Slapen jullie kindjes overdag ook altijd in hun bed? Mijn dochter wil absoluut niet. Alles al geprobeerd, maar ze doet het echt niet. Ze slaapt vanaf 23 uur tot 11 uur in haar eigen bedje, zonder protest, maar overdag blijft z emaar huilen. Ze valt wel in slaap in de box of in de wandelwagen als we haar rijden en/of bewegen. Overdag zijn het ook steeds maar slaapjes van 15 minuten. Ik probeer ze te rekken door haar te laten jengelen, maar dat gaat al snel over in heel hard huilen. Dan er maar weer even uit en na een half uur weer hetzelfde verhaal!
Mijn zoontje moest dat echt leren. Wat bij ons hielp was het bedje klein maken, een knuffeldoekje met mijn geur erop (een paar dagen bij mij in bed gelegen) en een kwartiertje een lichtje aanlaten en daarna pas uitdoen. Hij moest ook wel jengelen / huilen en dan liep ik naar hem toe. Gaf hem een aaitje over z'n bol en zei dat alles goed was en ging weer weg. Na een paar dagen viel hij zelf in slaap. 's avonds moest hij meestal wat langer huilen. Ik denk om dat prikkels van de dag ook te verwerken. Maar ook dat was na een paar weken helemaal over.
Ik denk dat je hier met een dochter te maken hebt die het heerlijk vind om beneden bij mama te zijn en dat is haar ook aangeleerd. Het feit dat ze 's nachts wel in bed slaapt geeft aan dat ze het wel kan, maar ze haalt alles uit de kast om dat overdag niet te hoeven. Heb je haar al eens laten huilen?? Elke tien minuten er heen (NIET uit bed halen) aai over de bol, rustig maken en weer weg. Vaak duurt het even maar werkt het wel. En ja, het huilen is verschrikkelijk om aan te horen maar ik weet zeker dat je dochter een week later heerlijk boven in bed slaapt.
Ik herken het heel goed. Heb echt vanalles geprobeerd, uiteindelijk ligt Milan nu overdag (s'nachts ingebakerd op de rug) op zijn buikje en hij slaap lekker. Het is natuurlijk helemaal in strijd met het advies van het cb, maar een kind dat de hele dag niet slaapt en veel huilt is ook niet gezond. Ik heb overigens wel een purflo matras gekocht, want ik moet eerlijk zeggen dat ik het toch ook wel eng vind. Nu kan hij in alle gevallen vrij doorademen.
Ik herken het ook. Hier ging het vanzelf beter toen hij iets ouder was. Hij heeft denk ik ook de eerste 8 weken overdag lekker beneden geslapen in de reiswieg. Daarna en nu altijd boven in zijn eigen bed.
Hier is het precies hetzelfde!! 's avonds zonder problemen in bed en na de 1e voeding ook, maar daarna ho maar!! Heb ook al geprobeerd te laten huilen, maar ook al laat je hem een uur huilen, hij houd niet op! Overdag slaapt hij alleen op z'n buik, maar dat durf ik niet in bed te laten doen, dus slaapt hij dan in de box. Hopelijk veranderd het nog!!
was hier ook het geval, ik heb haar lekker veel bij me gedragen in een draagdoek en nu slaapt ze zowel 's nachts als overdag goed in haar bedje.
hier was dat ook een probleem en dat is vanzelf goedgekomen. Ik heb me er nooit zo druk overgemaakt. Steeds geprobeerd, wilde hij echt niet in zijn bedje slapen overdag dan maar beneden in de box of in de reiswieg en ineens had hij het door en nu slaapt hij overdag wel gewoon in zijn bedje. Het komt allemaal goed!
Hier ging het precies hetzelfde! Ik heb het gewoon zo gelaten en eens per week probeerde ik het even om haar in haar bed te leggen. Dat was altijd op het moment dat ik de was op ging vouwen en dit deed ik dan op de comode. Op die manier zag ze me heel de tijd lopen. Ik bleef dan steeds iets langer weg en uiteindelijk sliep ze dan. Dit heeft iets van 4 weken geduurd dacht ik en ze was 3 maanden toen ze overdag in haar bedje lag. De eerste 3 keer waren dus geen succes en dan lag ze me gewoon aan te kijken. Als ze nog niet sliep als ik klaar was nam ik haar weer een vrolijk en knuffelend uit bed zodat ze het gevoel had dat ze het goed had gedaan omdat ze zo lief in haar bedje had gelegen. Misschien is het onzin maar hier werkte het! Het is toch allemaal een beetje proberen natuurlijk.
Hier was het ook wel, dat ze niet in haar bedje wilde overdag. Nou dan ging ik even naast haar zitten en aaide lekker over haar buikje. Dan was ze nog net niet in slaap en zag ze me weggaan en bleef ze gewoon lekker liggen en viel ze in slaap. Nu eigenlijk geen problemen meer
Jenna sliep de 1e 3 maanden snachts ook heel goed en overdag wilde ze alleen bij mij of op de bank naast me slapen. Na 3 maanden heb ik haar in de wagenbak op de bank gezet. Na 2 weken heb ik de bak terwijl ze sliep in haar bedje gelegd en weer 2 weken daarna haar toen ze sliep opgetild en in bedje gelegd. Daarna kan ik haar gewoon wakker in haar bedje leggen en sliep ze ongeveer 1,5 uur per keer en was ze ook iets van 2 uur wakker.
We proberen haar nu om vanaf 19:30 te laten slapen in haar eigen bed. De 1e avond heeft ze tot de volgendevoeding liggen huilen/jengelen en 1 uur geslapen bij elkaar opgeteld. We gaan dan wel elke 10 minuten bij haar kijken en haar een aai over haar bolletje geven en zeggen dat ze echt moet gaan slapen! Nu na 3 avonden slaapt ze steeds 20 minuten achter elkaar en huilt ze tussendoor 'maar 5 minuten' en slaapt daarna weer verder. We hopen dat ze over een week doorheeft dat ze er echt niet wordt uitgehaald en maar beter kan gaan slapen. Als we haar nl. 's avonds bij ons houden, blijft ze maar huilen.
Onze dochter sliep rond die leeftijd echt nog niet op die tijd. Dat begon pas met een maand of vier. Tot die tijd keken we gewoon of ze moe was of niet. Soms was ze tussen 20.00 en 22.00 gewoon wakker. Als wij naar bed gingen namen we haar gewoon mee. Dat is altijd goed gegaan. Toen ze ongeveer vier maanden oud was begon ze zelf duidelijk aan te geven dat ze steeds vroeger wilde slapen, ze werd dan ook niet meer wakker. Dat is vanzelf naar 19.30-20.00 gegaan. Misschien is jou kindje ook nog niet moe rond die tijd, dan wil ik ook nog niet slapen
Ze is wel moe, want ze ligt dan te gapen en te jengelen. Ze valt ook wel in slaap voor een half uur en daarna is het gedaan. Ligt nu overigens al een uur te slapen