Niet willen slapen (en kdv)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Poohbear82, Apr 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

Feb 12, 2013
    2,415
    0
    36
    Female
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende. Sinds ca 2 weken wil onze man overdag niet meer slapen. Zodra ik hem in de kinderwagenbak leg of de gordijntjes op z'n kamertje dicht doe is het huilen.
    Door de wagenbak en z'n kamertje donker (weinig afleiding) te maken valt hij meestal na een paar minuten huilen vaak wel in slaap, maar is dan na 25 tot max 45 minuten weer klaarwakker en weigert verder te slapen. Soms huilt hij zo overstuur dt ik hem echt evn moet kalmeren tussendoor.
    S avonds en s nachts slaapt hij wel goed, dus daar ben ik blij mee, maar ik zou graag zien dat hij overdag ook beter slaapt.
    Over 4 weekjes ga ik weer werken en moet hij dus naar het kdv. Ik vraag me af hoe dat moet mbt het slapen. Hij kan soms echt de hele boel bij elkaar gillen en huilen namelijk.

2. pepe

pepe Fanatiek lid

Oct 29, 2012
    1,021
    0
    36
    Onze dochter was ook een slechte overdag slaper. Ze ging dan niet huilen maar sliep maar een half uur per slaap sessie. Nu merk ik dat ze wel langer per slaapsessie gaat slapen. Ze gaat sinds een week naar het kdv en daar heeft ze slaapjes gehad van 20 min tot 2,5 uur.
    Als mijn dochter wakker was, probeerde ik nog een keer speentje etc maar als ze gewoon niet verder wilde slapen, haalde ik haar eruit. Als jouw zoontje na zijn slaapje gewoon uitgeslapen is, dan zou ik hem gewoon uit bed halen.

Je hebt nog 4 weken en er kan nog van alles veranderen, denk je dat er een ritme is, dan kan het een paar dagen weer anders zijn.
    Maar als het tegen die tijd nog steeds nog zo is, dan geef je dit gewoon aan bij het kdv. Dan weten zij dat hij bijvoorbeeld maar kort slaapt.

3. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Mijn dochter sliep toen helemaal nog niet overdag toen ik weer aan het werk ging. Op het verblijf had ze echter zo veel prikkels van al die spelende kinderen dat ze zowaar dutjes begon te doen. Er kan nog heel veel gebeuren in vier weken hoor.

4. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Mijn dochter is als baby altijd een ramp geweest qua slaapjes overdag, maar bij de onthaalmoeder sliep ze verbazend genoeg meteen goed. Thuis: drama.

Conclusie: het ene zegt niets over het andere.

5. Nati

Nati Niet meer actief

Mijn dochter sliep op het kdv vaak als een roosje en thuis was het bal. Is nu nog vaak zo, op het kdv slaapt ze soms wel 2,5 uur en thuis ben ik al blij met een uurtje overdag. :D

Ik heb me er ook erg druk over gemaakt toen ik weer moest gaan werken, maar het is allemaal los gekomen. Sommige dagen sliep ze inderdaad niet of weinig op het kdv, maar die dagen hadden we thuis ook. Het is allemaal geschoold personeel die weten hoe ze hiermee om moeten gaan. Komt goed!

6. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Hier ook. Op kdv vinden ze hem zoooooo makkelijk. Doet daar ook lange slaapjes en daartussen is hij doorgaans vrolijk. Thuis is hij ook vrolijk, maar slapen overdag is vaak drama. Hoewel.... Hij ligt er nu alweer 20 min in, en heeft niet eens gehuild of geopperd! Heb al 3 keer gechecked of babyfoon het wel doet:D

7. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

En trouwens.... Als slapen daar niet lukt, dan leggen ze hem in de wandelwagen en laten ze de peuters rondjes met hem lopen (begeleid) over de speelplaats. Vaak doet hij dan ook dutje, of vind het gewoon gezellig.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    De slaapgewoonten kunnen nog zo veranderen. Hier was bij beide kinderen rond de 3 maand ook een onrustige week. (Sprongetje, regeldagen ofzo). Juist na zo'n onrustige periode ging het daarna weer veel beter, dus ik zou me er nu nog niet druk om maken, het kan nog zo veranderen..

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Mijn zoontje sliep op het KDV in de kinderwagen of in de schommelwipper op de groep zelf. In de slaapkamer hield hij iedereen en alles wakker, dus zo sliep hij nog iets. Altijd slechte slaper geweest overdag tot ruim een jaar. En nu slaapt hij overdag een aantal uur en 's nachts redelijk goed door.

10. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

Feb 24, 2012
    1,286
    9
    38
    Female
    Hier ging ze met 4 maanden naar de opvang. Thuis was het slapen toen nog een drama. ALTIJD huilen als ze in haar bedje ging. Ze sliep toen ook nog vaak in de draagdoek overdag.

In de creche ging het vanaf de eerste dag meteen erg goed! Ze ging een halve dag wennen, toen had ze al 3u aan 1 stuk geslapen daar!

Zo is het ook gebleven. In de creche zijn er nooit slaapproblemen geweest. Thuis daarentegen, is het sommige dagen nog steeds moeilijk...

Share This Page