is dit genoeg?

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Marie26, Feb 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    1,004
    0
    0
    Ik heb even een vraagje: onze dochter is nu bijna 2 weken oud en weegt ongeveer 3 kilo.
    De kraamverzorgster zei dat we iedere keer met de voeding (fles) 100 cc moeten aanbieden, maar omdat onze dochter de laatste tijd vaker melk flink uitspuugt hebben we contact opgenomen met de wijkverpleegkundige.
    Deze zei dat je kind per kilo lichaamgsgewicht 150 cc per 24 uur moet drinken, dus voor Noortje zo'n 450 cc.
    We bieden wel gewoon een flesje van 100 cc aan, en de ene keer drinkt ze 60, dan weer 80 cc, en soms 100cc.
    We hebben 6 voedingen op een dag en ze komt om de drie uur.
    Krijgt ze nu wel genoeg binnen, of moet ze toch echt zoals de kraamverzorgster verteld heeft per dag dat ze oud is 10 cc drinken?

Groetjes Marie

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    gemiddeld bij deze leeftijd kan je 6 flessen van 80 a 100cc aanbieden. Dat je 10cc per dag ophoogt doe je ongeveer tot de 100cc.
    Ik zou gewoon de 100cc aanbieden en als ze dan wil resten is dat ook niet erg.

Ilja

3. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    1,004
    0
    0
    Bedankt voor je reactie!

Ik heb nog even twee vragen:
    Noortje spuugt nog regelmatig de afgelopen twee dagen haar melk uit:eek:ngeveer twee keer per dag.
    Is dit normaal?
    Dit gebeurt ook vaker als we haar na het voeden verschonen, omdat ze dan ligt.
    We hebben nu bedacht dat we haar eerst verschonen als ze wakker is en vervolgens voeden en dan een kwartier op de schouder leggen om te hikken/ boeren.
    Is dat erg dat we haar eerst verschonen en dan voeden, of maakt deze volgorde niet veel uit?

groetjes Marie

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    De volgorde maakt niets uit. Je kan haar inderdaad het beste even een kwartier na de voeding rechtop houden.
    Spugen zou ik even in de gaten houden. Misschien wordt het vanzelf weer minder.

Ilja

Share This Page