Niet willen slapen overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zonnestraal83, 19 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Mijn dochtertje sliep de laatste tijd van 10.00-11.00 en van 15.00-16.00 nog een keer. Dan om 19.00 naar bed en slapen tot 7.30.
    Nu wil ze de laatste weken niet meer naar bed, ze huilt altijd als ze in bed ligt, maar na 15 min. max valt ze altijd in slaap. Maar nu leg ik haar in bed en na een half uur slaapt ze nog niet. Ze huilt niet echt, maar zit lekker te spelen. Ik denk dat ze toe is aan 1 slaapje, maar ik heb dat nu een week geprobeerd, maar ze slaapt dan maar een half uur, drie kwartier. Dus ze is wakker van 7.30-13.00 en dan van 13.30-19.00. Dat is wel heel lang en ze is ook echt moe. 's Avonds eet ze daardoor heel slecht. Heeft iemand een goeie tip wat ik hieraan kan doen?

2. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    misschien langzaam het ochtendslaapje verplaatsen.
    het was altijd 10:00 u, en opeens 13:00 u. Best een groot verschil..misschien is ze om 13:00 u te moe om goed te kunnen slapen.

Probeer eens 11:30 /of 11:45... en dan vlak daarvoor een boterham met melk. Als ze wakker wordt kan je altijd nog een boterham geven.
    Dit deed ik vaak met mijn zoontje op die leeftijd, over 2 mnd kan ze waarschijnlijk wel wakker blijven tot 12:30 ofzo...nu is dat echt nog wel een lange ruk.

en wat kan, is dat ze dan miscshiken toch nog een dutje doet einde middag...dat zal per dag verschillen.

maar 10:00 u naar bed is wel erg vroeg voor een dametje van 1 jaar, dus kan me voorstellen dat ze een ander slaapritme wil.

3. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Ik ga dan maar proberen haar toch wat eerder op bed te leggen, maar dan zit ik wel weer 's avonds. Dan moet ze laat op de middag nog naar bed en wil ze natuurlijk om 19.00 niet naar bed. Hoe deed je dat dan? Als ik haar later op bed leg, slaapt ze 's ochtends niet uit en dan maakt ze wel hele korte nachten.

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Het kan een fase zijn hoor, of idd de overstap van 2 naar 1 slaapje. Mijn zoon heeft hetzelfde gehad en toen ik dacht hij is over naar 1 slaapje wou hij weer 2 slaapjes doen... nu heb ik hem wel definitief over naar 1 slaapje volgens mij maar op de creche zeiden ze dat als ze minder gaan slapen overdag dan zoeken ze naar een nieuw ritme in hun dagslaapjes. En dat blijkt nu wel... eerst sliep mijn zoon van 9-11 uur en van 15-16 uur en nu van 11-14 uur. Hij kan de ochtend nog niet helemaal volhouden dus, probeer het wel te rekken naar 12 uur ofzo maar doe dit rustig aan... hij ligt 's avonds nu 18 uur in bed want dan is hij bekaf. Probeer je kindje eens op 1 slaapje over te laten gaan en kijk hoe dit gaat, zie vooral naar de signalen die je kindje geeft wanneer ze moe wordt.

5. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    t blijft idd uitproberen...maar waarom zou je kleintje niet einde van de middag nog mogen slapen. Bijv. voor max. 45 minuten....
    bij mijn zoontje scheelde het niets in het naar bed brengen s'avonds...maar je kan natuurlijk ook juist een uur of half uur eerder op bed leggen...

probeer het eens uit...dan kom je erachter hoe ze er op reageert...

lastig soms he...

succes.

Deel Deze Pagina