niet willen strippen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nuf, 26 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuf

Nuf Actief lid

6 jan 2015
    395
    1
    0
    Nou had ik vorige week controle in het ziekenhuis. Ivm met vorige kz moest dat. Nou vroeg ik of ze dan op een gegeven moment willen strippen. Nou zei deze klinische vk dat ze dat niet doen vanqege het feit dat ik eerder een kz heb gehad (na mislukte inleidijg) en dat het rommelen niet goed voor het litteken kan zijn. Nou lijkt mij dit best vreemd gezien er genoeg vrouwen zijn die na een kz bij de volgende zw. Weken voorweeen hebben. Ze laten me dus het liefst gewoon doorlopen tot 42 weken (tot die tijd doen ze niks tenzij gezondheid baby of de mijne in gevaar is) nou vind ik het zoiezo niet fijn om tot na 41 weken door te lopen ivm met de risico's die eraan kunnen zitten.

Hebben de dames die eerder een kz hebben gehad dit antwoord ook gehad?

2. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Ik lees mee.

3. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Oh ben ik ook benieuwd naar. Hoop dat iemand je antwoord kan geven

4. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zusje heeft 36uu met gebroken vliezen gelopen. Daar wilden ze ook niet sttippen of inleiden ivm het scheuren van het litteken via de binnenkant. Dit zou gevaar opleveren voor moeder en kind.

5. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Ik ken ook iemand van het forum hier die dit ook had en ivm van litteken ook niet werdt gestript ...

Dus raar is het niet maar snap wel dat je echt baalt.. Succes en hopelijk komt de baby eerder

6. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik ben wel gestript en ingeleid na een eerdere ks. Geen idee waarom ze het soms wel doen, en soms niet.

7. Julia1979

Julia1979 Fanatiek lid

1 jun 2014
    1.885
    1
    36
    NULL
    Drenthe
    Hier ook gestript bij nr 2. (De eerste was een KS)
    Met het strippen hoopten ze dat de boel al vast wat op gang zou komen. De volgende dag zou de inleiding zijn.
    Het strippen gaf lichte kramp met als gevolg dat zoonlief lekker overdwars ging liggen haha (hij was duidelijk niet goed ingedaald en vond die krampen maar niets onderin denk ik)
    Uiteindelijk ging de kramp weg en is het alsnog een Keizersnede geworden om de reden dat zoonlief dus dwars lag.
    Het strippen was hier geen probleem. Een draai/ of versiepoging doen ze bij ons ziekenhuis vw het lidteken dus absoluut niet.
    Maar bevallen onder begeleiding mocht ik nog wel.
    Inmiddels ook een 3e KS gehad en nr 4 wordt dit ook.

Overigens was dit strippen met 38wk. Een inleiding zouden ze in mijn geval zo vroeg mogelijk doen omdat het kindje dan nog wat kleiner zou zijn. (hoofdje was bij nr 1 gigantisch :) vandaar de spoed KS)

8. Nuf

Nuf Actief lid

6 jan 2015
    395
    1
    0
    Hier gaan ze dus ook niet inleiden voor 41.6 ofzo tenzij niet anders kan....
    Idd vreemd dat ze overal anders hanteren..

9. Julia1979

Julia1979 Fanatiek lid

1 jun 2014
    1.885
    1
    36
    NULL
    Drenthe
    Misschien nieuw beleid hoor.. dat van mij is al weer bijna 4.5 jr geleden. Het beleid verandert nog al eens. Ze wilde toen wel al met 37wk inleiden zodat het een kleiner kind zou zijn :)
    Of dat nu nog zo zou gaan.. geen idee.
    Een KS zetten ze tegenwoordig ook op 39wk terwijl het altijd 38wk was..

10. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Ik weet wel dat ze liever niet inleiden na een keizersnede en dat de kans op een succesvolle vaginale bevalling het grootst is al de bevalling vanzelf op gang komt (en eigenlijk ook voor de uitgerekende datum).

Ik heb de vorige keer een ks gehad en voor deze keer weet ik het nog niet zeker. Ik heb wel een informatiedocumentje waar ik veel aan heb gehad. Is wel in het Engels, maar super informatief:
    http://www.powertopush.ca/wp-content/uploads/2010/05/Best-Birth-Clinic-VBAC-Patient-Info-Booklet-with-BC-Data_web.pdf

11. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Ik heb bij de eerste een keizersnede gehad , ben bij de tweede wel gestript hoor! Is uiteindelijk alsnog een keizersnede geworden, maar het kan dus wel, maar wat ik om me heen hoor is dat elk zieknhuis wel een eigen beleid heeft...

Deel Deze Pagina