niet willen tanken bij zelfbedieningspomp

Discussion in 'De lounge' started by Sila24, Dec 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier nog nooit een echt verschil gemerkt in gereden km per liter of iets, alleen in prijs ;)

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zal zo eens vragen aan mn man, hij is chemisch laborant en werkt met brandstoffen.

3. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ja graag als je dat even zou willen vragen ik ben benieuwd:D

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Mijn vriend zegt dat het van hetzelfde bedrijf af komt, zo is thinq schijnbaar gewoon van shell..
    Het enigste verschil is dat het de laatste liters uit de grote tank zijn..
    Hetzelfde als b.v bij kazen de ah heeft b.v het middelste stuk van een grote kaas terwijl de aldi de buitenste kant heeft van dezelfde kaas, waardoor de kwaliteit wel wat anders is, maar in principe is het van dezelfde kaas..
    En zo schijnt het ook met de benzine te werken, al merkt je auto daar niks van ;)

5. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Heb ook even gesproken.. Al die tanks moeten gewoon een bepaalde kwaliteit hebben anders worden ze al op de vingers getikt. En ze worden echt regelmatig gecontroleerd. Het kan zijn dat Shell bijv een tikkie beter is maar dat is maar minimaal.

En zoals iemand hier schreef dat iemand 100km minder kon rijden op een volle tank, heeft die persoon dan met 2 tanks exact op de zelfde manier gereden? Dus evenveel binnenstad, zelfde snelheid.. het is heel moeilijk te controleren.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier is een keer een item over geweest bij Kassa (dat tv programma).

De duurste benzine van Shell (fuel save geloof ik) presteerde net zo goed of slecht als de allergoedkoopste benzine van de witte pomp en alles wat daar tussenin zat presteerde ook hetzelfde. Conclusie van dat onderzoek was dat het niet uitmaakt waar je tankt in Nederland.

Maar goed, mijn man tankt ook altijd bij de Shell omdat hij gelooft dat dat de beste benzine is....ach, in prijs ontloopt het elkaar toch niet veel.

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij tanken 99% bij de Firezone, onbemand dus. Scheelt veel met onze benzineslurper.

8. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

Feb 17, 2007
    1,055
    0
    36
    In de boom
    Benzine is benzine en diesel is diesel. Bij welke pomp dan ook.
    Bij een onbemande betaal je minder omdat er geen werkloon bij is.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    Wij tanken alleen maar V-power

10. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    de prijs ontloopt elkaar hier toch echt wel.

Ik betaalde hier 2 weken terug 1.53 , euro 95 bij de agri sneltank. Bij de tinq stond hij 1.61 en langs de snelweg nog veel hoger.

Als ik 5 min rij zit ik bij de esso onbemand net over de grens in belgie daar stond hij 1.47 meen ik.

11. marilouise

marilouise Niet meer actief

Wij tanken shell onbemand!!!!

scheelt 10 - 12 ct de liter. en zit vlakbij.

wij tanken tegenwoordig alleen nog maar shell onze auto reageert er wel degelijk op op de "witte" pomp, wij kunnen met shell brandstof gewoon de normale ongeveer 800 km op een tank rijden, met de grote lijnen witte brandstof rijden we ongeveer 650 km tot 700 op een tank nu hebben we er geen volledig onderzoek van gemaakt maar wij merken dat het verschil voor ons er wel degelijk is.

tevens als wij 2 keer achter elkaar bij de witte pomp tanken, begint ons motor managment lampje te branden we hebben de auto 2 keer uit laten lezen en blijkt dat de co2 sensor het is deze is de laatste keer vervangen. en we hebben het nog een keer geprobeerd en weer bij shell nooit ergens last van.

dus voor ons een goede reden de shell brandstof te blijven gebruiken

12. Evira

Evira Fanatiek lid

Feb 18, 2011
    1,533
    0
    0
    Ik heb heel lang voor Shell gewerkt en ben het niet eens met de uitleg over het laatste restje uit een tank, dat is onzin.

