hand- voet- en mondziekte dus?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by laravelk, Oct 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Na de hoge koorts van maandag, kreeg hij maandagavond wat vlekjes rond zijn mond. Gisteren werden dit blaasjes en vandaag zag ik wat kleine blaasjes op zijn handen. Kan ik hem gewoon naar de gastouder sturen? Hij eet nog niet zo best maar voelt zich verder prima.

Attached Files:

2. Brigit

Brigit Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    1,879
    13
    38
    Female
    Wat ik heb begrepen is dat als de blaasjes er zijn het niet meer besmettelijk is. Althans dat werd ons verteld op de peuterspeelzaal van mijn dochter. Daar had een kindje het ook, ik had gelijk wat doet dat kind hier dan.
    Misschien aan gastouder voorleggen, of ze het wel wil

3. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    ik bel haar morgenochtend wel even, ze gaat er nu van uit dat hij niet komt morgen (ik zou bellen als hij wel weer zou komen). Dan kan hij volgende week wellicht wel weer.

4. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Volgens mij ben je met hand mond voet-ziekte nog een aantal weken besmettelijk. Zelfs als je drager bent zonder verschijnselen kan je anderen besmetten.

5. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    Mag gewoon, hier heerst het vaker. Lucas heeft het al twee keer gehad. Net ook weer, mag gewoon overal heen. Wel netjes om iedereen effe te informeren ivbm eventuele zwangeren etc

file:///C:/Users/Huis/Downloads/Hand,%20voet%20en%20mondziekte.pdf

Hand-, voet- en mondziekte - GGD Fryslan

6. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Hvm ziekte is erg besmettelijk
    Maar is dus ook besmettelijk 3-6 dagen voor de uitslag (incubatietijd), blaasjes net als bij waterpokken, hoesten, niezen en erna nog 11 weken via ontlasting

Of dat mag ligt aan organisatie kinderdagverblijf, gastouder en jou eigen insteek.
    Hier liet ik haar thuis ze had enorme uitslag (krentenbaard vergelijkbare) op hele handen, armen, voeten ook op handpalmen en zooltjes. Wilde kinderen niet met opzet besmetten en ouders laten schrikken. Maar ze heeft het ook opgepikt niet op kinderdagverblijf maar op vakantie.

Jou zoontje heeft het 99% al van gastouder overgenomen dus kindeten daar of ziek of niet.
    1 op de 10 kinderen krijt dat en 1 op de 100 volwassene.
    Is erg schadelijk voor zwangere kan miskram veroorzaken

Share This Page