Mijn vriend zegt dat het van hetzelfde bedrijf af komt, zo is thinq schijnbaar gewoon van shell.. Het enigste verschil is dat het de laatste liters uit de grote tank zijn.. Hetzelfde als b.v bij kazen de ah heeft b.v het middelste stuk van een grote kaas terwijl de aldi de buitenste kant heeft van dezelfde kaas, waardoor de kwaliteit wel wat anders is, maar in principe is het van dezelfde kaas.. En zo schijnt het ook met de benzine te werken, al merkt je auto daar niks van
Heb ook even gesproken.. Al die tanks moeten gewoon een bepaalde kwaliteit hebben anders worden ze al op de vingers getikt. En ze worden echt regelmatig gecontroleerd. Het kan zijn dat Shell bijv een tikkie beter is maar dat is maar minimaal. En zoals iemand hier schreef dat iemand 100km minder kon rijden op een volle tank, heeft die persoon dan met 2 tanks exact op de zelfde manier gereden? Dus evenveel binnenstad, zelfde snelheid.. het is heel moeilijk te controleren.
Hier is een keer een item over geweest bij Kassa (dat tv programma). De duurste benzine van Shell (fuel save geloof ik) presteerde net zo goed of slecht als de allergoedkoopste benzine van de witte pomp en alles wat daar tussenin zat presteerde ook hetzelfde. Conclusie van dat onderzoek was dat het niet uitmaakt waar je tankt in Nederland. Maar goed, mijn man tankt ook altijd bij de Shell omdat hij gelooft dat dat de beste benzine is....ach, in prijs ontloopt het elkaar toch niet veel.
Benzine is benzine en diesel is diesel. Bij welke pomp dan ook. Bij een onbemande betaal je minder omdat er geen werkloon bij is.
de prijs ontloopt elkaar hier toch echt wel. Ik betaalde hier 2 weken terug 1.53 , euro 95 bij de agri sneltank. Bij de tinq stond hij 1.61 en langs de snelweg nog veel hoger. Als ik 5 min rij zit ik bij de esso onbemand net over de grens in belgie daar stond hij 1.47 meen ik.
Wij tanken shell onbemand!!!! scheelt 10 - 12 ct de liter. en zit vlakbij. wij tanken tegenwoordig alleen nog maar shell onze auto reageert er wel degelijk op op de "witte" pomp, wij kunnen met shell brandstof gewoon de normale ongeveer 800 km op een tank rijden, met de grote lijnen witte brandstof rijden we ongeveer 650 km tot 700 op een tank nu hebben we er geen volledig onderzoek van gemaakt maar wij merken dat het verschil voor ons er wel degelijk is. tevens als wij 2 keer achter elkaar bij de witte pomp tanken, begint ons motor managment lampje te branden we hebben de auto 2 keer uit laten lezen en blijkt dat de co2 sensor het is deze is de laatste keer vervangen. en we hebben het nog een keer geprobeerd en weer bij shell nooit ergens last van. dus voor ons een goede reden de shell brandstof te blijven gebruiken
Ik heb heel lang voor Shell gewerkt en ben het niet eens met de uitleg over het laatste restje uit een tank, dat is onzin. Je moet het je zo voorstellen: In Pernis is een grote opslagplek waar benzine opgeslagen is. Dat is allemaal dezelfde benzine. Als er dan een tankwagen aankomt wordt die gescand. Dan weet de machine welk merk benzine er moet komen. De basis van elke brandstof is hetzelfde, komt uit dezelfde tank en verschilt HELEMAAL NIKS van elkaar. Het verschil zit hem in de dopes die er gebruikt worden, zgn hulpstoffen. Er wordt dus iets aan de brandstof toegevoegd waar deze (naar eigen zeggen) beter van wordt. Zo doet Shell er iets in wat de motor reinigt waardoor je minder onderhoud aan de motor hebt. Of je nu bij Shell onbemand tankt of een bemand station, je tank dezelfde brandstof. Het verschil tussen een Firezone en bv Shell is dus het verschil in dopes. Bij firezone krijg je 'rauwe' benzine, bij Shell zitten er wat smaakversterkers bij. Ik hoop dat dat een duidelijk verhaal is?
Trouwens, het klopt dat verschillende auto's verschillend reageren op de dopes. Nieuwe auto's merk je vaak geen verschil, omdat die nog schoon en gesmeerd zijn. Bij oudere auto's merk je heel sterk het verschil in gebruik, voor bij Diesel. De nieuwe brandstoffen (V Power en zo) hebben een reinigende werking, waar door de injectie gereinigd wordt. Hierdoor krijg je een betere ontsteking, waardoor er minder brandstof verloren gaan aan loze ontploffingen. Daarom merk je bij de ene auto een groter verschil dan bij de andere.
Mijn ervaringen zijn trouwen bij Shell, BP en die oranja (weet ff de naam niet haha)hetzelfde hoor, dus als je die wel in de buurt hebt? Ik noem Shell omdat ik daar veel over weet, maar ze copieren elkaar altijd haha, dus daar zit geen groot verschil in.
Nou zal ik jullie even uit de waan halen dat het slechter zal zijn? De expres pompen zijn exact dezelfde kwaliteit als de bemande stations. Dit wordt op dezelfde depots met de zelfde toevoegingen geladen door de chauffeurs. Ik lees over water in de benzine? Hoe komt het dan dat wij een bruine pasta aan een pijlstok moeten doen en deze in de voorraad tank moeten laten zakken en als deze pasta verkleurd er water in de tank zit. Wij dan niet mogen lossen omdat dat eerst het water uit de tank moet worden gehaald dit zit onderop want water is zwaarder dan benzine. Ik lees over reinigen van tankwagens? Deze worden nooit gereinigd aangezien het product altijd word uitgelost en het beetje wat er in zit gelijk verdampt. En wat evira als zegt het gaat om de additieven of te wel dopes. Groeten de vriend van amfy (tankwagen chauffeur voor Shell)
ja wij tanken voornamelijk lpg en benzine , we hebben hier 2 bp's en het meest van die onbemande tango tink enzo
hoi vriend van amfy bedankt dat je even een reactie hebt geplaatst, De expres pompen zijn exact dezelfde kwaliteit als de bemande stations die van shell bedoel je he , erg jammer dat wij hier geen shell hebben , maar ik wou die van tango en tinq etc weten of daar verschil in zit
Wij tanken meestal bij een onbemand station. Meestal van de Shell, omdat die op de route ligt. Onderling schelen de onbemande stations niets in literprijs, net als alle bemande. Onbemand is hier 2 cent de liter goedkoper dan bemand. Met als uitzondering de Texaco is bijna 10 cent de liter duurder.