Je moet het je zo voorstellen:
    In Pernis is een grote opslagplek waar benzine opgeslagen is. Dat is allemaal dezelfde benzine. Als er dan een tankwagen aankomt wordt die gescand. Dan weet de machine welk merk benzine er moet komen.
    De basis van elke brandstof is hetzelfde, komt uit dezelfde tank en verschilt HELEMAAL NIKS van elkaar. Het verschil zit hem in de dopes die er gebruikt worden, zgn hulpstoffen. Er wordt dus iets aan de brandstof toegevoegd waar deze (naar eigen zeggen) beter van wordt. Zo doet Shell er iets in wat de motor reinigt waardoor je minder onderhoud aan de motor hebt.

Of je nu bij Shell onbemand tankt of een bemand station, je tank dezelfde brandstof.
    Het verschil tussen een Firezone en bv Shell is dus het verschil in dopes. Bij firezone krijg je 'rauwe' benzine, bij Shell zitten er wat smaakversterkers bij.

Ik hoop dat dat een duidelijk verhaal is?

13. Sila24

Sila24 Niet meer actief

oh ok bedankt voor de uitleg

14. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hey evira bedankt jammer dat wij hier geen onbemande shell hebben , dat scheelt ook geld

15. Evira

Evira Fanatiek lid

Feb 18, 2011
    1,533
    0
    0
    Trouwens, het klopt dat verschillende auto's verschillend reageren op de dopes. Nieuwe auto's merk je vaak geen verschil, omdat die nog schoon en gesmeerd zijn.
    Bij oudere auto's merk je heel sterk het verschil in gebruik, voor bij Diesel. De nieuwe brandstoffen (V Power en zo) hebben een reinigende werking, waar door de injectie gereinigd wordt. Hierdoor krijg je een betere ontsteking, waardoor er minder brandstof verloren gaan aan loze ontploffingen.
    Daarom merk je bij de ene auto een groter verschil dan bij de andere.

16. Evira

Evira Fanatiek lid

Feb 18, 2011
    1,533
    0
    0
    Mijn ervaringen zijn trouwen bij Shell, BP en die oranja (weet ff de naam niet haha)hetzelfde hoor, dus als je die wel in de buurt hebt?

Ik noem Shell omdat ik daar veel over weet, maar ze copieren elkaar altijd haha, dus daar zit geen groot verschil in.

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

Nou zal ik jullie even uit de waan halen dat het slechter zal zijn;)?

De expres pompen zijn exact dezelfde kwaliteit als de bemande stations.
    Dit wordt op dezelfde depots met de zelfde toevoegingen geladen door de chauffeurs.

Ik lees over water in de benzine? Hoe komt het dan dat wij een bruine pasta aan een pijlstok moeten doen en deze in de voorraad tank moeten laten zakken en als deze pasta verkleurd er water in de tank zit.
    Wij dan niet mogen lossen omdat dat eerst het water uit de tank moet worden gehaald dit zit onderop want water is zwaarder dan benzine.

Ik lees over reinigen van tankwagens?
    Deze worden nooit gereinigd aangezien het product altijd word uitgelost en het beetje wat er in zit gelijk verdampt.

En wat evira als zegt het gaat om de additieven of te wel dopes.

Groeten de vriend van amfy (tankwagen chauffeur voor Shell)

18. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ja wij tanken voornamelijk lpg en benzine , we hebben hier 2 bp's en het meest van die onbemande tango tink enzo

19. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hoi vriend van amfy bedankt dat je even een reactie hebt geplaatst, De expres pompen zijn exact dezelfde kwaliteit als de bemande stations die van shell bedoel je he , erg jammer dat wij hier geen shell hebben , maar ik wou die van tango en tinq etc weten of daar verschil in zit

20. nense

nense Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,358
    0
    36
    Female
    Gelderland
    Wij tanken meestal bij een onbemand station. Meestal van de Shell, omdat die op de route ligt.
    Onderling schelen de onbemande stations niets in literprijs, net als alle bemande. Onbemand is hier 2 cent de liter goedkoper dan bemand. Met als uitzondering de Texaco is bijna 10 cent de liter duurder.

Share This Page