ons meisje van 9 maanden lijkt nooit te willen slapen. Als ze om 8 uur opstaat en om 12 uur tekenen van slaap vertoont( ogen wrijven, gapen,aan oor zitten), gaat dat nooit zonder gehuil. Na ong. 30 minuten valt ze dan in slaap. Als ze `s avonds moet gaan slapen ( nooit voor half 10, eerder 10 uur en ook pas nadat ze slaapsymponen vertoont) duurt het meestal een uur voordat ze slaapt. En al die tijd huilen en krijsen. Als ze uit haar bedje wordt gehaald en we gaan zitten met haar dan begint ze weer te huilen, gaan we met haar lopen dan is ze stil. Soms nemen we haar weer mee naar beneden waar ze dan nog vrolijk een uur speelt, terwijl ze echt al duidelijk tig keer heeft aangegeven slaap te hebben (ogen wrijven, gapen,aan oor zitten) Laten Huilen lijkt ook geen optie ze word echt helemaal 'gek' en wordt niet meer uit zichzelf rusig. Het is altijd een onrustige slaapster geweest, ze werd tot een paar weken gelden een paar keer per nacht wakker. Na bezoek osteopaat nog 1 of 2 keer. Ze krijgt ook nog steeds een late fles (100cc) waar we niet van af komen. Iemand herkenning of tips? Bedankt! Inkie
Mijn meisje was ook zo onrustig. Ik zat er zelf helemaal doorheen, kon echt niet meer. Heb toen bij de huisarts mijn verhaal gedaan en hij heeft een ontlastende opname in het ziekenhuis laten doen. Om ons even rust te geven en haar even helemaal na te laten kijken. Na een week is ze weer thuis gekomen en ze slaapt als een roosje. Soms even de nagatieve cirkel doorbreken kan enorm helpen zeiden ze in het ziekenhuis. Wordt veel gedaan hier in Zutphen zeiden ze ook. Mijn meisje bleek te weinig te drinken, nu ze meer krijgt is zxe een heel ander meisje. Succes. Lianne
Ik herken het helemaal. Onze kleine man idem (9,5 maand). Hoe moe hij ook is 's avonds, zo heerlijk kan 'ie nog uuuuuren spelen.....Als hij er maar lekker bij mag zijn. Het gaat nu wel beter, mijn man blijft bij het bedje zitten tot 'ie slaapt, soms is dat 5 minuten, soms een half uur..... Wij vinden het niet nodig dat hij helemaal over zijn toeren in slaap valt, een beetje huilen is niet erg. Gelukkig zijn er ook avonden dat het wel goed gaat, hopelijk worden dat er steeds meer. Zolang hij vrolijk is/blijft, goed eet/drinkt en goed plast maken wij ons geen zorgen. Hoop jij ook niet!
Misschien net iets eerder naar bed brengen? Als ik Esmee te laat naar bed breng is ze vaak over de slaap heen en huilt ze ook heel lang en hard voor ze in slaap valt. Dus bij het eerste gaapje meteen naar boven!
Ook hier een dametje dat erg moeilijk doet over slapen. Overdag is het nooit een beste slaper geweest. Maar 's avonds en 's nachts als een roosje. Sinds een aantal weken wordt ze meerdere keren wakker op een nacht en sinds een week protesteert ze ook 's avonds (vaak slaapt ze pas om 22.00) Ik heb het bij het cb aangekaart. Het is volgens hen een periode. Het wordt veroorzaakt door dromen en verlatingsangst. Ik heb geen tips, ik probeer zelf consequent te zijn. Ik neem haar niet mee naar beneden, maar troost haar op haar kamertje. (al ben ik er gisteren ingetrapt...en beneden was het lachen en spelen) Ik laat haar ook niet over de zeik gaan. Ik hoop dat dit ooit zijn uitwerking gaat hebben