niet willen strippen door eerdere keizersnede?

Discussie in 'De bevalling' gestart door toch3, 1 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    Wie van jullie heeft dat ook gehoord?
    Heb vanochtend het ziekenhuis gebeld of ze alsjeblieft nog een keer willen strippen, zit er helemaal doorheen, weer nacht slecht geslapen, veel pijn in bekken. Zou terug gebeld worden als ze overlegt hadden maar tijdens het eerste gesprek had ik al zoiets van "die komen hooguit terug met dat ik dan maar een slaappil moet pakken". Dat was het nog net niet, maar ze willen niet strippen omdat ik 4,5jaar geleden een keizersnede heb gehad. Door het strippen kan ik heftige harde buiken krijgen (ja das de bedoeling he, dat het de bevalling in gang zet en daar horen harde buiken bij) en dat zou slecht zijn voor het litteken omdat er dan telkens veel druk op komt. Moet maar gewoon doorlopen tot donderdag als ik de afspraak heb en dan kunnen we wel kijken voor een inleiding. Maar kwam er echt op zo'n manier uit alsof ze dat eigenlijk ook niet wilde doen. (gesprek met een vk van het ziekenhuis)

Nou was ik afgelopen vrijdag op controle en had de afspraak dat er gekeken zou worden of ik ingeleid kon worden dmv vliezen breken. Maar omdat ik me goed voelde en uk het nog naar zn zin had zoals we zagen op de echo toch besloten om daar nog even mee te wachten omdat spontaan natuurlijk beter is. Toen ik begon of strippen evt wel een optie was werd dat gelijk gedaan nadat hij had gezegt dat het goed kan zijn dat het niks deed en dat ik kon gaan bloeden etc. Maar niks over dat het kwaad zou kunnen voor het litteken. Ook bij dochter ben ik gestript zonder dat er wat verteld is dat het kwaad kon (18 maanden na keizersnede)

dus mijn vraag is, aan wie is dat nog meer verteld dat het kwaad kan?

2. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    hier willen ze dat ook niet ook niet inleiden.
    hier zouden ze iets doen met 38 weken toen met 39 weken nu mag ik over de 41 weken heen soms word je er echt moe van.

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    voor de rest niemand?

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Zelf geen ervaring mee, maar het lijkt me een beetje kolder, sorry. Een spontane bevalling gaat ook gepaard met harde buiken en heftige weeën en dan komt er wel veel meer druk op het litteken!

Zou het nog een keer aankaarten en ook je ervaring van 1,5 jaar na de keizersnede meenemen. Het lijkt me dat strippen echt te verkiezen is boven een inleiding.

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    nescio, dat was ook mijn gedachten. Kijk, als ik nu veel pijn aan het litteken heb kan ik het nog ergens snappen, maar ik heb er 9maanden lang niks van gevoeld! En harde buiken heb ik toch wel, die beginnen al zodra ik wakker word smorgens

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    eigen vk gebeld, die zegt dat het nergens op slaat. Als het fout gaat met het litteken is dat niet door het strippen. Zij wil nog wel een poging doen en komt er zo aan :) Doet het nu weer niks is het gewoon afwachten tot het spontaan komt of inleiding.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Hier ook gewoon gestript na eerdere keizersnede (hielp niet btw) en er kwam later idd heel wat meer druk op te staan tijdens de weeën.

8. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ben blij dit te lezen zo dachten mij man en ik ook

Deel Deze Pagina