Slapen, inbakeren, huilen en voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Miran00, 31 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miran00

Miran00 Lid

31 jul 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een zoontje van 7 weken oud. In het begin sliep hij prima, zowel in bed als waar dan ook.
    Sinds een week of twee ging het bergafwaards. Hij wilde niet meer in zijn bedje, we bleven het toch proberen en moesten af en aan om een speentje te geven met tussendoor huilen.
    Mijn dochter van inmiddels 2.5 jaar oud heeft dit ook gehad. Die wilde alleen geen speentje. Die heeft heel wat afgehuild haar eerste maanden in bed (op advies van cb). Tot ze haar duim vond met 8 maanden. Die huilde zichzelf in slaap (vaak wel drie kwartier) en als ze dan sliep was dit vaak maar voor een krap uurtje.
    Met deze voorkennis kreeg ik al pijn in mijn buik toen zoonlief dezelfde sypmtomen ging vertonen. Ik ben me gaan inlezen over het inbakeren en sinds zaterdag zijn we daarmee begonnen (puckababy). Het gekke is dat als ik Jens op bed leg en hem een speentje wil geven dan krijg ik die meteen weer terug, hij duwt m met zijn tong meteen naar buiten. Dus die hebben we met inslapen niet meer gegeven want dan moesten we wel 8x naar boven om die speen terug te stoppen. Maar Jens moet echt vreselijk brullen/krijsen en komt dan in slaap. Dit is echter maar een minuut of tien hooguit, maar het is echt niet normaal hoe boos hij dan wordt. Ik vindt het echt hartverscheurend. Is dit normaal ook met inbakeren?? Ik lees namelijk overal dat alle baby's er rustig van worden en zonder huilen in slaap vallen! Het geval is wel dat Jens, als hij in slaap is gevallen voor een uur of 2 tot 3 gaat slapen. Met tussendoor soms wel even huilen (normaal??).
    Wordt hij toch tussendoor wakker en gaat dan niet meer slapen en is het nog even tot zijn volgende voeding, dan pakt hij zijn speen wel!
    Tevens hebben we ook heel strict het Ria Blom verhaal aangepakt. Wakker worden, flesje drinken, spelen, gapen/mopperen is naar bed!
    We bakeren hem snachts niet in, want na zijn avondfles en na de nachtvoeding huilt hij niet om in slaap te komen. En hij slaapt dan gemiddeld 4/5 uur achter elkaar.

Dan heb ik nog een vraag. Jens krijgt sinds een dikke twee weken Nutrilon Omneo, dit ivm met harde ontlasting en heel veel krampen. Daarbij krijgen we lactulose om hem te helpen met zijn ontlasting. Hiermee gaat de ontlasting goed en zijn krampjes zijn onder controle. Maar de nachten worden niet langer, dit wrs omdat de voeding minder verzadigend is? Maar komt hier nog wel verbetering in, of zijn misschien nog wat foefjes voor?

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen..?

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik denk dat het allemaal een beetje veel is voor hem. Andere voeding, de puckababy, gedoe met speen. Hij is geprikkeld en boos, en wil dan gewoon even alles er uit krijsen. Probeer zelf rustig te blijven. Duidelijkheid is belangrijk. De ria blom methode leent zich daar prima voor. Ik vind dat jullie goed bezig zijn, en dat gaat zeker vruchten afwerpen.

Tussendoor huilen is normaal, slaapcyclus duurt maar 45 minuten, daarna slapen ze gewoon verder. Ga er dan niet naar toe, als hij tussendoor huilt.

Groetjes Adrienne

3. Miran00

Miran00 Lid

31 jul 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super bedankt voor je snelle antwoord! Het is fijn om te horen dat we op de goede weg zitten!

Maar dat krijsen,huilen, is dit vaker bij kindjes met inbakeren?

Nu was ik net even met mijn dochter bezig en had ik Jens even in zijn bed gelegd, hij huilde even (dus niet krijsen). En toen was hij stil...ik ging kijken en hij lag om zich heen te kijken. Paar min. later ging ik weer kijken en toen sliep hij...... nu zit ik dus echt in een dilemma.....wel of niet doorgaan met inbakeren?

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik ben van mening dat je alleen maar in moet bakeren als het niet anders kan. Het kan natuurlijk een uitzondering zijn dat hij zo in slaap valt, maar ik zou toch proberen om het zonder te doen. Misschien was er iets anders aan de hand met hem.

Er komt zeker verbetering in de nachten. Hoeveel voeding krijgt hij nu, en hoe vaak?

Groetjes Adrienne

5. Miran00

Miran00 Lid

31 jul 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vandaag gewoon doorgegaan met inbakeren. We zijn ermee begonnen omdat hij maar niet in slaap kwam en als hij dan sliep vaak weer na een minuut of tien wakker was.

Hij krijgt 165ml om de vier uur, hij komt aan de 6 flessen per dag. Hij laat er vaak gemiddeld 20cc van staan.
    Hij weegt 4.6 kg en is 7 weken oud.

6. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hij weegt 9 pond en heeft dan 9 x 75 nodig, is dus 675 ml. Hij krijgt 6 x 140, dat is dus 840. Meer dan voldoende dus. Dring hem de voeding zeker niet op.

Is de bevalling goed gegaan?

Groetjes Adrienne

7. Miran00

Miran00 Lid

31 jul 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee we dringen hem het ook niet op hoor, hij laat soms ook meer staan, prima..

De bevalling ging heel snel...2 uurtjes. Jens had de navelstreng om zijn nekje en zijn hartslag daalde met het persen, dus er was haast bij. Hij woog bij de geboorte 2640kg.
    We zijn al bij een osteopaat geweest voor zijn darmkrampen en voorkeurshouding. Sindsdien zijn de darmkrampen eigenlijk onder controle!

8. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Oke, dat is prima naar een osteopaat. Soms hebben ze last van het nekje door de bevalling.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina