zoon 7 weken schema nacht

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Christina83, 14 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Hallo!

Mijn zoontje van 7 weken krijgt flesvoeding. Hij zit op 6 flessen per dag. De avond, nacht en ochtendvoeding krijgt hij 180+6 en de andere 3 flessen 150+5. Hij woog met 6 weken 6300 gram.

Hij is heel rustig en tevreden, maar nog steeds komt hij s'nachts om de 3 uur. We proberen het te rekken met een speentje, maar dat gaat soms moeizaam (en is voor ons ook heel vermoeiend). Ik heb ook niet het idee dat hij hongerig is. Hij krijgt immers ook genoeg lijkt me.

Nu krijgt hij rond 18:15 de fles en gaat dan in z'n bedje slapen. Rond 22:15 wordt hij wakker dan krijgt hij weer een fles. En dan om 2:00 en om 5:00 wordt hij weer wakker, maar dan rekken we het tot 6:00 uur.

Is het normaal dat hij nog steeds s'nachts om de 3 uur komt? Kunnen we er iets aan doen dat hij wat langer doorslaapt?

Overdag is hij inclusief voeding ongeveer 1,5 uur wakker en gaat dan slapen.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Wat je kunt proberen is om nutriton bij de voeding te doen, en dan met name de avond en nachtvoeding, dat is johannesbroodpitmeel. Het verzadigd iets beter. Overleg wel even met het CB voor je er aan begint. Er kunnen wel wat bijwerkingen zijn, zoals diaree en krampen.

Succes en groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina