Ik zou graag jullie mening willen weten over de volgende situatie. Monenteel woon ik bij mij moeder en huis in de aanbouw in een benedenhuis. Het is echter zo dat boven ons een gezin woont dat twee kinderen heeft. Omdat het een huis uit 1900 is kun je vrij veel horen. Wij hebben veel last van hun we kunnen hun voetstappen horen. Nu in de zomer maanden willen zij graag gebreuk maken van hun teras. Wij ook van de tuin maar het teras ligt dus boven het gedeelte waar ik woon. Die mensen hebben er ook nogeens een schommel op gezet. Het geluidsoverlast is enorm en mijn kleintje kan er haast niet van slapen. Wat zou ik kunnen doen ? ik weet werkellijk waar niet wat ik moet..... Ik heb al meerdere malen gevraagd of ze rekening willen houden met ons. Telkens zeggen ze na lang argumenteren dat zij het teras hebben gekocht en er dus ook gebruik van maken. Ook zeggen zij dat ze het mijn schuld vinden dat omdat ik weer terug bij mijn ouders wou. Maar eigelijk vind ik personlijk dat het niet relevant is. Mijn moeder heeft er ook erg veel last van gehad maar die heeft er weinig van gezegd. Nu dus wel en ze zijn ook nog vrij druk en weigeren rekening met ons te houden. Hij is een regiseur en zij een ophra zangers dus ze zijn vrij mondig. sorry ik kan het echt niet begrijpen mensen met aanzien en zo naar .....
Ik had naar hun toe gegaan en gevraagd of ze er problemen mee hebben om wat op hun geluidsoverlast te letten. Mochten ze daar niet op in gaan en het links laten liggen zou ik verdere stappen onder nemen. Ik zou het dan bij de politie melden,dan moeten die maar bemiddelen,dan zijn je buren er in iedergeval van op de hoogte dat je het echt meent,want wat zeggen ze altijd? Wie niet horen wilt moet maar voelen toch...Als het een huurhuis is kun je ook altijd nog de woningbouw inschakelen. Voel je niet net als een klein kind als je de politie inschakelt,want je hebt al een paar keer gevraagd of ze rekening met je willen houden en tot nu toe word daar niet op gereageerd! Gewoon hard tegen hard dan maar,althans dat zou ik doen.
tja je geeft zelf al aan dat het een "gehorig" huis is, ik vindt niet dat je van andere mensen kunt verwachten hun eigen "doen" te veranderen... tuurlijk kun je vragen of ze ergens rekening mee kunnen houden, maar wbt lopen e.d. tja wat moeten ze dan? op hun tenen lopen? dat gaat toch niet.... tis jammer voor je kinderen maar geloof me dit zijn dingen waar je echt heel snel aan went hoor, ook je kinderen, dan "hoor" je het straks niet eens meer...des te meer je ergens op let des te "erger" lijkt het, let je er niet op, hoor je het ook niet.... wij hadden altijd 4 parkieten, ik "hoorde" die dingen werkelijk waar niet, als er wel eens iemand belde was het direct over die parkieten, "zo die maken een lawaai zeg" terwijl ik ze dus echt niet meer hoorde, ja als ik er op lette ja... kortom probeer er zo min mogelijk op te letten, en je kinderen "wennen" er echt wel aan meid... gr.smoekie
Tsja ik kan ook pissig worden van geluidsoverlast hoor! Een schommel op een boventerras, kom op zeg! Ga dan gewoon met je kinderen naar een speeltuin, das veel veiliger ook nog! Ik zou nog 1 keer duidelijk aangeven dat je last hebt van hen en dat je kleintje er moeilijk door slaapt. Luisteren ze niet, de politie bellen. Maar ik ben ook een zeikerd in overlast hoor. Mijn man houdt mij altijd een beetje tegen
ik heb jaren lang problemen met onderburen ,maar niet allen ik hoor gelukkig de rest van buren ook allemaal , hard muziek,mekaar de hersen slaan sex partij alles horen we , soms zo hard dat we onze tv niet kunnen horen door hun , het huis is een apart geval want de rest is een nette buurt , deze huis word onderverhuurd en komen steeds zlfde aso typtjes ,we zijn wel 100 keer geweest soms doen ze deur niet open soms schelde ze je voor ho#e uit woningbouw heeft alle brieven van buurt gehad maar nog steeds niks gedaan , politie is vaak geweest soms schelden ze ook politie uit en toch weinig aan gedaan , tijdtje was echt zoo lekker , weoning was leeg ,heerlijk zeg maar nu zijn ze sinds maand of 2 terug ,en we gaan weer bezig met alle buurt met bellen en brieven maar we willen echt weg hier , niet allen door hun huis is klein ,maar heb vaak boos geroepen dat ik NU weg wou door hun ,dus is wel een reden ,eerder zijn nog andere buren verhuizd door hun ik heb bijna geen hoop meer ,maar bij jou is net wat anders denk ik met kids enzo , misschien toch nog paar keer heen om normale gespreek te hebben zo heb ik van buurf gehoord dat ik benenden deur beetje hard dicht deed ,had ik niet in gate maar sinds dien altijd heel voorzichttig doen sterkte ,ik weet hoe erg het is vooral met kleine kids die niet kunnen slapen
ik vind niet echt dat je die mensen kunt aanspreken over hun manier van leven je ben thuis en je wilt je eigen ding kunnen doen best logisch.. als die mensen willen genieten van hun balkon door dr een schommel op te zetten.. ja moeten ze zelf weten toch...
Ja maar als je weet dat het een gehorige woning betreft kun je best een beetje rekening met elkaar houden vind ik! Natuurlijk moet iedereen zijn gang kunnen gaan thuis,maar als je als buren rekening met elkaar houdt dan kan je best afspreken dat als het ene kind slaapt je het andere kind wat rustiger houd en dat soort dingen. Ik woon in een flat en ga savonds geen was aanzetten twijl ik nog zoveel was heb,ik weet dat me buren daar last van hebben,mijn onderburen hebben 2 hondjes die blaffen wat af,daar had ik last van en nu zijn ze gemuilkorfd als de buren weg zijn. Zo kan je wel rekening houden met elkaar,en natuurlijk heb ik de muziek wel eens hard of loop ik te bonken met me dochter maar het moet wel leuk blijven voor iedereen,dus ook voor je buren!
tsja lastig... heb zelf ook in een gehorige woning gewoond en je moet natuurlijk wel je ding kunnen doen, maar van een beetje rekening met elkaar houden is nog niemand doodgegaan... Misschien kun je tijden afspreken wanneer er wordt geschommeld? Ik zou ze in ieder geval begripvol benaderen, want ik krijg de indruk dat er al flink wat heen en were geharreward is en dan is de buren-relatie al verstoord en wordt het nog erg moeilijk om in goed overleg e.e.a af te spreken....
Harstikke bedank voor jullie reacties. Wij hebben besloten als onderburen en mediator in te schakelen. We komen er gewoon niet uit met elkaar.
Ik hoop dat jullie er uit komen. Ik heb eens een vent onder me gehad, die 's nachts leefde, keiharde muziek draaide, luidruchtige visite had etc. Echt, ik werd helemaal gestoord van die vent. Als je wat ging zeggen, dan ging de muziek 10 minuten zachter en begon het weer van voor af aan. Mijn wekker ging alleen wel om half 7 en dan had ik haast geen oog dichtgedaan. Natuurlijk kun je je buren niet ontzeggen op hun terras te zitten in de zomer, maar het zou wel leuk zijn als ze bijv. vanaf een bepaald tijdstip even niet zouden schommelen. Dat ze gaan zeuren dat het jouw schuld is, omdat je bij je ouders woont, slaat natuurlijk nergens op.
ik woon zelf ook in een gehorig huis (ik kan als ik op bed lig de buuf horen hoesten), maar ik moet zeggen dat ik een schat van een buuf heb. mn vriend heeft nog wel eens de neiging om de muziek hard te zetten maar ze klaagt nooit. haar kleinkinderen zijn erg druk en luidruchtig en daar baal ik vaak van. ik zeg er niks van omdat zij ook niks van ons geluid zegt. ik heb sinds we alyssa hebben soms wel medelijden met haar, want die kan af en toe zo gillen. ik ben van mening dat het een beetje geven en nemen is. tuurlijk kan je vragen of je buren ergens rekening mee houden, maar bedenk wel dat ze het toch nooit goed doen in jou ogen. probeer een middenweg te vinden. succes ermee en ik hoop dat jullie eruit komen. oja. de reactie van je buren is nu niet echt wat je zegt normaal te noemen vind ik dus ik kan het van jou kant ook heel goed begrijpen. liefs doris