Hallo, Ik weet niet zo goed waar ik deze vraag het beste kon stellen dus ik hoop dat ik hier goed zit. Ik woon niet in Nederland vandaar dat ik hier kom met deze vraag. Heb een kleine van 4 en een halve maand, hij heeft momenteel 39.5 graden koorts, zijn poep is slijmerig en er zat wat donkergroen en wit doorheen (klein beetje). Ik geef borstvoeding. Wat raden jullie mij aan? Naar de dokter gaan?
Hoi, Als je kindje koorts heeft hoef je niet direct naar een dokter toe. Belangrijk is wel dat hij alert reageert en niet suffig is. Zorg dat hij voldoende vocht binnen krijgt. Dus mijn advies is om hem wat vaker aan te leggen. Houdt zijn plasluiers dus even in de gaten. Is hij suffig, koorts langer dan 3 dagen of je vertrouwd het zelf niet dan kan je beter een deskundige raadplegen. Succes en beterschap met de kleine. Ilja
Dank je wel kwebbeltje, ik maak mij vooral zorgen omdat mijn andere 2 kindjes nu een goed virus te pakken hebben en spugen oa en overgeven ook icm koorts. Voor ik dit antwoord heb gelezen is mijn man even naar het ziekenhuis gegaan met hem (doktoren hebben hier niet echt onafhankelijke praktijken zoals in Nederland). Daar is hij getemperatuurd en gewogen, daar was zijn temp 38.9. Hier thuis was hij overigens 39.7. In 2 uur tijd is zijn temp van 39.5, 38.9 naar 39.7 gegaan wat ik al erg raar vond. Ik hou hem zeker in de gaten plassen doet ie goed, wel merk ik dat hij buikpijn heeft. Hij jammerd, en na het tempen net probeerde hij te poepen wat gepaard ging met geschreeuw en gehuil. Dank je wel
Houdt hem maar goed in de gaten. De temperatuur bij kleine kinderen kan heel snel veranderen. Dat verbaasd mij niets. De kans is natuurlijk groot dat ook hij gaat spugen etc. Nogmaals....het allerbelangrijkste is voldoende vocht en dat hij alert blijft reageren. ilja
Dank je wel kwebbeltje, ben in ieder geval wat gerustgesteld. Ondanks dat ik al 2 kleintjes heb, blijft het toch echt schrikken voor mij als er ineens zo'n hoge koorts op komt zetten. Dit keer maakte het alleen anders voor mij ivm het virus dat mijn andere 2 kleintjes te pakken hebben. Zo'n kleintje, en dan aan de diarree en spugen pff hoop maar dat het bij hem wat milder zal zijn, en de andere 2 weer snel opknappen. Ik houdt hem zeker in de gaten, en zal hem vaker aanleggen dan normaal! In ieder geval heel erg bedankt!