niet willen tanken bij zelfbedieningspomp

Discussie in 'De lounge' gestart door Sila24, 3 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Er gaat vanuit Rotterdam inderdaad dezelfde benzine, maar er zit dus verschil in de toevoegingen. Dit maakt wel degelijk verschil. Het onderzoek is gedaan met nieuwe auto's die nog niet vervuild waren. Daar merk je vooral de extra power met v power, maar niks in verbruik. Bij oude auto's merk ik wel degelijk het verschil en ook lange afstand dieselrijders merken het verschil.

2. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Vpower merkte ik wel verschil bij mn vorige auto, hij was feller *oud beessie* maar nu tank ik gewoon 95 ongelood en liefst bij een onbemande pomp omdat het gewoon veel scheelt, je betaald dan niet meer omdat er een winkel en bediende bij is.

3. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Mijn vriend is vrachtwagen monteur,en ik vroeg hem waar dat verschil in zit....hij weet wel wat van benzine en diesel.
    Bij een bemand station betaal je ook een deel service omdat je een aanspreekpunt hebt.
    Bij een onbemand is dit natuurlijk niet,en hun kopen de benzine grootschalig in,dus zo kunnen ze hem goedkoper maken.
    Ik dacht ook altijd dat de benzine daar rommel was,maar dit is dus niet zo.
    Benzine met water mengen zou schijnbaar grote onzin zijn.

Groetjes Petra

4. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Klopt als een bus! :D

En hooguit de pomp kan rommelig zijn haha omdat er niemand is om hem op te ruimen ;)

5. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    bij de shell express gaat er gewoon shell benzine in en bij de Tango tank je Q8 benzine. Dat zijn gewone merken. enneh ik bespaar over het hele jaar toch wel zeker 10 tanken benzine uit op deze manier. Enneh mn auto doet het prima. Ik laat wel voor de zekerheid elk jaar bij de beurt een goedje door de benzine lijdingen gooien ter schoonmaak.

6. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hier precies zo

ik tank bij firezone dat is de enige hier

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.873
    113
    Ik wissel het af, maar net waar ik in de buurt ben als ik weer moet tanken. Merk geen verschil hoor, geloof allemaal niet in dat soort verhalen.

8. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Wij tanken meestal bij onbemande pompen, scheelt toch wel in de centjes.

9. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    ìk tank ook regelmatig bij een onbemande pomp hoor. Meestal die van BP, en daar rijden wij ook het zuinigst mee!!

10. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ik tank speciaal bij bemande pompen omdat ik mee wil werken aan MENSEN die werken ipv alleen machines, zo blijft er werk voor de mensen bij de pomp en een stukje service en sociaal contact dat vind ik belangrijker dan een paar euro eigenlijk en is het me wel waard!

zoiezo tank ik niet meer bij hele grote langs de snelwegen maar alleen kleintjes in dorpen zodat ie ook kunnen blijven bestaan en al helemaal niet meer bij BP na hun grote incident ;)

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Met mijn getunede alfaatje welke RON98 nodig had hoefde ik niet bij zo'n goedkope pomp te gaan tanken want dan stotterde hij alle kanten uit. Hoe dat dan kwam weet ik ook niet..
    Daarna heb ik het eigenlijk nooit meer geprobeerd, ik heb een andere auto gekocht en die drinkt RON95 van de shell :).

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wow, wat een prachtige reactie! Ik heb weer hoop voor de mensheid :D

13. tulip

tulip Niet meer actief

tja, je kunt ook wel andere dingen doen voor de mensheid dan bij een bemande pomp tanken.;)

Even terug naar de vraag: mijn man werkt voor 1 van de grootste brandstoffabrikanten van europa (geen shell of bp) en zegt dat het echt onzin is. Tuurlijk ziet hij graag dat iedereen bij hen tankt (goed voor onze winstuitkering haha), maar ook in de goedkope pompen zit fatsoenlijke brandstof. Het scheelt personeel enz. En waar hij werkt zijn de shops een groot punt waar het geld inzit (ze hebben er zelfs een eigen slogan van, goh welke zou het nu zijn:D). Dat hebben onbemande pompen natuurlijk niet.

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Go Texaco:D:D

15. tulip

tulip Niet meer actief

haha, je loopt achter hoor, das niet de slogan.:D

16. Triskele

Triskele Niet meer actief

ooh ben niet perfect hoor (verre van en wat Tulip zegt, je kan genoeg andere dingen doen ernaast) maar ik ben wel ondernemer in hart en nieren en die zouden elkaar moeten ondersteunen vind ik. Het lukt niet altijd soms is het gewoon echt te duur maar als het maar een paar euro scheelt dan doe ik dat wel.

Ik shop alleen wel via internet omdat steeds als ik naar een normale winkel ga ze het of helemaal niet kennen en al helemaal niet hebben en dus heel vaak "nee" verkopen aan mij dus genoodzaakt word om online te shoppen, ik ben het daar niet helemaal mee eens qua gevoel maar word ook echt gestoord van al dat nee verkopen tegenwoordig en slechte service in de winkel!

Wij hebben diverse winkels gehad (vanaf dat ik klein was) en het is juist zonde dat het idee van bediening, service e.d. allemaal vervallen puur om het geld, ik denk dat er een tussenweg moet zijn als het budget en de voorraad van de winkel het toelaat :p

Verder heb ik niet echt het idee of er rotzooi zit in onbemande pompen (ik heb er geen ervaring mee dus kan daar ook niet echt over oordelen)

17. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Texaco Go the Freshway?:D:D

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Triskele.. ik kan me helemaal vinden in wat je zegt.. je had het gewoon zo mooi verwoord! Ik werd er helemaal vrolijk van (kreeg even het gevoel dat wereldvrede in handbereik was)

Wij zijn erg van steun elkaar, koop locale waar!

19. Tamale

Tamale Niet meer actief

Als iets goedkoop is zijn mensen vaak achterdochtig. Maar zoals benzine, mag echt niet verkocht worden als er iets niet aan deugt.

Ik tank juist bij onbemande stations, scheeld behoorlijk in de prijs.
    Idd de werkuren waar je niet voor betaald, niet omdat de bezine is vermengt met water ofzo! ;)

20. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Ja en die toevoeging bestaat uit een heel klein flesje (een liter) op een volle tank, let wel die ondergrondse tank bij het benzinestation.

Deel Deze Pagina