf 2,5 maand hoeven we alleen maar een vinger te geven die hij met zijn handje vast houdt en hij trekt zich zo op. Liggen wil hij al helemaal niet meer. Hij kan nu bijna los zitten. Ook lukt het hem om vanuit "ligstand" zelfstandig recht te gaan zitten. Dus echt tegenhouden lukt me ook niet meer.
De meesten baby's willen wel op hun buik liggen als ze kunnen omrollen. Nikolai wilde ook nooit op z'n buik liggen. Ik liet 'm dan toch altijd 15 minuten liggen met een speen (dan was hij tenminste nog enigzins gekalmeerd) maar toen hij ging rollen met ongeveer 4,5 maand wilde hij alleen maar op z'n buik.
Ik heb Bas ook alleen maar voor de foto neergezet. Ik stimuleer dit ook absoluut niet maar wilde toch ff een foto maken zodat iedereen kan zien dat het ook echt waar is. Bas ligt heel graag op zijn buik (slaapt er zelfs op) Daar kijkt iedereen van op omdat hij reflux heeft en dan vinden ze die houding normaal gesproken niet fijn, maar Bas wel. Gelukkig want met reflux is het wel 'gevaarlijk ' om op de rug te liggen ivm spugen.
Sterre doet dit ook, op het bureau zeiden ze dat het wel elke dag even mocht, omdat Sterre het zo leuk vindt en met veel steun is het ook niet slecht, zolang ze maar niet echt hun eigen gewicht al dragen zeg maar. Leuk he, als Sterre huilt laat ik haar even met haar voetjes tegen de grond duwen en ze lacht weer
Mijn kleine wil nu ook staan sinds een week. Hij trekt zich aan mijn vingers op tot zit en daarna wil hij zich optrekken tot staan. Hij wil nu ook steeds staan als ik hem op schoot neem. Was net bij de fysio en vroeg het direct even. Hij zei dat het niet direct kwaad kan, maar je moet het inderdaad niet stimuleren. Rollen doet hij nog niet en op zijn buikie vindt ie ook nog niks aan.