Niet willen slapen overdag

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by memmie91, Jun 10, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. memmie91

memmie91 Lid

Jun 30, 2014
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Adrienne,

mijn dochter is nu een week en 4 dagen oud.
    In de kraamweek dronk ze netjes 2 borsten leeg en viel daarna in slaap waarop we haar in de wieg konden leggen.

Sinds drie dagen wil ze overdag niet meer slapen. Ze drinkt één borst leeg, lijkt tevreden en laat los, maar wil de tweede vaak niet meer. Vervolgens slaapt ze bij mij op de borst, maar wordt wakker en huilt en maait met haar armpjes zodra ik haar in de wieg leg of als ze er 10 minuutjes in heeft gelegen. Als ik haar bij me neem, begint ze te zoeken en geef ik haar de tweede borst. Die drinkt ze dan gedeeltelijk, maar als ik haar weer in de wieg wil leggen begint alles van voor af aan.

Vanochtend stelde de dame van het consultatiebureau voor om in te bakeren, maar ik weet niet zo goed wat ik hiervan vind en hoe ik het ritme er weer in moet krijgen. '
    Ik heb nu een doek van haar te leen en hier ligt ze nu in. Ze huilt nu met tussenpozen en ik vind het moeilijk om haar niet meteen weer op te pakken.

Op deze manier kom ik niet aan mijn rust toe, zelfs op tijd wat eten is lastig.

Wat moet ik doen?

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het lijkt ook wel een beetje op een regeldag. Leg haar aan op verzoek. Het kan zijn dan de productie ff tekort schiet. Ook dorstig kan met dit weer. Hoe is de temperatuur ?

Groetjes Adrienne

3. memmie91

memmie91 Lid

Jun 30, 2014
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas is het nu al 3 dagen bezig, dus een regeldag kan het bijna niet zijn lijkt mij...
    's nachts slaapt ze wel lekker door (5 uren, dan moet ik haar wakker maken), maar 's middags blijft ze wakker.

Ze heeft een sterke zuigbehoefte, dus we hebben haar een speen gegeven om in te slapen, dit helpt soms wel en soms niet.
    Vandaag wordt ze vaak piepend wakker, dus ik ben bang dat ze krampjes heeft. Ze heeft de dikste poepluiers vaak ook 's middags.
    Als ze huilt, klinkt het ook echt alsof ze pijn heeft.

4. memmie91

memmie91 Lid

Jun 30, 2014
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haar temperatuur is prima, meestal tussen 36,6 en 36,8.
    Ik geef borstvoeding op verzoek en probeer rust en regelmaat te bieden door een vast ritueel van wakker worden, eerste borst, verschonen, tweede borst, even bij mij op schoot en bij eerste tekenen van vermoeidheid in bed.

5. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Je zou eens infacol kunnen proberen. Dat helpt tegen kramp. Even gaan wegen op het CB zorgt voor zekerheid over gewicht.

Temp is verder goed. .. voeding gaat ook goed zo te lezen.

Groetjes Adrienne

6. memmie91

memmie91 Lid

Jun 30, 2014
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Adrienne,

R kan nu zelf in slaap komen door n kwartiertje zachtjes te jammeren, maar slaapt dan vaak maar drie kwartier. Nu met dat warme weer snap ik dat ze wat vaker wil drinken, maar ze doet het ook als het koeler is...

7. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Hoe is het gegaan tussen de vorige keer en nu. Gaat het goed met groeien?

Gr oetjes Adrienne

8. memmie91

memmie91 Lid

Jun 30, 2014
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het gaat goed, ze groeit mooi op het lijntje ;). Slapen gaat beter nu we haar niet bij elk piepje oppakken maar haar in de wieg troosten zodat ze daar in slaap valt. Alleen niet zo lang dus...

9. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ze heeft misschien ook wat last van de warmte hoor! Ze willen dan vaker drinken.

Groetjes Adrienne

Share This Page