9 maanden en halve nacht wakker.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Babs1977, 26 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ons dochtertje is afgelopen nacht wakker geweest van 23.00-3.00 ongeveer. Ze wilde niet meer slapen. Klaar wakker. Als we bij haar kwamen lachte ze ons gewoon uit :confused: En zodra we weg gingen krijste ze alsof ze heel veel pijn had.

Uiteindelijk heb ik toch maar een flesje melk gegeven. Ze dronk 'm wel leeg maar dat hielp ook niet. Later nog een paracetamolletje gegeven en uiteindelijk viel ze rond een uur of 3.30 ofzo in slaap.

Zijn er meer kindjes die dit hebben? Ze is ook heus wel eens een paar keer 's nachts wakker maar echt een aantal uren achter elkaar niet.

2. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Waarom heb je haar een paracetamolletje gegeven?

Esmee heeft er gelukkig geen last van. Ze is wel regelmatig wakker in de nacht maar ligt dan vrolijk te brabbelen en na een half uurtje is het stil en is ze weer in slaap gevallen.

Misschien dat het komt door/van de 9maanden sprong?

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Die fase heeft Jarissa ook gehad maar wat eerder dan 9 maanden. Wij deden haar dan midden in de nacht in de box. Deuren open zodat we haar wel hoorden. Lag zij heerlijk te spelen en wij konden wat verder dommelen. Ging vanzelf weer over.

4. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    En gaven jullie dan ook wel eens een flesje melk of dat niet?

@ Mama Bianca. Ik heb haar een paracetamolletje gegeven omdat ze constant met d'r handje in d'r mond zat en normaal gesproken is ze nooit zolang wakker 's nachts dus dacht dat ze misschien pijn kon hebben.

5. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ik denk dat het de 9 maanden sprong is die hebben wij net achter de rug gelukkig. en als ik het idee heb dat amy niet lekker is ofzo geef ik ook een paracetemolletje hoor. ze heeft zelf dr rust ook nodig. wij gaven meestal snachts wat roosvicee ofzo of water

6. Niet meer actief

Heel bekend, bij ons is het deze week ook de hele week al trouble!
    van 19.00-23.00 gaat prima, slaapt aan 1 stuk door, maar als wij naar bed gaan, krijst ie alles bij elkaar (terwijl meneer normaal nooit huilt), als ik hem oppak lacht ie me vriendelijk toe, spelen wil hij wel.
    Flesje ook geprobeerd, had geen nut.
    nu heb ik hem gisteren uit laten tieren, hij huilde hysterisch maar kwam erachter dat niemand kwam en toen viel ie binnen 15 minuten in slaap.
    (mama had het wel moeilijk hoor ;))

7. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Hebben jullie mijn kind in huis :) :) . Heftige periode hoor! Vaak als het op zijn ergst is is het ook weer voorbij dus dames..

8. Ik heb dr hier eigenlijk vrij weinig last van.
    En asl ze een aantal nachten wakker is, dan is ze niet lekker.

Mijn advies is, laten huilen.
    Is heel moeilijk, maar zeker niet wennen aan een flesje of veel aandacht geven, want daar zijn ze zo aangewend en voor je het weet , sta je halve nachten aan het bedje van je kind.

Het was hier in het begin van de avond wel eens prijs.
    Maar ik heb vol gehouden en dr laten huilen, en na 3 dagen was het over.
    En ik heb vaak op het punt gestaan om dr te halen, maar toch door gezet, en het werkt!

9. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Dat houd ik mezelf ook altijd maar voor, en ja hoor op het moment dat ik struikel over mijn wallen is het weer voorbij :) .

10. engel25

engel25 Actief lid

29 jun 2007
    205
    0
    0
    Heel herkenbaar allemaal.
    Mijn zoontje is nu bijna 7 maanden en sliep tot 2 weken geleden van 19.00 tot 7.00 en sinds twee weken loopt ie te spoken.
    De halve nacht lopen we met hem op, bij hem komt het waarschijnlijk van de tandjes die door moeten komen.
    Ik moet zeggen dat ik de wanhoop nabij ben, ik trek het niet meer om de halve nacht op te zijn, ik heb nog twee grotere kids die moeten s'morgens weer vroeg op om naar school te gaan...
    Ik hoop dus dat die tandjes snel komen en dat het ventje weer lekker gaat slapen!
    Sterkte iedereen!

11. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    heb het ook wel geprobeerd hoor dat laten huilen, maar bij amy werkt dat gewoon echt niet. ze houd neit op tot dat je dr ff troost. ze is dan helemaal overstuur en over de toeren en ik ga er maar van uit dat ze me dan echt nodig heeft. tja misschien ben ik wel een watje haha

12. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Dat heb ik ook hoor Susan. Ik kan haar echt wel even laten huilen maar langer dan 15 minuten kan ik niet over mijn hard verkrijgen en dan is ze ook totaal overstuur. Bij haar helpt het ook niet.
    Zijn we alletwee blijkbaar watjes :D

13. ik heb dr de eerste avond 2 uur laten huilen....
    Mijn hart deed aan allle kanten pijn.

Maar naar nu blijkt, is het gewoon een volhoudertje qua huilen ;)

Ik heb gewoon gemerkt, als ik haar er iedere keer uit haalde ze nog onrustiger werd, en als ik haar mee naar beneden nam, ze gewoon de volgende dag, niet in dr hummetje was.

Kinderen hebben behoeft aan rust.
    Nu protesteert ze ook iedere middag voor dr slaapie, maar ik laat er gewoon liggen.
    En na een minuut of 5 slaapt ze dan toch.

En het verschil van huilen, maakt dat ik toch wel weet of ik haar moet halen ja of nee.

Ik ben blijkbaar geen watje :)

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Bij ons was ook de 10e maand (dus vanaf dat ie 9 maanden werd) vreselijk. Kreeg echt alles bij elkaar: tanden, vreselijk verkouden, sprongetje.... En dus ook weer ineens 's nachts wakker worden, niet willen slapen etc... wist echt niet wat we er mee moesten.... Thijmen sliep door vanaf 6 weken dus was helemaal onbekend. We zijn er maar elke keer uitgegaan als ie hysterisch werd, beetje vasthouden en wat drinken en dan weer proberen te slapen. Het stomme was ook dat als ik hem vasthield hij binnen een paar minuten vertrokken was.... :) Maar ja, dan moet je hem weer neerleggen...begint het weer van voren af aan.

Nu na een paar weken begint het weer beter te worden en heeft ie al 2 nachten doorgeslapen! Joepie!

Deel Deze Pagina