Mijn zoon van 3 werd deze week gillend wakker van een nachtmerrie. Hij zei dat hij onder water werd geduwd door 2 mannen. Daarna heeft hij het nog 2 dagen over deze mannen gehad en was hij bang als hij uitgekleed werd. Hij heeft dit nooit eerder zo gehad. Vinden jullie het niet raar dat een kind van 3 al dit soort dingen droomt? Hoe komt hij hier op? Dacht dat kinderen van deze leeftijd meer over monsters dromen enzo...
Misschien heeft hij iets op tv gezien? Wat voor ons vanzelfsprekend is, is voor kinderen een vreselijk iets.
Ja, had ik ook aan gedacht. Maar we hebben redelijk onder controle wat hij ziet op tv. Misschien iets gehoord van andere kinderen? Iemand hier ervaring mee?
hier wordt ook flink wat afgedroomd. helaas loopt onze zoon flink achter in zijn spraak, dus kom er niet goed achter waar het nu over gaat. Gister had een vriendinnetje het over haar zoon die droomde dat hij zand moest eten van iemand (wordt in jan 3). Ik denk dat het bij de leeftijd hoort...
jemig meiden dat is niet zo leuk voor jullie.. en ook niet voor de kindertjes! hopelijk is het snel over met de nare dromen.. sterkte ermee..
Sem (nu ruim 3,5) heeft ook van die akelige nachtmerries. Dan ligt hij te schreeuwen in zijn slaap. Als we ernaar vragen, dan vertelt hij niet altijd waar het over ging. Eén keer was het omdat hij dacht dat zijn papa weg was. Die hele week was het ook paniek als zijn vader wegging.
Wat ik nu ga vermelden komt waarschijnlijk erg zweverig over. Dus als je er niets mee kunt: leg het alsjeblieft naast je neer in plaats van je zelf afvragen wat voor een halve gare ik ben.. Mijn dochter, 3,5jr, heeft een hele tijd last gehad van nare dromen, gillend wakker worden, niet naar bed willen e.d. Ze had het steeds over een boze meneer en mevrouw die tegen haar zeiden dat ze niet lief was en dat ze weg moest gaan. Ook duwden ze haar en deden 'gemeen'. Het vreemde was dat ze hier ook last van had terwijl ze wakker was, vlak voor het slapen gaan. Nu schijnen dat 'geesten' te zijn geweest die haar lastig hebben gevallen. Ik heb geprobeerd om haar te helpen door haar verhalen serieus te nemen (voorheen mopperde ik iedere avond dat ze gewoon moest slapen en dat er niets was). Mijn aanpak bestond simpelweg uit het volgende: ik vertelde haar dat papa en mama hier waren om haar te beschermen en dat niemand haar mag plagen. Ze heeft samen met mij hardop gezegd dat iedereen weg moest omdat wij hier de baas zijn. Ze heeft nu geen 'last' meer van nachtmerries en het moeilijk slapen-gaan is ook verdwenen. Ik weet niet of je er iets mee kunt...maar kinderen staan veel dichter bij de geestenwereld dan wij volwassenen. Kinderen vertellen meestal niet al te veel omdat wij volwassenen het maar raar vinden.
Heel herkenbaar! Nee, je bent geen halve gare. Ik heb hier zelf ook aan gedacht. Een jaar geleden had hij het ook steeds over een mevrouw in zijn kamer en daarom zijn we toen bij een helderziende geweest. Het helpt inderdaad om te vragen of ' ze' weg willen gaan. Ik had er nu nog niet zo aan gedacht omdat hij het nooit meer over mensen in zijn kamer heeft. Maar het zou best kunnen dat dit het is geweest. Is jouw dochter sowieso een gevoelig typetje? Mijn zoontje wel, is ook erg gevoelig voor sfeer enzo.
Onze dochter is idd een gevoelig meisje. Ze pikt feilloos mijn gevoelens op maar ook die van anderen. Ze reageert daar op haar eigen manier op. Wil ook vaak een pijnlijk plekje van iemand aanraken en er over aaien. Maar mijn dochter reageert al heel sterk vanaf haar geboorte. In ons vorige huis had ik zelf ook een naar gevoel voordat ik zwanger was. Nu schijnt er een van die geesten met ons mee te zijn gegaan en hier zit dan ook nog een ander. Ook speelt, zingt en praat ze met een kindje dat ik niet zie. Dat laat ik ook maar. Toevallig is ze ook van juli 2007.. Je kunt ook een huis laten reinigen..dan ben je af van alle vervelende energieën waar je je niet eens bewust van bent. (Dat zijn wij nu aan het overwegen..) Ik hoop dat je zoontje meer van zich zal (durven) laten horen want onze dochter voelt goed aan bij wie ze dat wel allemaal kan vertellen
Ja, bijzondere kindjes die van juli 2007! Ik ben wel benieuwd hoe dat huis reinigen in z'n werk gaat. Wat moet ik me daarbij voorstellen?
wat zielig als je kindje zo naar droomt zeg!! misschien heeft hij indd toch iets op tv gezien of iets gehoord..?
Ik weet nog niet precies hoe het gaat..er zijn diverse manieren. De man die ik heb benaderd komt met een soort van 'wichelroede' en loopt door mijn huis. De bedragen die mensen hiervoor vragen lopen van 25 euro per uur tot honderden euro's. Deze man woont in mijn omgeving en mijn gevoel zegt dat k hem kan vertrouwen. Mocht ik het laten doen zal ik je een pbtje sturen met info hoe het bij ons is gedaan.