Mijn zonen (Brecht van 6 en Aaron-Rinthe van bijna 5) vertonen al enkele nachten problemen aangaand ehet slapen. Eerst gaat A-R naar bed, en die slaapt gewoonlijk al na een kwartier. Dan gaat Brecht en die slaapt ook redelijk snel. Ze liggen beiden op dezelfde kamer en hebben nog nooit problemen gehad. Sinds kort moét er een lampje branden of het huis is te klein. Deed ik dan ook, daarmee sliepen ze rustig in. Het probleem de laatste dagen is dat A-R vaak langer dan een uur wakker ligt, en dan kan Brecht er niet bij of het is feest op de kamer. Een reden van niet kunnen slapen, krijg ik er niet uit, en Brecht is sinds kort ook weer beginnen slaapwandelen en A-R praat (lees gilt) weer in z'n slaap. Er is niets gebeurd dat traumatiserend kan zijn, ze hebben geen stress en hebben geen angst om te gaan slapen. Het is enorm lastig voor *mij omdat ik steeds weer naar boven moet (is een nogal gevaarlijke draaitrap zonder leuning, en moet platliggen) *A-R omdat hij 's morgens nogal moe is en ik krijg hem maar moeilijk uit bed *Brecht omdat hij veel te laat in z'n bed geraakt en die valt vaak in slaap op school (nog ene geluk dat hij in de 3de kleuterklas zit en niet al in de lagere school). Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Iemand enig idee of ervaringen hiermee?
Misschien komt het door het aankomende broertje/zusje? Is het niet mogelijk om ze apart te leggen, tot ze weer goed slapen?
Dan moet er al éne in mijn bed liggen... Heb 2 kamers, waarvan 1 voor mij en 1 voor de kids, en in die van mij kan geen 1persoonsbed meer bij Ofwel leg ik de oudste in mijn bed, en ga ik in het zijne slapen, maar das dan weer niet praktisch als m'n vriend komt overnachten in het weekend
ik heb geen echte adviezen, maar het kan inderdaad natuurlijk goed zijn dat jouw "toestand" zijn effect heeft op je kids. Je hebt het natuurlijk zwaar en zij verwerken nog veel dingen in hun slaap natuurlijk. Waarschijnlijk is dit ook een tijdelijk iets. Maar goed.. wel erg onhandig en niet bevorderend voor hun ook!
Ik heb ook geen echte adviezen, je hebt ookniet veel opties met zo'n klein woninkje dat werkt ook niet mee, ik hoop voro je dat het een fase is meid, sterkte!