Het verkoudheidseizoen is ook weer van start. Laat jij je kind testen als ze verkouden zijn? Mijn jongste (9) is verkouden en gaf zelf aan dat hij getest wil worden. De zelftest geeft negatief aan maar hij wil een test van de ggd. Er is corona in de familie en wij hebben de laatste tijd wel contact gehad met ze. Ik vind het heel dubbel, straks zit ik om de haverklap bij de ggd voor een test omdat één van de kinderen verkouden is.
Bij geen contact en enkel verkoudheid (zonder koorts) laat ik niet testen. Als er wel contact is geweest met iemand met Corona of er komt koorts bij kijken zou ik het wel doen. Maar stel kind wil zelf getest worden, zou ik het denk ik wel doen.
Als de kinderen het zelf willen doen we dat gewoon. Hier vinden ze de ggd testen veel prettiger dan de thuistest. Maar wij zijn eigenlijk nooit snel verkouden. Als het 1x per seizoen per kind is, is dat veel. Dan is het ook geen opgave om even te testen.
Ik neem aan, zeker als er corona in de familie is waar je contact mee gehad hebt, je voor jezelf wilt weten of je kind corona heeft en besmettelijk is voor z'n omgeving?
Dat zou voor mij ook gelden. En als mijn kind dan zelf vroeg om een test, dan zou ik geen reden zien daar niet in mee te gaan.
Ik ga zelf niet voor elke snotneus langs de teststraat. Met drie kinderen onder de 7 blijf ik dan aan de gang. Maar als er koorts is en hevig hoesten dan zou ik toch wel even testen en bij klachten na contact met iemand die Corona heeft zeker.
Nee. Ik wil niet dat getest absoluut niet normaliseren. De kinderen zijn ook nog nooit getest. Heb je een snotneus, dan ga je naar school. Ben je ziek, dan blijf je thuis. Net als altijd.
Wij testen niet bij elke snotneus. Maar als ze in contact zijn geweest en krijgen klachten testen we wel. Hier met 4 kinderen test je dus toch regelmatig maar ja is niet anders.
Als je contact hebt gehad met iemand met Corona zou ik zeker een test doen. Hier testen we wel als ze verkouden zijn, ze zijn dan gelukkig ook niet vaak verkouden tot nu toe.
Nee, zeker niet testen bij elke verkoudheid. Gelukkig is die onzin niet meer nodig zeg. Maar als ze in nauw contact zijn geweest met een positief iemand én ze krijgen klachten, dan zou ik wel even een testje laten doen.
Ik volg ook de beslisboom, maar bij ons moeten ze wel testen bij verkousheidsklachten als ze in aanraking zijn geweest met iemand met Corona.
Bij klachten en nauw contact zou ik zeker testen. Dat vind ik iets anders dan verkoudheidsklachten zonder contact.
Nee ik ga mijn kind niet testen bij een verkoudheid. Zijn ze ziek dan blijven ze thuis maar ik ga niet voor een snottebel naar de teststraat. Heb wel wat beters te doen
In de beslisboom van BOINK staat idd dat kinderen verkouden naar school mogen, indien ze geen contact zijn van iemand met Corona.
Ja wel als ze in aanraking zijn geweest met iemand met Corona, maar dat lijkt mij logisch. Bij een normale verkoudheid niet.
Mijn 7 jarige heeft nu corona en de klachten waren geen verkoudheid maar juist moe,beetje hoofdpijn en warm aanvoelen. Dus bij een snotneus gewoon de beslisboom. Maar als kind het zelf wil dan zou ik daar geen probleem van maken.
Ja, dat zeker. Maar hoe ga je er mee om als je kind verkouden is zonder een contact persoon met corona. Bij onze school is de regel: verkouden je blijft thuis en alleen met een negatieve test mag je naar school. Dus je bent als ouder wel verplicht om je kind te laten testen of je kind moet thuis blijven tot de verkoudheidslachten over zijn.
Dan wordt er hier niet getest. Hier mogen ze ook gewoon met een verkoudheid naar school. Jouw school hanteert dus eigen regeltjes en daar mag je best wat van zeggen.
Snot testen we niet maar onze jongste was er vorige week enorm bij aan het hoesten dan testen we wel. Overigens toen ze wel corona hadden was er geen snotneus te bekennen.