Niet willen vaccineren en ook niet testen.

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Ischa31, 7 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Ik zit even met een dingetje. Mijn zoon van 13 wil zich niet laten vaccineren maar hij wil zich ook niet laten testen omdat het zo vervelend is. Stel hij heeft symptomen dan moet hij wel. Maar nu heeft hij binnenkort een herfstbal van school en zijn bonus opa en oma 50 jaar getrouwd en dan zal hij moeten testen of vaccineren. Nu zegt hij zelf dan ga ik wel niet mee. Maar hij zit net op de middelbare school en dit is niet goed voor zijn sociale leven. Ik weet niet wat ik nu met dit bericht wil bereiken maar misschien hebben jullie tips of zo.

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Heel simpel, laat het hem zelf maar uitleggen aan opa en oma. Zijn keuze :)

Overigens kan t nu ook gewoon stoere praat zijn en dat ie zich alsnog laat testen hoor als al zijn vrienden wel gaan. Pubers zijn wel vaker van de uitersten roepen maar toch middenweg kiezen.

Laat hem maar zijn weg kiezen :) maar ook de verantwoordelijkheid bij hem leggen. Jij gaat niet vertellen dat hij niet naar opa en oma gaat dan, mag hij zelf doen.

Ananas9, Whoopy, Ayla7000 en 8 anderen vinden dit leuk.
  3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik zou eerst achterhalen wat zijn reden hiervoor is, zodat je dat met hem kunt bespreken. Niet om hem over te halen, maar wel om hem beter te begrijpen.

Mammavantwee, Liliane92, Kraanvogel en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.698
    113
    Is echt het testen de reden dat hij niet wil, of is het een uitvlucht om niet naar het schoolfeest te hoeven?

Bij zo'n mijlpaal van opa en oma, geen bullshit, je gaat mee en je gaat testen. Je weet nooit of ze hun volgende mijlpaal ook nog kunnen vieren.

Aan mij zou hij sowieso een slechte hebben hoor. Niet willen testen omdat het even vervelend is? Dikke doei.

Whoopy, Anna009, Minoesje en 7 anderen vinden dit leuk.
  5. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik zou er geen probleem van maken..
    Dan maar niet mee…

Ananas9, Ayla7000, jada08 en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Ja het inderdaad zelf laten uitleggen aan opa en oma is wel een goed idee. Nou is het testen altijd wel een dingetje hoor. Hij heeft altijd veel problemen aan zijn neus keel en oren. Amandelen zijn eruit maar hij kan ook zijn neus niet snuiten. Hij is nergens bang voor huilt nooit alleen t testen geeft altijd problemen. Dus aan de ene kant snap ik ook wel dat hij niet wil testen als hij niet ziek is. Maar zo’n 50 jarige bruiloft doe je niet meer over. Testen voor toegang is alleen in de neus toch?

7. tuc

tuc Niet meer actief

:eek::eek::cry: een 13 jarige mag dat dus niet over zn eigen lijf bepalen.
    Vind ik best schokkend.

Ts, hier ook een bijna 13 jarige die beiden niet wil. Prima, dan niet. Ze weet dat er dan dingen niet door kunnen gaan en dat vindt ze oke.
    Hier geen grote mijlpaal maar wel een verjaardag van opa en oma die ze elk jaar in een horeca gelegenheid vieren.
    Ze gaat evengoed langs bij opa en oma rond die tijd (november) en als opa en oma het heel belangrijk hadden gevonden dat hun kleindochter erbij was hadden ze het ook anders kunnen vieren.

Ayla7000, Mim89, Celika en 26 anderen vinden dit leuk.
  8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Dus hij vind testen vervelend, maar wat is zijn beredenering om zich niet te laten vaccineren ?

Voor het schoolbal zou ik de keuze bij hem zelf laten.

