zet t hoofdeinde van t bedje nooi omhoog~!!!!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by happymama, Dec 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

Goede morgen

ik schoot vanmorgen wakker om 6.00
    ik dacht dat kan niet dat ze door geslapen heeft.
    ik heb t hoofdeind van haar bedje iets omhoog gezet voor t maagzuur.
    nu kom ik op haar kamertje om te kijken of ze nog slaapt ,en is dus helemaal naar de zijkant gerolt onder de dekentjes. Ze lag overdwars in haar bed
    ik verschoot me kapot en trek meteen de dekens weg.
    dacht echt dat ze gestikt was ofzo
    ze schrok meteen wakker en ben haar gaan voeden .

ik weet wel dat ik haar hoofd eind iig nooit meer omhoog zet

levensgevaarlijk !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    hoe had je het omhoog gezet?
    want ik heb martijns matras ook omhoog door middel van 2 kussens naast elkaar en hij schuift amper opzij, alleen als hij heel erg ligt te woelen.
    ben je een beetje gekomen van de schrik?

3. happymama

ik had t voedings kussen eronderliggen dus ongv t zelfde als jij dan.
    maar ben wel echt geschrokken

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Is een voedingskussen niet onwijs dik ervoor?

Maar neemt niet weg dat je onwijs geschrokken bent natuurlijk, heb het ook eenkeer gehad, dikke boeken onder het hoofdeind gedaan, en Quinn was ook naar beneden geschoven was schrikken inderdaad.
    Ik heb nu 5 dvd hoesjes onder de hoofeind, en dat gaat wel goed

5. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Wat schrikken!
    Wij hadden het bedje zelf wat onhoog gezet toen Lenn last had van reflux. Gewoon een paar dikke boeken onder de achterste poten. Misschien is dat een tip?

6. happymama

ze was niet echt naar beneden geschoven want heb t bed wel kort opgemaakt maar helemaal naar de zijkant geschoven.
    ik heb er nu 2 badlakens eronder dus minder hoog

7. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

wij hebben een paar boeken onder de poten van het hoofdeinde en dat werkt prima, hebben we al vanaf week 3 nog nooit wat mee gebeurt. ik zou inderdaad ook nooit iets onder het matrasje doen.

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hey meis,
    pff wat een schrik!
    Hier heb ik haar ook weleens zo gevonden, erg schrikken, maar niets aan de hand ook gelukkig. Alleen stond hier het hoofdeinde niet omhoog... ze was gewoon zelf door haar bedje gaan 'zwerven' . Dat was voor ons overigens toen wel een reden om slaapzakje aan te geven en zonder de dekentjes in bed te leggen. Maarja, nu het zo koud is, is alleen een slaapzakje waarschijnlijk ook niet voldoende.

9. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    ten eerst meis. jeetje dat is schrikken

maar`een tip. En eigelijk advies voor medere mensen hier.
    je mag nooit het matras om hoog legen maar het bedje.

dus boek er onder. en als je het matras al doet dan een deken want dat loopt gelijk. want anders kan het nog wel eens gebeuren dat een kindje onder het matras komt

10. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

Nov 2, 2007
    3,943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Wij hebben een paar bierviltjes onder de poten.
    En onder de matras een handdoek. Wij hebben dat eigenlijk altijd

11. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    Jeetje, dat is schrikken!

Ik had het bedje voor mijn zoontje ook omhoog staan, maar dan met boeken onder de poten. Je mag niks onder de matras leggen, alleen onder het bed.

12. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

Sep 11, 2009
    1,018
    0
    0
    ik heb een opgerolde handoek onder de dekens gelegd tegen het naar beneden schuiven.

kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent, ik heb het bij mijn oudste gehad toen hij baby was, maar dat bedje stond niet eens omhoog, maar de dekens had ik blijkbaar te ruim op zijn bed gedaan...
    's ochtends ik zijn kamer in...ik denk: waar is hij nou?
    ik terug naar mijn vriend, ik zeg: heb jij hem al...Nee zegt hij.
    Ik dacht eerst: hij is gestolen....(stom he)
    Ik sloeg als een gek de dekens terug en daar lag mijn mannetje heerlijk te slapen....DOODENG DUS!

Het hoeft dus niet altijd te komen doordat je het bedje schuin zet...

tegen het opzij rollen: idd zo recht mogelijk handoeken of iets dergelijks leggen. of ook aan de zijkant een opgerolde handdoek leggen...

13. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Jeetje, dat is schrikken zeg. Ik heb het toevallig net weer gedaan (een handdoek onder het matras), want mijn zoontje is nogal aan het hoesten. Maar hij is dan ook al 1 en hij slaapt in een slaapzak. Precies om die reden eigenlijk... Kan hij niet onder de deken schuiven.

14. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Niet lullig bedoeld, maar een voedingskussen eronder is ook wel érg ver omhoog gezet...

Desalniettemin moet het vreselijk voor je zijn geweest, hoop dat je een beetje bent bijgekomen van de schrik!

15. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Wij hebben 2 bakstenen eronder, dus behoorlijk schuin.
    Tip die ik kan geven:
    Matrozenbedje, of een laken helemaal oprollen en dan o pschouderhoogte onder het matras dan onder het ene been door en dan over het andere been heen en aan de andere kant ook weer op schuoder hoogte onder het matras.
    Kunnen ze nooit naar beneden glijden (in het ziekenhuis geleerd!)

16. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Wat een schrik zeg! gelukkig is alles goed! Ik doe er altijd een boxkleed onder als ik het hoofdeind omhoog doe, zo komt het niet te hoor ivm het rollen. Inm. is mijn zoon ouder en ligt hij stabieler gelukkig.

17. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,056
    2,193
    113
    Brabant
    schrikken zeg, maar ehm... heb je het bedje wel kort opgemaakt?? hier altijd een kant opgehoogd gehad ivm voorkeur én veel spugen, maar nog nooit onder de deken beland..
    maar gelukkig was alles goed! akelig he?

18. happymama

had t bedje kort opgemaakt ja . maar ze is niet omlaag geschoven maar naar de zijkant ze lag dus overdwars onder de dekens.
    ben blij dat ze nog leeft

voel me wel meteen slecht dat ik t bedje verkeerd omhoog gedaan heb . ik wist t ook niet heb t voedings kussen er meteen onderuigehaald natuurlijk.

19. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Misschien een stomme vraag hoor maar ik zie dat best wel veel meiden iets onder het matras zelf leggen. Inplaats planken, stenen of boeken onder de achterpoten van het bed. Maar ligt je kindje dan niet raar met zijn of haar rug?? Het lijkt mij namelijk niet lekker liggen....

20. Ik had gewoon een handdoek opgevouwen er onder liggen. Onder het matras. Op advies van het CB!

Dat betekend dat nou wat zal het zijn, matrasje 5-6 cm hoger ligt op hoofdeind. Niet veel, maar net genoeg voor het omhoog liggen en tegen spugen enz. En dan is de overgang naar het gedeelte zonder handdoek eronder gewoon geleidelijk aan.

Share This Page