We hebben het over een situatie die 2 jaar geleden nog voor niemand normaal was. Er wordt gewoon geen rekening gehouden met het feit dat niet iedereen zo snel went of wil wennen aan het "nieuwe normaal". Die druk op mensen (volwassenen of kinderen) snap ik niet. Je maakt zelf de keuze om een feestje in de horeca te geven onder deze voorwaarden, dan is dat de consequentie.
Tja soms doet zich een onverwachte situatie voor waarbij je nu eenmaal te dealen hebt met de consequenties. Misschien kunnen we dat onze kinderen leren. Maar dwars doen om het dwars doen zit behoorlijk in onze cultuur dus je kan het mensen eigenlijk niet eens kwalijk nemen.
Hou toch op met je trots en kudde. Mijn dochter denkt ook goed na, is ook verstandig, en heeft gekozen voor een vaccinatie. Maar jij vind haar een schaap, puur omdat ze haar keuze heeft gemaakt? Dus alle mensen die anders denken zijn schapen? Koekoek…
Haha wat dan wel weer leuk is, die dwarse groep begint inmiddels ook aardig wat kuddegedrag te vertonen, maar dat zien ze zelf dan weer niet. Want ze voelen zich speciaal, dat hun kudde een andere kudde is
Ja, dit vind ik dus ook. Nu is mijn zoon van 13 gevaccineerd. Dat hebben we samen besloten. Maar dan nog zijn er momenten geweest waarop hij zich moest laten testen. Soms met klachten maar ook om de Italiaanse opa en oma op te gaan zoeken en om weer terug naar Nederland te gaan. Hij had hier geen zin in, maar we hebben er verder niet teveel woorden aan vuil gemaakt. Het moest gewoon, is verder ook geen dwang aan te pas gekomen. Hij zei ik wil dat niet. Ik zeg ja dat snap ik, ik wil ook niet. Maar ja het is helaas niet anders. En punt dat was het.
Tja, veranderingen gaan steeds sneller. Maar als je er niet aan mee wil werken is dat toch ook prima? Ik zou het wel doen. En dat is ook prima. En ik hoop van harte dat het binnenkort niet meer nodig is, al dat nadenken over wel of niet testen. Ik begrijp ook echt dat het vervelend is.
Ik denk ook wel dat het een beetje is hoe je hier als ouder mee omgaat. Als je elk piepje of pijntje benadrukt ervaren kinderen het ook gewoon heftiger. Als je als ouder er wat minder moeilijk over doet dan is de kans dat je kind dit overneemt ook groter. Een (goed) voorbeeld doet volgen. Hoewel er altijd uitzonderingen zijn.
@Amberxx En familie is voor mensen die niet testen of vaccineren of niet mee willen in de testmaatschappij niet belangrijk. Nee ik hou niet van mijn ouders, broers en zussen. Respect voor heb heb ik al helemaal niet. Bah wat een intens gemene reactie zeg. Het gaat hier om het wel of niet bijwonen van een feest! Niet om het redden van een leven. M Jeetje ik schiet gewoon vol van deze reactie! Familie is hier alles! We hebben juist respect voor elkaar en maken weloverwogen beslissingen. Mijn ouders of grootouders zouden nooit een beslissing nemen waarbij op voorhand bekend was dat niet iedereen zou komen vanwege dat coronapaspoort! Hier ook eentje geen groen vinkje. We gaan binnenkort een weekend weg en hebben heel veel leuke dingen gepland waarbij dat vinkje niet nodig is. Wellicht iets anders daar vooraf gehoopt maar nu zijn we samen en dat is het belangrijkste! Dat is respect voor elkaar hebben!
Neehoor, maar als er 75 man komt waarvan het grootste deel uit het buitenland is het gewoon lastig om het thuis te doen.
Ik vind het ook allemaal prima, maar blijkbaar is het voor sommigen niet prima als je niet meewerkt. Want niet vaccineren wordt al niet echt geaccepteerd, en als je vervolgens niet wil testen voor een feestje komt er ook weer commentaar.
Waarom dwars doen om het dwars doen, gewoon niet erg vinden dat je dan een feestje of etentje mist. Maar blijkbaar hebben anderen daar een groter probleem mee.
Dat zijn 2 aannames waar we het de afgelopen dagen al heel vaak over gehad hebben nu… iedereen beleeft dit anders, het is niet voor iedereen een kleine moeite. En het is per familie afhankelijk of opa en oma hier nu significant gelukkiger van worden. We kunnen deze discussie echt nog weken zo vol blijven houden met deze herhaling van zetten….
Precies dat. Je kunt niet altijd maar in alles meegaan wat je kind wil. Dan zou een kind waarschijnlijk de halve dag voor de PlayStation hangen, zich volstoppen met snoep en nooit bij de tandarts komen. En dan dien je zijn besluit te respecteren om vandaag maar eens niet naar school te gaan en komend weekend flink te gaan stappen. Als ouder stel je grenzen en leer je bepaalde normen aan (bijvoorbeeld familie is belangrijk). Of juist niet (doe maar lekker wat je wilt hoor). En goed voorbeeld (vaccinatie, testen, niet liegen en bedriegen over je leeftijd) doet volgen.
En je leert ze hopelijk dat lichamelijke integriteit heel belangrijk is, en daar gaat het wat mij betreft om bij een vaccinatie of test voor een feestje.
Ja en dat vind jij. Dat is niet persé zo voor anderen. Je gaf eerder aan dat je het over uw eigen had en hoe jij er instaat maar je brengt het nog steeds alsof het fout is als anderen een andere keuze maken. Vind ik het een kleine moeite om te testen? Ja tuurlijk, hop de test er in en klaar. Maar ik begrijp het tegelijk wel heel erg dat dit bij pubers anders kan liggen. Niet persé het testen zelf maar het zelf ook een mening mogen hebben en gehoord worden hierin. Als je direct zegt het moet en het is verplicht, ligt in mijn ogen de focus veel te veel bij eigen gevoel. Ja je moet hoor jongen, mama vind het maar iets klein, oma en opa gaan verdrietig zijn klinkt voor mij als sorry kerel wat jij vind is bijzaak en doet er niet toe. En dat vind ik in geval van een test volledig fout.