Maar voor het 50 jarig huwelijksfeest van opa en oma zou ik als ouder dan toch op mijn strepen staan en gaat hij gewoon mee (en moet hij dus testen)

MissXray, Athina en Elsss vinden dit leuk.
  9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    even de advocaat van de duivel hoor, maar als zij het heel belangrijk had gevonden kan ze ook even gaan testen.

Vind dat altijd van die moeilijke uitspraken want eigenlijk zeg je dat opa en oma haar niet belangrijk genoeg vinden om hun verjaardagsfeest anders te vieren. Maar andersom vind zij dan dus opa en oma niet belangrijk genoeg om toch een keertje te laten testen.

Whoopy, Anakin, NiVa0230 en 39 anderen vinden dit leuk.
  10. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Hij wil zich niet laten vaccineren omdat hij zegt dat je niet weet wat het op langere termijn doet.

Kellss, Ayla7000, jada08 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Oke dus daar heeft hij dan wel enig sinds over nagedacht.

Dan is het kiezen wat het beste bij jullie past. Verplicht testen en mee naar opa en oma of hem zelf aan opa en oma uit laten leggen waarom hij niet op het feest komt.

zonnetje2015 vindt dit leuk.
  12. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Persoonlijk vindt ik het raar dat er aan de ene kant kinderen die tegen hun ouders wil in een vaccin nemen worden toegejuicht en dat andere kinderen van de zelfde leeftijd niet mogen kiezen dat niet te doen, het is zijn lijf en hij is oud genoeg om te snappen dat als hij geen vaccin neemt of niet wil testen ( wat ik zeer goed begrijp aangezien tot voor kort testen zonder klachten nog onzinnig werd gezien en zijn kno klachten) hij niet naar een feestje kan. Laat die beslissing dan ook aan hem over. Op medisch gebied is hij zelf oud genoeg om die keuze te maken. Opa en oma kan hij ook op een ander moment feliciteren en een schoolfeest missen is ook niet het einde van de wereld. Een kind dwingen omdat jij vind dat het zo hoort vind ik daarintegen niet ok.

Kellss, Tranquila, mama079 en 18 anderen vinden dit leuk.
  13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Wow, wat heb jij een ontzettend knappe zoon! Pas 13 jaar en dan al nadenken over de toekomst en dan ook nog eens bij zijn principes blijven.
    Niet veel kinderen doen hem dat na.
    Ik begrijp hem dondersgoed dan hij geen vaccinatie neemt, fijn ook dat hij zelf kan vertellen waarom.
    Wat betreft dat niet willen testen, hij is oud genoeg om de gevolgen daarvan te overzien en dus te weten dat hij als het ware buitenspel wordt gezet in de samenleving.

Voor het feestje van opa en oma zou ik makkelijk zijn, gewoon bij de ingang zeggen dat hij pas 12 is, verschil ziet het personeel echt niet. En voor opa en oma is je zoon echt niet gevaarlijker als toen hij nog 12 was. Dan kan hij er gewoon bij zijn (fijn voor opa en oma) en hoeft je zoon niet te testen (fijn voor hem).

Kellss, Tranquila, mama079 en 29 anderen vinden dit leuk.
  14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik niet, we hebben het niet over onvrijwillig toedienen van medicatie/inenting maar over een wattenstaafje in je neus/keel. En ja dan heeft een 13 jarige gewoon soms te luisteren naar zijn/haar ouders.

Ik ben helemaal voor het overleggen, bepreken van situaties met mijn kinderen, het naar hen luisteren en kijken of we een middenweg kunnen vinden waarin we ons allen prettig vinden.

Maar zou mijn kind besluiten om niet te willen testen (zoals in het geval van ts) dan betekend dat ook meteen dat of ik of mijn man dus niet naar het feest kunnen omdat het (in ons geval dan) niet verantwoord is onze 13 jarige een paar uur alleen in huis te laten terwijl wij op een paar uur afstand zitten (en dus in een noodsituatie niet 123 weer bij ons kind zijn) En dan zou ik dus wel zo hard zijn en heeft mijn 13 jarige even geen keuze en zal hij/zij moeten testen.

Zou het feest in ons dorp zijn dan is het verhaal al anders en mag mijn 13 jarige zelf uitleggen aan opa en oma waarom hij/zij niet komt. Dan kan hij/zij namelijk prima alleen thuis zijn want dan zijn we bij noodgevallen binnen 10 minuten thuis,

Whoopy, NiVa0230, Merlino en 7 anderen vinden dit leuk.
  15. tuc

tuc Niet meer actief

Een wattenstaafje in je neus/keel is nog steeds iets in je lichaam. En ook nog eens iets wat totaal niet medisch of ander zijds noodzakelijk is. Het is iets dat je moet laten doen om naar een feestje te kunnen.
    Echt belachelijk dat een 13 jarige dat onder dwang zou moeten laten doen voor een feestje.

Dan wordt er ook nog gezegd dat hij het schoolbal zelf mag bepalen, dus die dwingende handeling moet zelfs enkel omdat pa en ma naar het feestje willen:|

liefkleintje, Celika, Spoetnik en 9 anderen vinden dit leuk.
  16. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Zijn keuze, zijn verantwoordelijkheid en dan mag hij zelf verkondigen bij de ingang dat hij 12 is. Dat zou ik iig doen. Niet als ouder de verantwoordelijkheid overnemen, maar echt bij hem laten.

17. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.228
    28.201
    113
    Tiener koppigheid… :rolleyes:

ik ben het met @GroeneBomen eens, laat hem het hen zelf dan maar vertellen dat hij niet komt omdat hij zich niet wil laten testen.

Neuzeke vindt dit leuk.
  18. tuc

tuc Niet meer actief

Dat laatste zouden wij ook doen als het kind zelf graag naar hrt feestje wil. Ik gs de komende tijd nog heel lang liegen voor dochter dat ze 12 is. Ze kan ook makkelijk voor 11 doorgaan dus dat is hier geen probleem.

Cin85 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  19. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Niet willen vaccineren en of niet willen testen is voor mij allemaal prima. Ik zou mijn kind alleen nooit leren liegen om de regels te omzeilen. Snap ook niet dat er ouders zijn die dit bedenken voor hun kind. ( is voor mij ook met liegen voor de leeftijd om ergens goedkoper in te mogen)
    Want hoe reageer je dan als het kind tegen jou liegt? Je geeft hiermee het signaal af dat liegen oké is.

Whoopy, Sherbet, Ella1988 en 24 anderen vinden dit leuk.
  20. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Maar als jij als ouder erbij bent en hem dus ongevaccineerd meeneemt ben je nog altijd de verantwoordelijke;)
    Dus in mijn ogen kun je het net zo goed zelf zeggen.

Maar heel eerlijk, @Cin85 haar oplossing vind ik nog niet eens zo gek.
    Afgelopen zomer zijn wij met de jongste kinderen en een vriendje naar een dierentuin in België geweest. Veel klimdingen stond bij dat het voor kinderen tot 12 jaar was. Nou mijn 13-jarige was die dag opeens een stukje jonger:D En deed lekker mee met zijn broertjes en net iets jongere vriend:thumup:
    Is dan niet corona-gerelateerd maar toch....

Verder kan ik geen tips geven. Mijn 13 jarige is ook niet gevaccineerd, maar heet totaal geen moeite met testen. Die zou dus zonder problemen even testen.

Ik zou wel het gesprek aangaan om duidelijk te hebben waarom hij testen niet wil. Niet vaccineren snap ik en vind ik een heel begrijpelijke reden. Ik zie het vaccineren bij mijn 13 jarige ook (nog) niet zitten. Hij groeit als kool, is een grote hormoonbom. Dat vaccin wacht nog maar even.

MariekeRox en Paardenbloem vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina