Onze Stijn is nu 1 week en 3 dagen oud. Om 23.00 krijgt hij zijn laatste voeding. Daar slaapt hij op tot ergens tussen half 6 en half 8. Daarna weer een voeding en pit hij nog een uur of 3. Maar daarna is het zo goed al over voor de rest van de dag. Hij krijgt zo ongeveer om de 2-3 uur borstvoeding, een half uurtje lang. Daar is hij dan een max half uur tevreden mee en dan begint het huilen weer. Wij willen hem zeker aan het begin van de middag te bed hebben, maar dat gaat dus zo niet. Ik weet wel dat baby's iedere dag een huiluurtje mogen hebben, maar zo kan ik nog geneens even rusten als ik dat wil. Na de voeding van een uur of 8 proberen we hem ook weer in bed te leggen. De ene keer valt hij wel in slaap, maar de andere keer hebben we een huilend kind tot een uur of 22.00 om dan als een blok in slaap te vallen, voor een uurtje.... Wat doen we verkeerd?
Hallo, Ik denk niet dat we over fout praten moeten hebben. Stijn komt in een bepaald ritme en daar houden ze zich vaak stevig aan vast. Misschien dat je hem smorgens na de voeding geen drie uur meer moet laten slapen. Of leg hem eens afwisselend in de box, wandelwagen bak etc. Vervolgens kun je hem dan smiddags weer in zijn eigen bedje gaan leggen. Zo laat je hem wennen aan smiddags slapen in bed. Ilja
Hoi Ilja, Bedankt voor je reactie! Ritme moeten we er inderdaad nog in zien te krijgen. We moesten vandaag toch naar het cb en heb daar de vraag ook nog eens voorgelegd. Die stelde voor om de activiteitencirkel te gaan gebruiken. Nu heeft hij alleen op dit moment diaree. Hij heeft dit sinds gister, maar ik ben het helemaal vergeten te melden bij het cb...Totdat ik dus vanavond op internet ging zoeken over diaree bij zuigelingen en schrok ik behoorlijk. Ik had al lang naar de huisarts moeten gaan? Hij drinkt nog heel goed en toont absoluut niet ziek. Ook zijn temperatuur is goed. Kan ik nu ook tot morgen wachten om de dokter te bellen?