niet willen tanken bij zelfbedieningspomp

Discussion in 'De lounge' started by Sila24, Dec 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

tango en tinq zijn ook wel goed maar dat is rauw product ZONDER additieven.
    en juist de additieven zorgen voor een schonere verbranding maar de auto zal er niet minder op rijden.

er word door verschillende maatschapijen op 1 depot geladen het zelfde rauwe product en de een doet er dure additieven bij de ander niet.

in nederland heb je verschillende depots (pernis arnhem geertruidenberg zwolle) waar meerdere maatschapijen laden alleen de additieven zijn anders en dat maakt ieder product tot een uniek product

2. Evira

Evira Fanatiek lid

Feb 18, 2011
    1,533
    0
    0
    Haha misschien kennen we elkaar wel! Ik werkte eerst in Harderwijk (beide) en toen in Bussum (Gooise Boer).

Nu ben ik een andere weg ingeslagen haha

3. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Hahaha umm85 idd! Nog nooit van gehoord!

Wij tanken ook wel eens bij de avia maar rijden niet minder kilometers (we resetten de kilometer teller altijd na een tankbeurd)

4. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

Jan 30, 2011
    2,770
    1
    0
    de auto rijd nog steeds dus mij hoor je niet klagen over die pompen

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,162
    8,145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #45 Devilschase, Dec 3, 2011
    Last edited: Dec 3, 2011
    bij onbemande pompen bestaat de benzine uit resten benzine van shell, bp, Q8, etc. Alle restjes van alle merken worden daar bij elkaar gegooid. Tenminste, dat hoorde ik, of het waar is geen idee.

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    En dat bedoelde mijn vriend ook.. Dat de laatste beetjes uit die grote tanks (dus niet uit de vrachtwagen) worden gebruikt en worden gemengd.. Ik had het verkeerd omschreven..

7. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    2,031
    0
    36
    Wij tanken ook over al.Met of zonder winkel.
    In Friesland hebben we veel tankstation waar geen winkel bij zitten.Omdat hij midden op het platteland staat :)

8. Daro

Daro Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    2,548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik tank vooral bij onbemande pompen. Scheelt gewoon best veel, zeker als je het vergelijkt met een Shell of Esso langs de snelweg. Ik heb nooit gedacht dat de benzine slechter zou zijn bij een onbemande pomp, kan me dat gewoon niet voorstellen!

De enige angst die ik heb is dat skimmers ook wel erg makkelijk bij zulke pompen hun apparatuur kunnen ophangen, juist doordat er geen 24/7 toezicht is. Dus ik let altijd nog meer dan normaal op het afdekken van mn pincode.

Hier een dorpje verderop is trouwens ook nog een pomp waar je bediend wordt, zo raar vind ik dat!

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik tank er ook en het scheeld me gewoon echt een paar centen iedere tank beurd.
    Auto rijd er ook niet minder op maar zal mijn man eens om zijn mening vragen, al stuurde hij mij er heen hahahaha

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat onwaarschijnlijk... enig idee hoeveel werk en hoeveel logistiek dat is? Daardoor wordt niets goedkoper maar juist duurder.

11. Angel78

Angel78 VIP lid

Jul 18, 2011
    5,883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Hier tank ik ook bij de goedkope onbemande pomp hoor!
    En de auto rijd prima en ook niet minder aan km

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Vroeger met mn oude twingootje merkte ik wel een verschil aan km, dus tankte ik liever bp of shell.

Nu hebben wij voor het hele bedrijf een contract met argos oil, lekker goedkoop en we merken geen verschil met de km standen nu en toen we nog een shell contract hadden.

13. Mystify

Mystify Bekend lid

May 24, 2011
    938
    0
    0
    Zonde van je geld, het is tijdje terug uitgezocht in een programma, doet niets extra voor je motor.

Er gaat in principe vanuit Rotterdam naar alle tankstations dezelfde benzine.

14. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Hier ook altijd bij de shell..

En ik ben het eens met devilschase.. Mijn man en schoonvader ( heeft bij shell gewerkt) geven dat ook als reden op

15. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    De argos goedkoop?! Door je contract of standaard?

Hier is nl gewoon net zo duur als de shell en soms net ietsje duurder zelfs;)

16. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Ik tank ook bij onbemande tankstations, veel goedkoper en sneller klaar ;) Lijkt mij dat er echt geen rommel in die benzine zit hoor. Mannen denken er anders over zeker haha mijn vader wil niet bij Shell tanken bijvoorbeel, die duwd liever de auto als hij zonder benzine komt te staan dan naar de eerst volgende shell haha Shell drukt de prijzen omhoog zegt hij die boycot ik ;)

17. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Haha dat is waar, wij krijgen idd meer en meer onbemande bezinepompen omdat wij op het platteland leven, veel keuze hebben we niet haha

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

dat het restjes zijn klopt niet hoor zal wat zijn! hahaha.

er staan op het depot verschillende tanks van miljoenen liters. deze zijn eigenlijk nooit leeg dus we hebben nooit restjes. de restjes die wij over hebben in de tankwagen worden in 1 groot vat gegooit en dat word vernietigd (benzine en diesel zitten dan door elkaar)

aldus vriendlief.
    de tankwagen hebben trouwens altijd combi ritten dus en een bemand station bevoorraden èn een expres ze gaan niet vaak alleen naar één station eigenlijk want daar hebben de meeste stations niet voldoende opslag ruimte.

zo en nu genoeg over het werk van vriend gehad hier tis weekend hahahahaha

fijne zondag!

19. Jute

Jute Fanatiek lid

Jul 20, 2011
    2,011
    204
    63
    Female
    Het is onzin dat bij de onbemande pompen/witte pompen een slechtere kwaliteit benzine worst getankt.
    Ik heb zelf gezien dat er bij een witte pomp een vrachtwagen van BP benzine aan het lossen was.

20. Evira

Evira Fanatiek lid

Feb 18, 2011
    1,533
    0
    0
    Heb je ook gezien welke benzine er IN de vrachtauto zat? Soms gebruiken ze in nood tankwagens van elkaar, of witte met een klein bordje erop. Het is NIET waar dat BP benzine lost bij een witte pomp, alleen bij onbemande BP stations.

Share This Page