Niet willen vaccineren en ook niet testen.

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Ischa31, 7 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.611
    113
    Vrouw
    Dat kan. En ik weet zeker dat er in veel families nu velen een andere mening hebben wbt deze situaties. Sommige staan lijnrecht tegenover elkaar.

2. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.666
    18.730
    113
    Vrouw
    Maar zouden ze als een kind echt nooit test, het echt niet snappen?

Ik denk zelfs dat een grootouder meer heeft aan een kleinkind buiten feesttijd dan op een feest waar ze gewoon rondlopen en spelen.

Loufoque en cowgirl80 vinden dit leuk.
  3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat is in mijn familie zeker een gewoonte, maar niet per se enorm duur hoor. Gewoon een zaaltje, lopend buffet, dat soort dingen… We vieren bijna jaarlijks wel een soort jubileum :D Overigens altijd vanuit mijn grootmoeder en een paar ooms en tantes, niet dat alle jubilea van alle neven en nichten ook zo gevierd worden.

tuc vindt dit leuk.
  4. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw
    Nee ik denk het niet. Het testen stelt toch niet zoveel voor? Ik denk dat ik daar ook van mening van verschil met veel anderen hier, haha, maar ik zie echt het probleem met het testen niet. Dat maakt het natuurlijk ook al anders.

Daarnaast denk ik dat door de afkomst van opa en oma er ook minder begrip is, ze zijn best een beetje ouderwets. Maar er niet minder lief om ;)

Huismuisie vindt dit leuk.
  5. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Het ging me erom of het excuses was voor wát je zei of voor hoé je het zei. Als het gaat om hoe je het zei dan is het idd gewoon een ingepakte drol. Dan kun je het nog zo mooi brengen maar het blijft gewoon een drol.

Ik vind het nogal ver gaan om te denken dat de opvoeding mislukt is omdat een puber niet wil testen voor een feestje van de grootouders. Dan pak je 1 klein dingetje op de vele kleine en grote dingen. Ik zou pas van een mislukte opvoeding spreken als je kind de deur uit is en nog steeds continu hulp van de ouders nodig is omdat ze nog geen ei kunnen koken. Opvoeding is zoveel meer dan alleen een testje laten doen.

Loufoque, Bloempjelief en tuc vinden dit leuk.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Ik snap dit niet. Er is al zoveel druk om je te laten vaccineren, wat imo ieders eigen keuze is. Als je niet gevaccineerd bent kun je de keuze maken om je te laten testen of niet. En nu gaan we dus bij ongevaccineerden ook nog druk leggen dat ze verplicht moeten testen als een gevaccineerde familieleden/vrienden per se een feestje in de horeca willen geven.
    Het moet echt niet gekker worden, laat iedereen met rust en zn eigen keuze maken.
    Jij kan lekker gaan, en een ander maakt een andere keuze.

Celika, Roosje35, Paardenbloem en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Zeker maar het moet natuurlijk hè. Andere mensen verwachten dat van je! Je wilt eigenlijk geen feest geven maar je moet wel want het is een sociale verplichting.

8. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw
    Dat mag jij vinden. En ik mag vinden dat mijn opvoeding mislukt is als mijn kinderen niet eens een testje willen doen voor iets wat belangrijk is voor opa en oma.

Als jij je er beter door voelt om mijn mening te omschrijven als een ingepakte drol, be my guest.

Zxcvb vindt dit leuk.
  9. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    ach laatst moest ik me hier helemaal verdedigen, omdat ik tegen de coronapas ben, maar me wel liet testen voor sommige uitzonderingssituaties (zoiets als een jubileum) Toen was ik niet principieel genoeg bla bla bla en nu is er iemand die absoluut niet wil testen en nu krijgt hij het halve forum over zich heen, omdat hij geen uitzondering wil maken en is hij een aso.

Het is afzeiken om het afzeiken.

Huismuisie, Celika, SAARC en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb het idee dat een ander "jouw" norm opleggen alleen maar erger is geworden tijdens Corona. Daar komt bij dat niet gevaccineerd zijn sowieso niet geaccepteerd wordt door bepaalde mensen.
    Hier ook zo'n deel van de familie, kiezen er bewust voor om vooral weekends te werken (handig icm werk partner en opvang enz) zijn dus amper bij verjaardagen en feestjes. Mag je nooit wat van vinden, dezelfde harde zeikers die nu over mij heen vallen omdat ik dus weiger een QR code te gebruiken en een feestje oversla.

