kinderdagverblijf en regelmaat

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door elsa, 18 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    hoi,

florian gaat volgende week naar het KDV omdat mama weer gaat werken. Mama vindt werken wel fijn maar florian achterlaten niet......ik ben vast niet de enige :) :)

normaliter laat ik hem liggen totdat hij wakker wordt rond 7.30 uur maar omdat ik rond die tijd richting KDV moet gaan we de fles vervroegen naar 7.00 uur.

ik vraag me af hoe jullie het doen op de dagen dat jullie kindje niet naar het KDV moet, laten jullie hem/haar dan wat langer liggen of toch om 7.00 uur wakker blijven maken om de regelmaat erin te blijven houden?

en wat ik ook heel lastig vindt; florian gaat na zijn ochtendvoeding na een beetje knuffelen direct weer naar bed en nu moet hij eerst in de auto, naar het KDV en dan daar weer gaan slapen. Idem als ik hem 's avonds op ga halen, dat is rond 17.30 uur en dan slaapt hij ook meestal. Meestal is het zo als we weg zijn geweest en we komen thuis op een tijd dat hij normaal thuis slaapt hij niet meer slaapt tot de volgende voeding en het zoeken is naar manieren om hem tot die tijd tevreden te houden.......

hoe doen jullie dit? of gaan jullie kindjes wel makkelijk slapen als ze thuis komen of 's ochtend op het KDV komen.

ben heel benieuwd.

2. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Bij ons op het KDV is elke dag hetzelfde voor de kinderen. Ze krijgen daar hun eigen ritme. Het zal in het begin wel wennen zijn voor jou en voor je kindje. Ik was daar in het begin ook een beetje bang voor, maar het is allemaal goed gekomen. Hij heeft daar wel een ander ritme dan thuis, maar thuis pakt hij ons ritme ook weer gewoon op.

Op een KDV dag krijgt hij om 7.30 zijn fles en als we vrij zijn dan krijgt hij hem meestal tussen 8.00 en 8.30.
    Je kindje zal wel wat meer vermoeid zijn na zo'n dag, want het is natuurlijk drukker dan thuis en krijgen veel meer prikkels te verwerken. Mijn zoon sliep in het begin heel moeilijk, omdat hij alles wilde meemaken.
    Sinds 2 maanden gaat het perfect.

Ik vond het ook helemaal niet leuk om hem achter te laten en die eerste 2 dagen heb ik ook een paar traantjes gelaten :D

Heel veel succes volgende week!

3. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik maak mijn zoontje op kdv- dagen ook wakker om 7.00u.
    Op dagen dat ik niet werk wacht ik tot hij wakker wordt, meestal rond 8.00u.
    Dit gaat prima.

En wat betreft het slapen e.d...
    Dat is gewoon moeilijk, mijn tip is: laat het los..
    Flauwe tip, maar ik vond dat in het begin heel moeilijk.
    Ik wilde dat alles perfect zou verlopen op het kdv en dat mijn kind er zo min mogelijk last van zou hebben etc.
    In de praktijk lopen dingen toch altijd anders dan gepland.
    Heb vertrouwen in de leidsters en na een paar dagen kdv vind je ook daar wel een ritme in.

Succes met werken en met het wegbrengen van je kleintje!

4. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hier nog een moeder die a.s. maandag weer gaat beginnen. Ik vind het heel moeilijk om Chloé 'los' te moeten laten hoor.. en idd dat ritme.. dat wordt nog wel even wennen..

5. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    op de dagen dat ik werk maak ik mijn zoontje(s) wakker om 7.30 en de dagen dat ik vrij ben laat ik hem zelf zijn ritme aangeven en wordt hij vaak wakker tussen 8.30 en 9.00.
    Hij heeft hier helemaal geen last van dat de ene keer de dag vroeger begint dan de andere keer.

6. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Moeilijk he, ik herken het wel, ik ben ook een paar weken geleden begonnen maar het is me 100% meegevallen.

Op de dagen dat Sharon naar het KDV gaat (2 dagen) ga ik erom half 7 uit en geef ik haar om 7 uur de fles, rond kwart voor 8 ben ik bij het KDV en dan gaat ze eigenlijkgelij slapen. Ik haal haar rond half 6 weer op en dan ligt ze meestal lekker te slapen, dan krijgt ze om 19.00 en 23.00 uur de fles en dat gaat hartstikke goed. Op de dag dat ze naar opa en oma gaat, gaat het precies hetzelfde.

Als één van ons vrij is, of als het weekend is laten haar zelf komen, meestal is ze dan rond 8 uur wakker en dan houden we hetzelfde ritme aan als altijd, alleen krijgt ze dan om 8 / 12 / 16 / 20 / 24 uur de fles.

En dat gaat hartstikke goed. En weet je, uiteindelijk kom je er toch wel vanzelf in hoor, gewoon je gevoel volgen!

Succes alvast!

7. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    dankjewel voor jullie reacties, klinkt hoopvol :D

ik ben nog een beetje benauwd omdat florian erg gehecht is aan zijn rust en regelmaat en dat ga ik nu wel overhoop halen omdat de tijden waarop hij normaal slaapt hij nu onderweg naar en van het kinderdagverblijf is. maar ja, dit komt vast goed.

de dagen dat jullie thuis zijn en dan later de fles geven komen jullie dan uit met de voedingen of geven jullie de laatste voeding dan gewoon wat later? en slapen jullie kindjes nog als je thuis komt en het nog geen tijd is voor de fles van 19.00 uur?

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ben nooit zo van de vaste tijden, dus van die flestijden weet ik niet meer zo goed toen mijn zoontje 3 maanden was...

Als mijn zoontje thuis komt van het kdv is hij meestal erg moe en slaapt dan meestal een half uurtje in de box. Daarna redt hij het precies tot een uur of 19.00-19.30.

9. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Meestal wordt ze wel weer wakker als we thuis zijn en ze in de box ligt tijdens het eten, dan krijgt ze gewoon om 19.00 uur de fles. Nu dat ik erover nadenk is het nog niet voorgekomen dat we haar voor deze fles moesten wakker maken! Wij komen tot nu toe dus netjes uit met de voedingen:)

Deel Deze Pagina