Draagdoek / draagzak

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Linnepin1988, Jan 26, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linnepin1988

Linnepin1988 Nieuw lid

Jan 23, 2016
    4
    0
    0
    De Bilt
    Zijn er mamas ( papa's ) die een draagdoek of ergonomische draagzak gebruiken?

2. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

Apr 29, 2012
    1,235
    180
    63
    Ik heb ze beiden en wissel ze af, ik vind het erg prettig om mijn jongste te kunnen dragen.

3. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Ik heb een Bondolino liggen en een Fidella draagdoek in bestelling :) Mijn zoon is 1,5, maar wil sinds een half jaar niet meer gedragen worden.

4. 87Meisje

87Meisje Niet meer actief

Ja, ik gebruik de Marsupi draagzak, erg handig, makkelijk in gebruik en direct vanaf de geboorte te gebruiken!

5. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

Apr 4, 2014
    1,698
    423
    83
    Female
    Capelle aan den IJssel
    Ik heb een geweven doek, in gebruik sinds zl 7 maanden is, had ik zoveel eerder moeten doen! Was beetje afgeschrikt door een gekregen babybjörn die echt heel slecht beviel ;)
    Dagje dierentuin gaat de kinderwagen niet meer mee :D

6. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier een bondolino draagzak, erg blij mee! Na eventjes oefenen zeer makkelijk in gebruik, wij gebruiken m allebei omdat je verder niks hoeft te verstellen.

Kan je aanraden om gewoon eens naar een goede winkel te gaan en verschillende dingen uit proberen, dan weet je wat bij jou/jullie past

Mocht er ooit een tweede komen dan haal ik overigens zeker een draagdoek voor erbij, nu hadden we m pas toen dochter 6 maanden was

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Ik heb het allebei gebruikt, doek en draagzak. (een manduca, is een ergonomische draagzak). Ik heb er veel aan gehad, ik gebruikte eigenlijk helemaal geen kinderwagen meer op een gegeven moment.

8. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

Aug 23, 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Hier een storchenwiege draagzak en twee draagdoeken (little frog en fidella) binnenkort gaat er ook een tula komen!

9. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

Sep 2, 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    +1!

10. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Ik heb de begin periode bij de eerste drie gedragen met een rekbare
    Dit omdat ik ondanks consulten geen vriendjes kon worden met een geweven draagdoek.

Bij mijn derde heb ik toen ze 8 maanden was een mucibi gekocht zodat ze op mijn rug kon. Een draagzak beviel mij veel beter

Heb haar gedragen tot 1 jaar zij loopt alles graag zelf

Toen ik zwanger was van de vierde had ik mijn zinnen gezet op een kodaki Flip ik vind hem echt super fijn dragen, 20 seconden en hij is om ( oké 10 seconden extra om ook nog een nek rolletje te maken )
    Hij is verstelbaar dat vind ik ook fijn

Ik heb nu een Fidella drager gekocht voor Erbij deze
    Kan vanaf broekmaat 62/68 maar die moet ik nog binnen krijgen

11. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

Feb 16, 2011
    2,448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik heb een rekbare draagdoek (bykay), geweven (little frog) en draagzak (storchenwiege). Voor later heb ik een wompat toddler (ook draagzak). Wil ook nog een zomerdraagdoek halen, voor de écht warme dagen. Oudste veel met rekbare doek gedragen, omdat ik zo opzag tegen het knopen van de geweven doek. Maar nu gebruik ik beide en valt me reuze mee het knopen. Geweven doek zit véél lekkerder en is ook veelzijdiger.

12. Veera

Veera Niet meer actief

Ik heb een hop-tye gehad. Maar nu draag ik haar niet meer, ze is er te groot voor, wil ze ook echt niet meer

13. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

Feb 16, 2011
    2,448
    1
    38
    Dordrecht
    Mijn oudste heb ik tot 2,5 gedragen, afwisselend met zelf lopen. Bijvoorbeeld dagje efteling, als ze dan aan het einde moe was ging ze in de wompat.

14. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,292
    10,263
    113
    Wij hebben een manduca en die is super ook handig als je niet zo groot bent maar ook voor mensen die 2 meter zijn.

15. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Ik heb een geweven doek maar draag niet veel meer. Maat als ze erin zit draagt het nog heerlijk.

16. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Ik heb de Manduca gebruikt vanaf dat mijn dochter 3 wk oud was, vlak voor haar 2e verjaardag over gegaan op de Tula Toddler en ik heb nu de R&R Kleuter klaar liggen.

Voor mijn werk heb ik ook Patapum ,Ergobaby, Tula, Manduca, Storchenwiege en Connecta draagzakken in huis, maar die gebruik ik zelf niet.

Bij een volgende baby koop ik er ook een geweven doek bij (of twee ;).

17. MnnW

MnnW Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    3,244
    2,361
    113
    Female
    + nog 1!

18. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik heb een rekbare doek van bykay en een stokke mycarrier. Allebei heel fijn in gebruik!

19. Linnepin1988

Linnepin1988 Nieuw lid

Jan 23, 2016
    4
    0
    0
    De Bilt
    Wat fijn dat niemand hier aan de BabyBjorn is oid ;)

Zelf heb ik een shire slings russian dolls draagdoek gekregen van iemand omdat ik er zelf geen budget voor had..super fijn ^.^

Laatst ook heel goedkoop een mei tai kunnen overnemen..zou nog wel meer willen.

20. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik heb een Bondolino en een rekbare doek (Bykay). Ook ik kon geen vriendjes worden met de geweven doeken :)

Share This Page