Nellie4, Loufoque en Paardenbloem vinden dit leuk.
  11. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik schreef het paar posts eerder ook al, die commerciele testlokaties liggen denk ik vooral op van die ongelukkig afgelegen industrieterreinen omdat je daar vaak een hele grote leegstaande bedrijfsruimte kunt vinden. Want de bedrijven die tvt regelen kregen tot voor kort betaald op basis van capaciteit.

De lokaties hebben naar mijn weten inderdaad niets te maken met het motiveren om je te laten vaccineren. Het is voor Hugo wel een mooie bijkomstigheid misschien, maar niet van tevoren bedacht.

Enige wat ik hem inderdaad heb horen zeggen: gevaccineerden hoeven niet te testen want dan is hun voordeel ten op zichte van ongevaccineerden weg.

Loufoque, Merlino en femkes vinden dit leuk.
  12. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Voor zover ik weet kunnen ongevaccineerden ook nog feestjes geven??

Whoopy en Huismuisie vinden dit leuk.
  13. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Ik voel me er niet beter door hoor. Het maakt je excuses alleen maar waardeloos en onoprecht. Dan kun je het zo goed geen excuses aanbieden want het is toch alleen maar voor de nep.

Wel heel erg hoor al die kinderen die met hun mislukte opvoeding voor galg en rad opgroeien omdat ze niet voor een feestje willen testen.:rolleyes:

Anouk2005 en Loufoque vinden dit leuk.
  14. tuc

tuc Niet meer actief

natuurlijk kan dat, maar dat is toch helemaal mijn punt niet? Alles kan, maar ik denk dat maar weinig ongevaccineerden een feestje in de horeca geven.

Waarom leggen we elkaar die druk op, laat iemand lekker zelf bepalen of hij naar een feestje wil, om wat voor reden dan ook.

rocketscience en Loufoque vinden dit leuk.
  15. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je uitleg. Het is niet zo dat ik het niet met je eens ben, ik deel alleen niet dezelfde mening. Maar iedereen maakt natuurlijk andere afwegingen.

Ik deel wel je mening over dat het soms echt superkrom is wat wel mag en niet mag. Vorige week met sporten stond ik in een kleedkamer met 2 andere teams, propvol was het, maar inderdaad bij de kantine moet je je QR laten zien. Is ook krom. Maar ik weet ook niet zo 1-2-3 hoe ze het anders in kunnen richten, want ik snap op zich wel dat ze bang zijn voor extreme stijgingen in de zkh opnames, zeker ook met alle andere zaken die rondvliegen (RS, gewone griep), dan zit je natuurlijk snel aan de verkeerde kant van de lijn.

Syane en Cin85 vinden dit leuk.
  16. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Zeker, het is sociaal wenselijk gedrag, waarvan je al vroeg geleerd hebt dat je er aan moet voldoen. Net als verplicht testen voor een feestje.

tuc en Neuzeke vinden dit leuk.
  17. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw
    Nee, mijn excuses zijn wel oprecht want ik heb onbedoeld gezegd dat ik haar opvoeding veroordeel. Dat recht heb ik helemaal niet. Maar ik mag toch vinden dat ik mijn opvoeding als mislukt beschouw als mijn kinderen niet willen testen voor een belangrijk feest?

En als je je er niet beter voelt door de meningen van anderen “in goud verpakte drol” te noemen; doe het dan niet. Je kunt je mening ook op een respectvolle manier brengen, toch?

Whoopy, NiVa0230, Maslov en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Maar dan hebben jouw kinderen wel echt een hele andere band met hun grootouders dan die van mij. Hier zien ze elkaar bijna wekelijks en sinds de opa’s en oma gevaccineerd zijn wordt er ook weer volop geknuffeld. En ze weten ook dat mijn zoon een probleem heeft met testen. Ze wilden eigenlijk gewoon op komen passen toen hij in quarantaine zat (hoefde niet van ons). Dus dan is de situatie gewoon heel anders, dan zien ze hem de dag na het feest echt wel of de dag ervoor.

SAARC, tuc, Merlino en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    :thumup:

20. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw
    Ja dat is inderdaad anders. Het is voor een ander ook moeilijk om zich in te leven zo op een forum. Ik hoop dat ts een manier vindt waar iedereen gelukkig van wordt.

femkes, Neuzeke en cowgirl80 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina