Ben net met Milan tussentijds bij het cb geweest. Meneer was de vorige keer al goed gegroeid, maar nu heeft hij dat record alweer verslagen. Hij woog net 6300 gram en wordt morgen pas 10 weken. In de groeicurve zit hij bijna tegen de +2 lijn aan. En dat terwijl hij maar 5 flessen van 150+5 krijgt en die vaak ook nog niet eens leegdrinkt!! Volgens de richtlijn moet hij 5x180 drinken. Dan wordt het echt een mega baby! Maar wat woog jullie kleintje rond die leeftijd? Komt het vaker voor dat jongetjes zo hard groeien?? Ben gewoon nieuwsgierig!!
Hoe lang is Milan? Die van mij groeit ook tegen de klippen op. Eerst in de breedte, maar nu in de lengte. En dat terwijl hij met zn geboorte ca 48cm en 3000 gram was! 2 weken terug toen was hij 16 weken, toen woog hij 6800 gram en was hij 65 cm. Met 10 weken was hij ca 5800 en 60 cm dacht ik...? Maar mijn zoontje dronk voor zn leeftijd al veel te veel... Die van jouw klinkt echt als een reus
Ik heb het dus net even teruggezocht hoeveel Noelle woog rond die tijd, maar na een startgewicht van 3900 gram en 53 cm, woog ze met: 9 weken: 5590 gram bij 58,5 cm 13 weken: 6310 gram bij 61 cm
Mijn zoontje was bij de geboorte 3760 gram en 53cm. Weet niet meer precies hoeveel hij woog met 10 weken, zal het thuis vanavond even opzoeken. Hij zit al vanaf zijn geboorte tussen de +1 en +2 lijn en hebben er nooit wat van gezegd. Want hij zit ook daartussen met zijn lengte. Volgens mij zijn over t algemeen jongens wat groter/grover.
Geboorte: 2960 gram 51 cm 8 wk: 4140 gram 53,8 cm 12 wk: 4360 gram 57,6 cm Een uk toen hij geboren werd, hij had hartproblemen en heeft een open-hartoperatie gehad met 5 maanden, maar is nu toch gelukkig weer een sprintje aan het maken om in te halen, hij weegt alweer 6520gram en is nu 66,5 cm. Oja, en hij heeft natuurlijk downsyndroom, die groeien meestal ook niet zo hard
Mijn mannetje was bij de geboorte al flink 4760 gram!!! en 53 cm Vorige week met 8 weken oud 6340 en 60 cm, nog steeds lekker flink. Moeders had het ook zwaar tijdens de bevalling..haha..
Zoon 2 is ook zo'n reus: geboorte (41+2): 3660 gram en 52 cm 4 weken: 5110 gram en 58 cm (hier geloof ik niks van) 9 weken: 5830 gram en 58 cm 13 weken: 6550 gram en 64 cm En dat allemaal alleen op mama's melk, haha. Soms 'baal' ik er van dat hij zo groot is. Mijn ouders zitten hem steeds te vergelijken met zijn 2 maanden jongere nichtje die zo veel kleiner en tengerder is. Dan noemen ze hem een beer, reus, kleuter, etc. Terwijl hij voor mij toch echt gewoon mijn lieve kleine babietje is!
Ik herken het. Mijn dochter was 56 cm en 5120 gram bij dr geboorte. met 9.5 week woog ze 6010 gram en was ze 60 cm. Met 12 weken was ze 6650 gram en 61 cm. Met 6.5 maand woog ze 8600 gram en was ze 69 cm. ik krijg vaak te horen hoe groot ze wel niet is. Ik vind het meevallen ze is mijn kleine meisje
Hier bij 12 weken al 7150 gram, dus het kan nog 'erger'. Ook op volledig BV Vind het soms ook weleens lastig idd, mensen denken vaak dat hij ouder is en dus meer kan.
Lars woog met 11 weken 6200 gram. Vorige week nog even laten wegen en met 5,5 maand weegt hij 8760 gram. Ook een groot kereltje dus. De eerste maanden kwam Lars ruim een kilo aan. Ook bij Milan was dit het geval en op een gegeven moment stabiliseert zich dat en wordt het minder. Lars woog bij zn geboorte trouwens 3780 gram.
Mijn zoontje was met de geboorte 4040 gram en 52 cm. Met 10 weken 5375 gram en 58 cm. Hij zat net onder het gemiddelde. Nu wordt hij over 2 weken weer gewogen, ben benieuwd want hij is zo hard gegroeid.
Milan woog bij z'n geboorte 3240 gram bij 50 cm. en is nu 9 weken. Vorige week woog hij 4710 en was hij 59 cm
Ik vind dit wel mooi om te lezen allemaal ik ben 30maart09 bevallen van een jongen 7weken te vroeg hij woog 2155 morgen is die drie maanden en hij is nu 62cm gewicht weet ik niet precies maar denk tegen de 6kilo aan dus dan zit hij wel aardig goed maar hier vind ook iedereen hem groot ach ja
Mischa is ook zeven weken te vroeg geboren en was 2015 gram en 46,5 cm. Nu met 5,5 maanden is hij 6 kilo en 65 cm. (Dus Dreatje, ik vind jouw kindje ook groot ja, netjes hoor!) Grappig, ik lees dat mensen denken dat een baby meer kan omdat hij zo groot is. Hier is het andersom. We kregen in het begin vaak commentaar op hoe we hem oppakten, mensen dachten echt dat we een pasgeboren baby onder zijn oksels optilden zonder zijn hoofd te ondersteunen... (hij was toen 2 of 3 maanden) Een paar maanden geleden liep ik in een winkelcentrum, kwam er een dame naar me toe. "Goh wat schattig, wat een kleintje! (jah, dat weet ik nu wel!!) Net zag ik ook zo'n kleintje bij de HEMA en die was al drie weken!" "Deze is drie maanden..." Toen liep ze zonder nog iets te zeggen weg, dacht zeker dat ik haar in de maling nam.
Mijn zoontje woog met 2 maanden 6700 gr (geboortegewicht 4 kg). Maar met zo'n vaart blijft het niet lopen hoor, na een maand of 7 groeien ze veel en veel minder hard groeien. Nu weegt hij 10.400 gr. Valt dus allemaal reuze mee. In het begin groeien ze zooo hard dat je je echt gaat afvragen waar het heen gaat en op een gegeven moment groeien ze maar 200 gr per maand of zo.